Πολλοί οδηγοί αγνοούν κάποια πολύ
απλά μέτρα με τα οποία έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν δραστικά την κατανάλωση
καυσίμου στην οδήγησή τους. Η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του οχήματος έχει
ευεργετικά αποτελέσματα για το αυτοκίνητο, για το περιβάλλον, αλλά και για την τσέπη
του οδηγού. Στα πλαίσια αυτά, σας παρουσιάζουμε μια σειρά από συμβουλές προς αυτή
την κατεύθυνση:
-
Οδήγηση με μέτρο. Η επιθετική οδήγηση (υψηλή ταχύτητα,
απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση) σπαταλά καύσιμα.
-
Σκεφτείτε το ενδεχόμενο αγοράς ενός οχήματος με υψηλή
αποδοτικότητα καυσίμου. Για παράδειγμα, τα υβριδικά που έχουν αρχίσει να εξαπλώνονται
προσφέρονται για το περιβάλλον της πόλης και καταναλώνουν ελάχιστη βενζίνη.
-
Συνδυάστε διαφορετικές δουλειές σε ένα δρομολόγιο. Αν κάνετε
τις ίδιες δουλειές με ξεχωριστά δρομολόγια σπαταλάτε καύσιμο λόγω του ότι ξεκινάτε
κάθε φορά με «κρύα» μηχανή, ακόμα και αν κάνετε τα ίδια ακριβώς χιλιόμετρα.
-
Η αντικατάσταση του φίλτρου αέρα μπορεί να βελτιώσει
την κατανάλωση μέχρι και 10%.
-
Η συστηματική συντήρηση του οχήματος βοηθά στην αποφυγή
σπατάλης λόγω φθοράς στο μπουζί, τα φρένα και σε άλλα μέρη του αυτοκινήτου.
-
Η σωστή πίεση στα ελαστικά βελτιώνει την κατανάλωση μέχρι
και 3,3%.
-
Αν χρησιμοποιείτε το λάθος λιπαντικό (και όχι ανάλογο
με αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής) η κατανάλωση του οχήματος αυξάνεται κατά
1-2%.
-
Εκμεταλλευτείτε τις ευκαιρίες για χρήση των μέσων μαζικής
μεταφοράς, καθώς και τη χρήση του ίδιου οχήματος από πολλά άτομα στην καθημερινότητά
σας.
-
Μειώστε την τριβή με την τοποθέτηση φορτίων στο πίσω μέρος
του αυτοκινήτου αντί για την οροφή του. Η χρήση σχάρας στην οροφή αυξάνει την
κατανάλωση κατά 5%.
-
Το άδειασμα του αυτοκινήτου από περιττά αντικείμενα αυξάνει
την απόδοσή του.
-
Χρησιμοποιείστε τον κλιματισμό μόνο όταν είναι απαραίτητο.
-
Τα οχήματα με
cruise
control, βοηθούν στην εξοικονόμηση καυσίμου, ειδικά σε μεγάλες
διαδρομές.
-
Αποφύγετε τις υψηλές ταχύτητες όπου δεν χρειάζονται. Μετά
τα 90χμ/ώρα η απόδοση πέφτει κατακόρυφα.
-
Η επιθετική οδήγηση σπαταλά καύσιμο και μπορεί να μειώσει
την απόδοση κατά 33% στους αυτοκινητόδρομους και κατά 5% στην πόλη.
-
Το «ζέσταμα» του αυτοκινήτου δεν είναι απαραίτητο. Σε
πολύ κρύο κλίμα χρειάζονται μόλις 30 δευτερόλεπτα προκειμένου να ζεσταθεί ο
κινητήρας και όχι παραπάνω.