Η κοινοπραξία του αγωγού Nabucco πρότεινε ένα νέο, μικρότερο αγωγό από ότι προβλεπόταν αρχικά, λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς που ασκούνται πλέον στο Νότιο Διάδρομο, δηλαδή την περιορισμένη διαθεσιμότητα φυσικού αερίου από την Κασπία, αλλά και την πρόταση για δημιουργία του αγωγού Trans Anatolian, ο οποίος ουσιαστικά θα αναλάβει το κομμάτι Αζερμπαϊτζάν-Τουρκίας.

Η κοινοπραξία του αγωγού Nabucco πρότεινε ένα νέο, μικρότερο αγωγό από ότι προβλεπόταν αρχικά, λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς που ασκούνται πλέον στο Νότιο Διάδρομο, δηλαδή την περιορισμένη διαθεσιμότητα φυσικού αερίου από την Κασπία, αλλά και την πρόταση για δημιουργία του αγωγού Trans Anatolian, ο οποίος ουσιαστικά θα αναλάβει το κομμάτι Αζερμπαϊτζάν-Τουρκίας.

Τη σχετική δήλωση έκαναν πηγές του περιβάλλοντος της κοινοπραξίας στο πρακτορείο Dow Jones. Αρχικά, ο Nabucco προβλεπόταν να έχει μήκος 3.900 χμ, από την ανατολική Τουρκία μέχρι την Αυστρία, καθώς και χωρητικότητα 31 δις κ.μ. Με βάση τη νέα πρόταση, ο αγωγός θα αφορά μόνο το τμήμα από τη Βουλγαρία ως την Αυστρία και θα έχει την μισή χωρητικότητα, αν και η αρχική πρόταση παραμένει στο τραπέζι σε περίπτωση που αλλάξουν τα δεδομένα.

«Είμαστε στη διαδικασία υπολογισμού διαφορετικών σεναρίων, όσον αφορά το μέγεθος και το μήκος του αγωγού. Πάντως, το σενάριο της επιλογής μας είναι το αρχικό και δεν έχουν ληφθεί ακόμα τελικές αποφάσεις», τόνισε ο Κρίστιαν Ντόλεζαλ, εκπρόσωπος της κοινοπραξίας.

Η είδηση αυτή έρχεται σε ένα χρονικό σημείο λίγο πριν την τελική απόφαση της κοινοπραξίας του Σαχ Ντενίζ, η οποία αναμένεται τον Μάρτιο και αφορά την εξαγωγή περίπου 10 δις κ.μ. Ο παράγοντας όμως που έπαιξε καθοριστικό ρόλο για την αλλαγή του σχεδίου του Nabucco ήταν αναμφίβολα ο αγωγός Trans Anatolian, τον οποίο σχεδιάζει η τουρκική Botas και η αζέρικη SOCAR. Ο αγωγός αυτός καταλαμβάνει τη μισή διαδρομή που επρόκειτο να καλύψει ο Nabucco και ως εκ τούτου μείωσε κατά πολύ τις πιθανότητες υλοποίησης του δεύτερου.