Ως γνωστόν, η επιβολή υψηλότατης φορολογίας στα καύσιμα οδήγησε
σε συρρίκνωση του κλάδου με κλείσιμο πολλών πρατηρίων, αλλά και σε ένα δυσβάσταχτο
κόστος για τους οδηγούς, οι οποίοι επιλέγουν όλο και περισσότερο να μην
χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους και να προτιμούν εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς.
Για τον λόγο αυτό, μια πιθανή λύση που ενδέχεται να εξετάσει η νέα κυβέρνηση είναι
η αναπροσαρμογή του φόρου, αναλόγως των διεθνών τιμών του πετρελαίου, έτσι ώστε
να περιορίζεται σε χρονικές περιόδους ακριβού πετρελαίου και αντιστρόφως.
Το όλο θέμα είχε τεθεί προ μερικών μηνών στο υπουργείο
Οικονομικών από παράγοντες της αγοράς, δίχως όμως να εξεταστεί σοβαρά. Πλέον όμως,
οι συνθήκες επιβάλουν μια δεύτερη θεώρηση, ιδίως από τη στιγμή που η πρόταση
αυτή δεν αναμένεται να έχει σοβαρές συνέπειες στα δημόσια έσοδα.
Ακόμη ένας λόγος
που συνηγορεί υπέρ αυτής της ιδέας είναι και η μεταβλητότητα που παρατηρείται
στη διεθνή τιμή του πετρελαίου, που σήμερα βρίσκεται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα,
αλλά είναι πολύ πιθανό ότι θα αυξηθεί εκ νέου στο εξής, ιδίως τον προσεχή χειμώνα
που θα έχουν ολοκληρωθεί και οι αμερικανικές εκλογές.
Ως εκ τούτου, η πρόταση για ένα φόρο καυσίμων ο οποίος θα
μεταβάλλεται σε ένα βαθμό αντίστροφα από τις τιμές του πετρελαίου μοιάζει με
μια ορθολογική λύση. Το αν αυτή η στρατηγική θα βοηθήσει στην πράξη τους πολίτες
εξαρτάται και από τα επιμέρους, αλλά το θέμα είναι ότι η χώρα μας διαθέτει από τις
υψηλότερες φορολογίες καυσίμων παγκοσμίως και αυτό δεν μπορεί να διατηρηθεί επ
αόριστον…