Στη δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων από τα εργοστάσια τσιμέντου, αναφέρθηκαν στελέχη του Ομίλου Τσιμέντων Τιτάν σε ειδική εκδήλωση της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών, με ιδιαίτερη αναφορά στην πρόσφατη λειτουργία της νέας μονάδας επεξεργασίας και τροφοδοσίας εναλλακτικών καυσίμων του Ομίλου, στη Βουλγαρία.
Τον Ιούνιο του 2010, ο όμιλος Τιτάν ξεκίνησε την κατασκευή εγκατάστασης για την προ-επεξεργασία και τροφοδοσία απορριματογενούς καυσίμου (PEF) στο εργοστάσιο τσιμέντου στη Zlatna Panega της Βουλγαρίας. Το έργο είναι μέρος του προγράμματος ανάπτυξης εναλλακτικών καυσίμων με στόχο την υποκατάσταση των ορυκτών καυσίμων κατά 36% στο εργοστάσιο αυτό έως το 2015. Το εργοστάσιο τσιμέντου στη Zlatna Panega έχει δύο κλιβάνους με συνολική ετήσια δυναμικότητα 1.100.000 τόνων κλίνκερ. Κάνει χρήση χρησιμοποιημένων ελαστικών επιτυγχάνοντας 10% υποκατάσταση συμβατικών καυσίμων. Το καύσιμο που δημιουργείται από την αξιοποίση των απορριμμάτων είναι ένα μείγμα από διαφορετικά στερεά απόβλητα, όπως πλαστικά, χαρτί, προϊόντα υφαντουργίας, ελαστικά, λασπώδη κατάλοιπα υδρογονανθράκων, βιομάζα, κλπ.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης στους θεσμικούς επενδυτές, έγινε αναφορά στη στρατηγική της γεωγραφικής διαφοροποίησης που ακολουθεί ο όμιλος για να αμβλύνει την κυκλικότητα που χαρακτηρίζει τον κλάδο των δομικών υλικών, στις προτεραιότητες που θέτει για τη διαχείριση της κρίσης, καθώς και στις κύριες τάσεις των αγορών όπου δραστηριοποιείται.
Το 2012 για να αντιμετωπίσει την κρίση σε βασικές αγορές του, ο όμιλος θα συνεχίσει να εστιάζει στην ενίσχυση της ρευστότητας, διατηρώντας δεσμευμένες και αχρησιμοποίητες πιστωτικές γραμμές σημαντικά υψηλότερες από τις τρέχουσες δανειακές ανάγκες, διαφοροποιώντας τις πηγές χρηματοδότησης και βελτιστοποιώντας το επιχειρηματικό χαρτοφυλάκιό του.
Πέραν αυτών, στο πλαίσιο συγκράτησης του κόστους, το 2012 θα ολοκληρωθεί το σχέδιο αναδιοργάνωσης του λειτουργιών που ξεκίνησε πέρυσι με προσδοκώμενα οφέλη 26 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Συγχρόνως, ο όμιλος υλοποιεί καινοτόμες λύσεις για να περιορίσει το λειτουργικό κόστος με μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και υποκατάσταση των συμβατικών καυσίμων από εναλλακτικά.