Σωρεία προσφυγών υπεβλήθη χθες, Δευτέρα, στο Συμβούλιο της Επικρατείας
(ΣτΕ) ενάντια στην απόφαση με την οποία μεταβιβάζονται τα περιουσιακά στοιχεία των
ΔΕΚΟ στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Συγκεκριμένα, συνδικαλιστικοί φορείς, εργαζόμενοι στον ευρύτερο Δημόσιο
τομέα, καθώς και κάτοικοι διαφόρων δήμων της Αττικής, ζητούν, με τις προσφυγές τους, να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και παράνομη η συγκεκριμένη απόφαση της
Διυπουργικής επιτροπής αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων.
Ειδικότερα, στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο προσέφυγαν η Ένωση Μονίμων
και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ, ο Σύνδεσμος Εποπτών και Αρχιεργατών ΟΛΠ, η
Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η ΛΑΡΚΟ,
εργαζόμενοι και συνδικαλιστές από την ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΔΕΠΑ, ΟΛΘ, ΕΛΠΕ, ΕΥΑΘ,
Αγροτική Τράπεζα, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο Ελλάδος, καθώς και κάτοικοι
των δήμων Αλίμου, Γλυφάδας, Ελληνικού, Αργυρούπολης, Παλαιού Φαλήρου και
Χαλανδρίου.
Όλοι στρέφονται κατά της υπ' αριθμ. 206/25.4.2012 απόφασης της
Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων που αφορά τη μεταφορά στο
επίμαχο Ταμείο των περιουσιακών στοιχείων των επιχειρήσεων του ευρύτερου
τομέα.
Οι φορείς υποστηρίζουν, ότι σύμφωνα με τις επιταγές του Συντάγματος
(άρθρα 26 και 43) η αξιοποίηση και μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων
των επιχειρήσεων του ευρύτερου Δημοσίου έπρεπε να γίνει με Προεδρικό
Διάταγμα και όχι με διυπουργική απόφαση όπως έγινε στην προκειμένη
περίπτωση.
Παράλληλα, υποστηρίζουν ότι παραβιάζεται και το άρθρο 106 του
Συντάγματος, καθώς οι επίμαχες επιχειρήσεις του ευρύτερου Δημοσίου
τομέα, έχουν ζωτική σημασία για την αξιοποίηση των πηγών του εθνικού
πλούτου, όπως επίσης έχουν κύριο σκοπό την παροχή υπηρεσιών στο
κοινωνικό σύνολο.
Μάλιστα, υπογραμμίζουν στις προσφυγές τους, ότι οι επίμαχες ΔΕΚΟ, λόγω
της στρατηγικής σημασίας τους για την εθνική οικονομία και την
γενικότερη λειτουργία της χώρας και της κοινωνίας, δεν είναι δυνατό να
αποκρατικοποιηθούν και να ιδιωτικοποιηθούν πλήρως, σύμφωνα με την
συνταγματική επιταγή του άρθρου 106.
Ακόμη, επισημαίνουν, ότι είναι αντισυνταγματικός και ο ιδρυτικός νόμος
(Ν. 3986/2011) του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας. Και αυτό
γιατί γεννώνται ερωτηματικά ως προς τη νομική φύση του επίμαχου Ταμείου.
Δηλαδή εάν αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού ή Δημοσίου Δικαίου.
Ερωτηματικά τα οποία ζητούν άμεση νομική λύση, καθώς από τις απαντήσεις
καθορίζεται και η δυνατότητα αξιοποίησης των ακινήτων και των μετοχών
των ΔΕΚΟ, οι οποίες περιέχονται στο επίμαχο Ταμείο.