15 Χρόνια η Βουλγαρία Συγκυβερνά την Ανταρκτική

Βουλγαρική Ραδιοφωνία
Πεμ, 18 Ιουλίου 2013 - 12:33
Πριν από 15 χρόνια, το 1998, η Βουλγαρία έγινε συμβουλευτικό μέλος της Συνθήκης της Ανταρκτικής , "δηλαδή άρχισε να κυβερνά την ήπειρο αυτή",υπενθυμίζει ο θρύλος των βουλγαρικών ερευνητικών αποστολών στην Ανταρκτική, ο καθηγητής Χρήστο Πιμπίρεφ.

Η χώρα μας εντάχθηκε σε μια σημαντική διεθνή κοινότητα ήδη πριν γίνει μέλος του ΝΑΤΟ και της ΕΕ. Μια φορά το χρόνο σε διάφορα κράτη διεξάγεται Σύσκεψη των χωρών μελών της Συνθήκης της Ανταρκτικής, όπου συζητούνται σημαντικά θέματα που αφορούν τη διακυβέρνηση της ηπείρου. Το 2015 έρχεται η σειρά της Βουλγαρίας ως συμβουλευτικού μέλους της Συνθήκης της Ανταρκτικής να διοργανώσει αυτό το σπουδαίο φόρουμ.

Η Βουλγαρία κυβερνά την Παγωμένη ήπειρο μαζί με κράτη όπως η Ισπανία, η Μεγάλη Βρετανία, η Ιαπωνία, η Κίνα, η Ρωσία κ.ά. "Οι χώρες αυτές πριν από πολλά χρόνια κατέλαβαν ότι αξίζει να έχουν σταθμούς εκεί, γιατί στην Ανταρκτική συμβαίνουν κάποιες από τις σημαντικότερες επιστημονικές ανακαλύψεις", προσθέτει ο Χρήστο Πιμπίρεφ.

Τι σημαίνει για τη Βουλγαρία να κυβερνά την ήπειρο αυτή;

"Πρόκειται για μια διεθνή αναγνώριση, επειδή η Ανταρκτική δεν είναι μόνο σοβαρή εξωτερική πολιτική, η ήπειρος κρύβει πολύ πλούσιους φυσικούς πόρους", λέει σε συνέντευξη για τη Βουλγαρική Ραδιοφωνία ο Χρ;hστο Πιμπίρεφ. "Ακριβώς τα κράτη που είναι συμβουλευτικά μέλη της Συνθήκης της Ανταρκτικής, συμπεριλαμβανομένης και της Βουλγαρίας, πολύ σύντομα θα έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιούν τους καρπούς της παρουσίας τους εκεί. Στην Ανταρκτική συμβαίνουν οι μεγαλύτερες επιστημονικές ανακαλύψεις για όλη την ανθρωπότητα. Η Ανταρκτική είναι ενδεικτική του κλίματος της Γης, και οι κλιματικές αλλαγές επηρεάζουν όλους μας. Εκεί ανακαλύφθηκε η μείωση σε πάχος του στρώματος του όζοντος και σε απόσταση 5 χιλιομέτρων κάτω από τον πάγο, βρέθηκε τεράστια λίμνη που έχει διαμορφωθεί πριν από 1 εκατομμύριο χρόνια. Εκεί βρέθηκαν βακτηρίδια που τώρα δεν υπάρχουν στον Πλανήτη. Τα βακτηρίδια μπορούν να αποτελέσουν τη βάση νέων φαρμάκων που θα βοηθήσουν πολλούς ανθρώπους που πάσχουν από ανίατες ασθένειες. Η παρουσία της Βουλγαρίας εκεί δεν είναι τυχοδιωκτισμός".

Η Ανταρκτική είναι η πλουσιότερη γνωστή ήπειρος σε φρέσκο νερό και ορυκτό πλούτο όπως αργό πετρέλαιο, φυσικό αέριο, χρυσός, ασήμι…
"Είναι αλήθεια, εγώ είμαι καθηγητής Γεωλογίας στο Πανεπιστήμιο Σόφιας και αυτό είναι στην ειδικότητά μο", συνεχίζει ο Χρήστο Πιμπίρεφ."10 χρόνια εργαστήκαμε στα περίχωρα του βουλγαρικού πολικού σταθμού στην κατεύθυνση αυτή. Και πράγματι, η Ανταρκτική είναι μια πολύ πλούσια ήπειρος. Ο ορυκτός πλούτος δεν είναι ανεξάντλητος στον Πλανήτη. Και πριν αρχίσουμε να το εξορύσσουμε από το Διάστημα, θα το ψάχνουμε στη Γη. Έτσι, η Βουλγαρία είναι εκεί και θα συμμετάσχει στη δραστηριότητα αυτή".

Πώς βλέπετε τα συγκεκριμένα οφέλη για τη Βουλγαρία;
"Η Βουλγαρία ως μόνιμο συμβουλευτικό μέλος της Συνθήκης της Ανταρκτικής είναι ανάμεσα στα 28 κράτη που κυβερνούν όλη την ήπειρο", λέει ο καθηγητής Πιμπίρεφ. "Πάντως, τα οφέλη από την ήπειρο θα μοιράζονται ανάλογα με τη συμβολή κάθε χώρας-μέλους στις έρευνες".

Υπάρχει ορυκτός πλούτος γύρω από τον πολικό σταθμό της Βουλγαρίας;
"Πράγματι στην περιοχή, όπου βρίσκεται ο βουλγαρικός πολικός σταθμός, έχουμε σαφείς ενδείξεις ότι υπάρχουν κοιτάσματα ασημιού, χαλκού καιχρυσού", διευκρινίζει ο κ. Πιμπίρεφ."Στις θάλασσες της Ανταρκτικής Χερσονήσου, όπου βρίσκεται και ο βουλγαρικός πολικός σταθμός, έχει αποδειχθεί ότι υπάρχουν κοιτάσματα αργού πετρελαίου και φυσικού αερίου".