Η Άγκυρα προσπαθεί να διαπιστώσει αν την συμφέρει να εισέλθει δυναμικά στη παγκόσμια αγορά LNG τη στιγμή που μεγάλοι παραγωγοί, όπως οι ΗΠΑ ανοίγονται με νέες εξαγωγές, οι οποίες προβλέπεται να αλλάξουν τα δεδομένα διεθνώς.

Η Άγκυρα προσπαθεί να διαπιστώσει αν την συμφέρει να εισέλθει δυναμικά στη παγκόσμια αγορά LNG τη στιγμή που μεγάλοι παραγωγοί, όπως οι ΗΠΑ ανοίγονται με νέες εξαγωγές, οι οποίες προβλέπεται να αλλάξουν τα δεδομένα διεθνώς.

Σύμφωνα με σχετική έκθεση του Stratfor, η Τουρκία διαθέτει αυτή τη στιγμή δύο τερματικά LNG, ένα στο Μαρμαρά και ένα στο Αλί Αγά, στις ακτές του Αιγαίου. Το πρώτο έχει χωρητικότητα 8,2 δις. κ.μ. και δυνατότητα μεταφοράς 22 εκατ. κ.μ., ενώ το δεύτερο 6 δις. κ.μ. και 16 εκατ. κ.μ. αντίστοιχα. Χρησιμοποιώντας αυτές τις δύο εγκαταστάσεις, η Τουρκία είναι σε θέση σήμερα να εισάγει φορτία από την Αλγερία, τη Νιγηρία και το Κατάρ, καλύπτοντας περίπου το 14% των αναγκών της σε αέριο.

Το ερώτημα σήμερα για την Άγκυρα είναι κατά πόσο αξίζει να κατασκευάσει νέα τερματικά στα Δαρδανέλια και στο Ισκεντερούν, προκειμένου να είναι σε θέση να εισάγει μεγαλύτερες ποσότητες LNG και να περιορίσει την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο. Οι επενδύσεις αυτές, όμως, είναι ακριβές, ενώ χρειάζονται χρήματα και για την αποθήκευση του φυσικού αερίου, αφού σήμερα οι σχετικές εγκαταστάσεις έχουν συνολική χωρητικότητα μόλις 3 δις. κ.μ.

Όπως τονίζει το Stratfor, οι επενδύσεις αυτές δεν θα έρθουν εύκολα, ιδίως από τη στιγμή που η χώρα αντιμετωπίζει μια πολιτική κρίση σήμερα. Ένα πρόσθετο πρόβλημα είναι η δυσκολία στην ανεύρεση δανείων που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες στην Τουρκία σήμερα. Έτσι, λοιπόν, η Άγκυρα θα δυσκολευτεί να πραγματοποιήσει τις επενδύσεις στο LNG, εκτός αν η κυβέρνηση πάρει το θέμα πολύ στα σοβαρά.