Ακόμη μιά φορά θα βρεθεί στην Αθήνα το αφεντικό της Gazprom Αλεξέι
Μίλλερ. Όχι όμως για την εξαγορά της ΔΕΠΑ που ναυάγησε οριστικά, αλλά
για να μιλήσει στη γενική συνέλευση Εuropean Business Congress, για τη
χρήση του αερίου στην κίνηση των οχημάτων.
Τόσο η Gazprom όσο και άλλοι μεγάλοι παραγωγοί αερίου όπως το Κατάρ,
στρέφονται στις εναλλακτικές χρήσεις του αερίου και κυρίως στην κίνηση
οχημάτων και πλοίων.
Η επέκταση της χρήσης του φυσικού αερίου στην κίνηση των οχημάτων και
πλοίων, αποτελεί πλέον στρατηγικό στόχο των μεγάλων παγκόσμιων
παραγωγών, όπως η Gazprom και η Qatar Petroleum.
Με τις κινήσεις τους οι μεγάλοι παραγωγοί φυσικού αερίου, επιδιώκουν να
αντισταθμίσουν τη μείωση της κατανάλωσης φυσικού αερίου σε πολλές
ευρωπαϊκές χώρες λόγω της μεγάλης διείσδυσης των ΑΠΕ στην
ηλεκτροπαραγωγή, σε βάρος του φυσικού αερίου που χρησιμοποιείται ευρέως
ως καύσιμο στις μονάδες συνδυασμένου κύκλου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στη σημερινή 17η γενική συνέλευση του
επιχειρηματικού συνδέσμου Εuropean Business Congress, στη Βουλιαγμένη,
οι περισσότερες εισηγήσεις αφορούν τη χρήση του φυσικού αερίου στην
αυτοκίνηση, θέμα για το οποίο θα μιλήσει και ο πρόεδρος του EBC και
επικεφαλής της Gazprom Αλεξέι Μίλλερ.
Η ομιλία του Μίλλερ αφορά τη χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμου
κίνησης και τις θετικές επιπτώσεις που έχει στο περιβάλλον, ενώ για
άλλες πτυχές του ίδιου θέματος θα μιλήσουν μεταξύ άλλων ο Christopher
Delbrueck πρόεδρος του δ.σ. της γερμανικής Ε.ΟΝ, ο Wim Groenedijk
αντιπρόεδρος της ολλανδικής Gasunie, o Matthias Maedge διευθυντής της
Ευρωπαϊκής Ένωσης Οχημάτων με φυσικό Αέριο (NGVA).
Ακόμη να σημειωθεί ότι στο συνέριο του Εuropean Business Congress θα
παρευρεθούν και θα χαιρετίσουν ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης, ο
οποίος σύμφωνα με πληροφορίες θα έχει συνάντηση με τον Αλξέι Μίλλερ, ο
διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Σπύρος Παλαιογιάννης, όπως και ο CEO της
Προμηθέας Gas Δημήτρης Κοπελούζος.
Σε ό,τι αφορά στη χρήση του υγροποιημένου αερίου στην κίνηση εμπορικών
και επιβατικών πλοίων, διατυπώνεται καταρχήν ενδιαφέρον από
επιχειρηματικά σχήματα που έχουν αναπτύξει σχέσεις με την Qatar
Petroleum International, για τη δημιουργία υποδομής τροφοδοσίας πλοίων
με LNG στον Πειραιά, αλλά και σε άλλα λιμάνια της Ελλάδας με μεγάλη
κίνηση επιβατικών πλοίων.
Ο όλος σχεδιασμός βρίσκεται σε πολύ αρχικό στάδιο, ενώ όπως αναφέρουν
πηγές της αγοράς, η υποκατάσταση του μαζούτ με υγροποιημένο φυσικό αέριο
στην κίνηση των πλοίων έχει πολλά θετικά (κυρίως περιβαλλοντικά).
Ωστόσο, το όλο σχέδιο έχει να αντιμετωπίσει το υψηλό κόστος μετατροπής
των μηχανών των πλοίων, τις χαμηλές καταναλώσεις και κυρίως το μεγάλο
κόστος απόκτησης και χρήσης των ειδικών πλοίων (μικρά LNG Carriers),
μέσω των οποίων θα εφοδιάζονται τα επιβατικά και εμπορικά πλοία.
Επιπλέον επισημαίνεται ότι θα απαιτηθεί να επιλυθούν ρυθμιστικά και
κανονιστικά θέματα ως προς τη χρήση των εγκαταστάσεων αποθήκευσης
υγροποιημένου αερίου της Ρεβυθούσας.