Το πέπλο του «μυστηρίου» σηκώθηκε και οι φήμες απαντήθηκαν. Στο πλαίσιο της πολυαναμενόμενης εκδήλωσής της στο αμφιθέατρο του Κέντρου Τεχνών Γέρμπα Μπουένα στο Σαν Φρανσίσκο, η Apple, αποκάλυψε τα νέα της «παιδιά»: το iPad Pro, η Apple TV και τα iPhone 6S και 6S Plus είναι πλέον γεγονός
Το πέπλο του «μυστηρίου» σηκώθηκε και οι φήμες απαντήθηκαν. Στο πλαίσιο της πολυαναμενόμενης εκδήλωσής της στο αμφιθέατρο του Κέντρου Τεχνών Γέρμπα Μπουένα στο Σαν Φρανσίσκο, η Apple, αποκάλυψε τα νέα της «παιδιά»: το iPad Pro, η Apple TV και τα iPhone 6S και 6S Plus είναι πλέον γεγονός.

Το iPad μεγάλωσε

Απευθυνόμενο σε χρήστες που επιθυμούν να εργάζονται με άνεση ενώ βρίσκονται εν κινήσει, που απολαμβάνουν την εμπειρία του gaming ή της παρακολούθησης ταινιών, το νέο iPad Pro είναι «προικισμένο» με μια εντυπωσιακή οθόνη Retina 12,9 ιντσών που κλείνει μέσα της περί τα 5,6 εκατ. πίξελ - περισσότερα από το Retina MacBook Pro. Με «καρδιά» ενός desktop υπολογιστή, το iPad Pro διαθέτει επεξεργαστή A9X με 64-bit, με επιδόσεις που ξεπερνούν τον «προκάτοχό» του κατά 1,8 φορές. Ή όπως με υπερηφάνεια υποστηρίζει ο αμερικανικός κολοσσός, ταχύτερος από το 80% των φορητών υπολογιστών που πωλήθηκαν κατά τους τελευταίους έξι μήνες.

Με τις πωλήσεις των iPad να σημειώνουν «βουτιά» της τάξεως του 19% για την περίοδο Οκτωβρίου-Ιουνίου, οι αναλυτές πιστεύουν ότι το νέο μοντέλο θα μπορούσε να αναζωογονήσει την εν λόγω αγορά.

«Σύντροφοι» hi-tech

Το γιγαντιαίο tablet της Apple πάχους μόλις 6,9 χιλιοστών έχει μπαταρία με διάρκεια ζωής 10 ωρών, ενώ αποκτάει πλέον δύο «συντρόφους» υπό μορφή ενός μαγνητικού πληκτρολογίου και μιας γραφίδας, το Apple Pencil.H τελευταία μάλιστα, έρχεται πέντε χρόνια μετά την χαρακτηριστική δήλωση του τέως διευθύνοντα συμβούλου του αμερικανικού κολοσσού, Στιβ Τζομπς: «Αν δείτε γραφίδα, τότε τα έκαναν θάλασσα». Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του παγκόσμιου μάρκετινγκ της εταιρείας, Φίλιπ Σίλερ, είπε για τη νέα γραφίδα ότι πρόκειται για «μια από τις πιο προηγμένες τεχνολογίες που έχουμε αναπτύξει μέχρι σήμερα».

Η αλήθεια είναι ότι δεν πρόκειται για μια κοινή γραφίδα. Το Apple Pencil είναι εξοπλισμένο με δυο αισθητήρες στη «μύτη» του οι οποίοι μιμούνται την χρήση ενός μολυβιού στο χαρτί και είναι ικανοί να ανιχνεύουν την πίεση που ασκεί ο χρήστης στην οθόνη κάθε φορά, αλλά και την κλίση του επάνω στην επιφάνειά της. Παράλληλα, χάρη στην προηγμένη τεχνολογία της οθόνης, το iPad Pro είναι σε θέση να αντιλαμβάνεται το άγγιγμα της γραφίδας και να το διαχωρίζει από εκείνο του δαχτύλου, μεταφράζοντάς το σε μεγαλύτερη ακρίβεια.

Σύμφωνα με την Apple η ταμπλέτα-«γίγας» αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στον Νοέμβριο με τιμές που θα κυμαίνονται μεταξύ 799-1.079 δολαρίων (δηλαδή περίπου 700-1.000 ευρώ), ανάλογα με το μοντέλο (εσωτερική μνήμη και συνδεσιμότητα 4G). Η γραφίδα ακολουθεί στα 99 δολάρια (περίπου 90 ευρώ) και το πληκτρολόγιο στα 169 δολάρια (περίπου 150 ευρώ).

Τηλεοπτικό περιεχόμενο σε ένα «κουτί»

Μια τηλεόραση με το δικό της «βιντεοκλάμπ» υπό μορφή app store παρουσίασε επίσης η αμερικανική εταιρεία. Η Apple TV διαθέτει τηλεχειριστήριο, πάνελ αφής και μικρόφωνο, επιτρέποντας στον χρήστη να δίνει φωνητικές εντολές. Με τη βοήθεια της Siri, o ίδιος μπορεί να μαθαίνει ανά πάσα στιγμή ποιες εκπομπές, ταινίες ή βιντεοπαιχνίδια που εμπίπτουν στα ενδιαφέροντά του είναι διαθέσιμες.«Το μέλλον της τηλεόρασης είναι οι εφαρμογές» δήλωσε ο διευθύνοντας σύμβουλος της Apple, Τιμ Κουκ. 

Παρά το γεγονός ότι ο αμερικανικός κολοσσός είχε εδώ και χρόνια το «χόμπι» -όπως το χαρακτήριζε- της τηλεόρασης στα σκαριά, με αποτέλεσμα πολλές άλλες εταιρείες να τον προσπεράσουν με τα δικά τους προϊόντα (Amazon, Roku κ.ά.), η Apple θεωρεί ότι η ζήτηση on demand περιεχομένου είναι τόσο υψηλή ώστε το κοινό θα ανταποκριθεί θερμά στο τηλεοπτικό της… ντεμπούτο.

Ανανεωμένο iPhone «τρισδιάστατης αφής»

Με το 56% των κερδών της Apple να βασίζεται στα iPhone, το ενδιαφέρον κοινού και ειδικών γύρω από τη νέα γενιά S παραμένει αμείωτο. Έτσι, με την χριστουγεννιάτικη περίοδο να πλησιάζει, η Apple αποκάλυψε τα ανανεωμένα iPhone 6S και 6S Plus, με επεξεργαστή Α9 64-bit, οθόνη Retina HD, ενισχυμένο γυαλί οθόνης, οπίσθια κάμερα 12MP, και την τεχνολογία 3D Touch η οποία επιτρέπει στον χρήστη να πραγματοποιεί μια σειρά από διαφορετικά πράγματα.

Συγκεκριμένα βάσει της τεχνολογίας «τρισδιάστατης αφής» της Apple, ένα άγγιγμα στην οθόνη της συσκευής αρκεί, για το «ξεδίπλωμα» νέων μενού, την ενεργοποίηση συντομεύσεων αλλά και μια καινοτόμο εμπειρία διάδρασης με την συσκευή - το λεγόμενο «peek and pop». Και όλα αυτά -πέραν των «κλασικών» χρωμάτων χρυσό, μαύρο και ασημί- σε ένα νέο... ροζάκι, ή αλλιώς ροζ χρυσό.

«Το μόνο πράγμα που άλλαξε στα iPhone 6S και 6S Plus είναι… τα πάντα - το 3D Touch χαρίζει στους χρήστες πρωτόγνωρους και διασκεδαστικούς τρόπους διάδρασης με την συσκευή τους και το καινοτόμο Live Photos, ζωντανεύει τις φωτογραφίες τους» εξήγησε ο Φίλιπ Σίλερ. «Πρόκειται για τα πιο προηγμένα iPhones που φτιάχτηκαν ποτέ, με 7.000 επιστρώσεις αλουμινίου, γυαλί ενισχυμένο με ιόντα, νέο τσιπ A9 64-bit, οπίσθια κάμερα iSight 12ΜP, εμπρόσθια κάμερα FaceTime HD, ταχύτερο Touch ID, LTE και Wi-Fi. Το καταναλωτικό κοινό θα τα λατρέψει» προσέθεσε.

Κινητό με… leasing

Με τον ανταγωνισμό να αγγίζει τα όρια της ασφυξίας και την Apple να αναζητεί νέους τρόπους ενίσχυσης των... οπαδών της, o αμερικανικός κολοσσός παρουσίασε ένα νέο, «διαβολικό» κατά τους αναλυτές, πρόγραμμα αναβάθμισης συσκευής. Η συνδρομητική υπηρεσία για iPhone βασίζεται στη λογική ότι έναντι του ποσού των 32 δολαρίων (περίπου 29 ευρώ) τον μήνα, ο πελάτης αποκτά αυτομάτως τα νέα μοντέλα κινητών μόλις αυτά κυκλοφορήσουν, παραχωρώντας στην εταιρεία όμως την παλιά συσκευή του.

Από τη μια πλευρά, κάτι τέτοιο στερεί στον πελάτη από το δικαίωμα της ιδιοκτησίας της συσκευής του και τη δυνατότητα να πουλήσει το παλιό του κινητό, από την άλλη όμως τον απελευθερώνει από τα «δεσμά» των παρατεταμένων συμβολαίων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, καθώς οι συσκευές είναι ξεκλείδωτες με αποτέλεσμα να λειτουργούν ανεξαρτήτως παρόχου. 

Αποτέλεσμα, κατά τους καχύποπτους ειδικούς, η δημιουργία μιας «στρατιάς» από συνδρομητές η οποία πέρα από την τόνωση της αυτοπεποίθησης της εταιρείας, αναμένεται να οδηγήσει και στην ενίσχυση των επενδυτών της…
 
(Το Βήμα, 11/09/2015)