newsletter
Η Οπτική του ΙΕΝΕ για τις Ενεργειακές Εξελίξεις σε Ειδική Συνεδρίαση του IEA
|
|
Μετά από πρόσκληση της Ακαδημίας του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ), ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ΙΕΝΕ, κ. Κωστής Σταμπολής, επισκέφθηκε την έδρα του ΙΕΑ, στο Παρίσι στις 25 Απριλίου, και παρουσίασε τα τελευταία ευρήματα του Ινστιτούτου για τις ενεργειακές τάσεις και προβλέψεις στη ΝΑ Ευρώπη. Η παρουσίαση, η οποία είναι προσβάσιμη εδώ, βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στη μελέτη αναφοράς του IENE, το «SEE Energy Outlook 2021/2022»,
|
Την στιγμή που κυβέρνηση και αντιπολίτευση και σύσσωμος ο πολιτικός κόσμος ευρίσκονται απόλυτα αφοσιωμένοι στον προεκλογικό αγώνα και η χώρα για μια ακόμα φορά, εν μέσω πολιτικών και οικονομικών σκανδάλων, διάγει περίοδο εσωστρέφειας, οι διεθνείς γεωπολιτικές εξελίξεις τρέχουν και αναπόφευκτα αργά ή γρήγορα θα επηρεάσουν και την Ελλάδα
|
Ανοίγει ο δρόμος για τα …υδρογονάδικα στην Ελλάδα ανοίγει. Με πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), την περασμένη Παρασκευή, καθορίζονται οι προϋποθέσεις και οι τεχνικές προδιαγραφές για την εγκατάσταση πρατηρίων υδρογόνου ενώ παράλληλα περιγράφονται και οι τεχνικές προδιαγραφές για τη χωροθέτηση και τους όρους ασφαλείας. Ειδικότερα, διαμορφώνεται το θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότηση και λειτουργία αμιγών ή μικτών πρατηρίων υδρογόνου δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσεως, συμπεριλαμβανομένων των πρατηρίων που υλοποιούνται με εξοπλισμό ενιαίας μονάδας μέγιστης αποθήκευσης 2,5 τόνων, ως προς την διάθεση υδρογόνου για χρήση στις οδικές μεταφορές.
|
|
|
|
Προ ημερών αναφερθήκαμε στο μεγάλο κύμα αμφισβήτησης των πλεονεκτημάτων του project για την πράσινη μετάβαση και εκθέσαμε τους λόγους για τους οποίους οι πολιτικές για το net zero κινδυνεύουν να καθυστερήσουν ή ακόμη και να μείνουν στα λόγια. Ένας από αυτούς είναι το κρυφό κόστος των ΑΠΕ και τούτο επειδή το μεγαλύτερο πρόβλημα της αιολικής και της ηλιακής ενέργειας είναι ότι διαφημίζονται μεν ως οι φθηνότερες τεχνολογίες σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα, με τη διαφορά ότι αυτοί οι υπολογισμοί γίνονται με βάση το ισοσταθμισμένο κόστος ενέργειας (δείτε σχετικό άρθρο ). Δεν είναι όμως το μοναδικό
|
Προ ημερών το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη μεταρρύθμιση του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών (ETS). Οι νέοι κανόνες περιλαμβάνουν υψηλότερους στόχους για το ETS με τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στους τομείς που καλύπτει το σύστημα να πρέπει να μειωθούν κατά 62% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2005. Ωστόσο, επιπλέον για το διάστημα από το 2026 έως το 2034 πέρα από την σταδιακή κατάργηση των δωρεάν δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων για τις εταιρείες, θα δημιουργηθεί και ένα ξεχωριστό ETS, το «ETS ΙΙ» για τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται στα κτίρια και στις οδικές μεταφορές.
|
Αυτό που προ ολίγον χρόνων φάνταζε δύσκολο, συνέβη. Η Σαουδική Αραβία αποχώρησε από τον στενό εναγκαλισμό των Αμερικανών και συμμάχησε με τον μεγάλο εχθρό τους, την Ρωσία, κτυπώντας τους μάλιστα στο αδύνατό τους σημείο, την ενέργεια και κατά συνέπεια την οικονομία. Σύμφωνα με το Bloomberg, η πετρελαϊκή συμμαχία Ριάντ – Μόσχας έχει τη δυνατότητα να προκαλέσει πλείστα προβλήματα στην οικονομία των ΗΠΑ. Στις αρχές Μαρτίου το Ριάντ και η Μόσχα επαναβεβαίωσαν τη στενή συνεργασία τους μέσα στον OΠΕΚ. Ο υπουργός Εξωτερικών της Σαουδικής Αραβίας πρίγκιπας Φαϊσάλ μπιν Φαρχάν δήλωσε ότι μίλησε με τον Ρώσο ομόλογό του, Σεργκέι Λαβρόφ, για
|
Η παγκόσμια οικονομία βιώνει έναν πληθωρισμό που προκαλείται από την κλιματική αλλαγή και ο οποίος θα συμβάλει σε επίμονα υψηλές αυξήσεις των τιμών και σε μια μακρά περίοδο χαμηλών επενδυτικών αποδόσεων, σύμφωνα με τον επικεφαλής του πετρελαϊκού ταμείου της Νορβηγίας ύψους 1,3 εκατ. δολαρίων. "Ο πληθωρισμός θα είναι δύσκολο να μειωθεί", δήλωσε ο Nicolai Tangen, διευθύνων σύμβουλος
|
Η ΕΕ και η Ιαπωνία αντέκρουσαν την πρόταση των ΗΠΑ για την απαγόρευση, εκ μέρους της Ομάδας των G7, κάθε είδους εξαγωγών προς τη Ρωσία, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων ενόψει της συνόδου κορυφής των πιο προηγμένων οικονομιών του κόσμου.Το προσχέδιο της κοινής δήλωσης των ηγετών της G7 που συντάσσεται εν όψει της συνάντησής τους στη Χιροσίμα τον επόμενο μήνα
|
Η σουηδική εταιρεία κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων Scania και η σουηδική νεοσύστατη εταιρεία μπαταριών Northvolt παρουσίασαν μια μπαταρία που, όπως ισχυρίζονται, μπορεί να τροφοδοτήσει ένα βαρύ ηλεκτρικό φορτηγό για 1,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα (932.056 μίλια)! Η Scania και η Northvolt συνεργάζονται από το 2017 για την ανάπτυξη μιας μπαταρίας για βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Ισχυρίζονται δε, ότι σε εκτεταμένες
|
Η κρατική ενεργειακή εταιρεία της Ουκρανίας πραγματοποίησε συνομιλίες με τις εταιρείες ExxonMobil, Halliburton και Chevron για έργα στην εμπόλεμη χώρα, καθώς το Κίεβο προσπαθεί να προσελκύσει και πάλι ξένες επενδύσεις στον ενεργειακό τομέα της. Όπως αναφέρουν οι FT, oι διαπραγματεύσεις αυτές αποτελούν μέρος μιας στρατηγικής για την ώθηση και την αύξηση της παραγωγής φυσικού αερίου που οι Ουκρανοί αξιωματούχοι πιστεύουν ότι θα
|
|
|
|