Η απόφαση της Αρχής ελήφθη επειδή, σύμφωνα με τις μελέτες της, παρά τη λειτουργία του νέου ΘΗΣ Νότιας Ρόδου, εξακολουθεί να υπάρχει ενδεχόμενο πρόκλησης ολικής κατάρρευσης του ηλεκτρικού συστήματος του νησιού, ιδίως καθώς αναμένεται η ραγδαία άνοδος της ζήτησης κατά τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, η ΡΑΕ εκτιμά ότι μια ταυτόχρονη απώλεια του διπλού κυκλώματος που συνδέει το ΘΗΣ Ν. Ρόδου, με τους Υ/Σ Αφάντου και Γενναδίου, θα παραμένει ως ενδεχόμενο για την πρόκληση ολικής κατάρρευσης του ΗΣ. ιδιαίτερα όταν η συνεισφορά του ΘΗΣ Ν. Ρόδου στο σύστημα παραγωγής θα είναι αυξημένη. Υπό αυτό το πρίσμα είναι καίριας σημασίας η ταχεία επαναφορά του συστήματος και προς τούτο θεωρήθηκε απαραίτητη η διατήρηση του αεριοστροβίλου με βάση τα εξής δεδομένα:
τη μεταφορά των 18 φορητών Η/Ζ ισχύος 20,7 μεγαβάτ από την Ρόδο στον ΑΗΣ Αθερινόλακκου στην Κρήτη, τις διαπιστώσεις της ΡΑΕ για τα προβλήματα που ενδέχεται να προκύψουν τα επόμενα χρόνια στο νησί και την πενταετή μελέτη ανάπτυξης συστημάτων μεταφοράς, 2019-2023, που περιλαμβάνεται στο επικαιροποιημένο πρόγραμμα ανάπτυξης συστημάτων ΜΔΝ της περιόδου 2019-2025 που υπέβαλε ο ΔΕΔΔΗΕ.