Σε στρατηγικές κινήσεις αναδιάρθρωσης του στόλου της προχώρησε η StealthGas. Η εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία του Χάρη Βαφειά που δραστηριοποιείται στη μεταφορά διά θαλάσσης υγραερίου (LPG) προχώρησε στην πώληση δέκα πλοίων μεγάλης ηλικίας και σχετικά μικρής χωρητικότητας τον προηγούμενο χρόνο, ενώ απέκτησε δύο που την εντάσσουν σε νέα τμήματα της αγοράς των LPG Carriers από τα οποία απουσίαζε και διαφοροποιεί έτσι την πηγή των εσόδων της

Ειδικότερα, η εταιρεία γνωστοποίησε ότι απέκτησε ένα LPG Carrier μεταφορικής ικανότητας 11.000 κυβικών μέτρων το οποίο βρίσκεται υπό κατασκευή σε ναυπηγείο της Ιαπωνίας και θα το παραλάβει το 2021. Το συγκεκριμένο πλοίο ανήκει σε μία κατηγορία στην οποία δεν έχει παρουσία η Stealthgas, της οποίας η πλειοψηφία του στόλου αποτελείται από πλοία μεταφορικής ικανότητάς από 3.500 κ.μ. μέχρι και 8.000 κ.μ. Ελέγχει επίσης τέσσερα πλοία μεταφορικής ικανότητας 22.000 κ.μ. το ένα. 

Επίσης η εταιρεία μέσω του joint Venture που διατηρεί προχώρησε στην απόκτηση ενός πλοίου μεταφορικής ικανότητας 38.000 κυβικών μέτρων τύπου «fully refrigerated vessel», μπαίνοντας έτσι σε μία ακόμη νέα κατηγορία της αγοράς των LPG Carriers, από την οποία ήταν απούσα. 

Διεύρυνση παρουσίας 

Στηριζόμενη στην τεχνική και διοικητική εμπειρία που αποκτήθηκε από τη StealthGas με την παρουσία της τα προηγούμενα χρόνια ως ηγέτης στην αγορά LPG, διευρύνει τώρα περαιτέρω την παρουσία της στον ευρύτερο χώρο του υγραερίου, ενισχύοντας έτσι και διαφοροποιώντας τη ροή των εσόδων της, δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας Μάικλ Τζολίφι. 

Η εμπορική κόντρα 

Παράλληλα αναφερόμενος στην εικόνα της αγοράς σημείωσε ότι, λόγω της αβεβαιότητας που δημιουργήθηκε από τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η πιεσμένη αγορά της Ασίας δημιούργησε δύσκολες συνθήκες κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους για τους πλοιοκτήτες. 

«Οι ναυλωτές στην περιοχή ήταν απρόθυμοι να συνάψουν ή να ανανεώσουν τις υφιστάμενες ναυλώσεις, αναγκάζοντας έτσι τα πλοία να δραστηριοποιούνται στη spot αγορά με χαμηλά ναύλα. Αυτός ήταν και ο κύριος λόγος που τα έσοδα της εταιρείας ήταν λιγότερα από τα αναμενόμενα, παρά το γεγονός ότι αξιοποίηση των ημερών λειτουργίας του στόλου έφτασε στο 95%, ενώ σημειώθηκε και αύξηση των ημερήσιων εσόδων από τα πλοία που απασχολούνται με συμβάσεις χρονοναύλωσης», πρόσθεσε ο κ. Τζολίφι. 

Ο πρόεδρος της Stealthgas εκτίμησε ότι η ασιατική αγορά θα βελτιωθεί σύντομα και συμπλήρωσε ότι η εταιρεία διαθέτει πολύ ισχυρό ισολογισμό και διαφοροποιημένο στόλο, ελεύθερη ταμειακή βάση που υπερβαίνει τα 65 εκατ. δολ. και δείκτη χρέους προς στοιχεία ενεργητικού μικρότερο από 40%, επομένως υπάρχει αισιοδοξία για το μέλλον καθώς οι συνθήκες της αγοράς βελτιώνονται. 

Επαναγορά μετοχών 

Να σημειωθεί ακόμη ότι «η StealthGas ξεκίνησε πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών και μέχρι τώρα έχει αποκτήσει πάνω από 170.000 μετοχές, υποστηρίζοντας το απόθεμά μας και τους επενδυτές μας». 

Τα έσοδα της Stealthgas στο δεύτερο τρίμηνο του 2019 μειώθηκαν κατά 9,3 εκατ. δολ ή 21,4% στα 34,1 εκατ. δολ έναντι των 43,4 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, λόγω -όπως προαναφέρθηκε- της συρρίκνωσης του στόλου κατά 10 πλοία συνολικά, όπως επίσης και της πτώσης της αγοράς της Ασίας.

Η συρρίκνωση επέφερε και μείωση των ζημιών στα 0,2 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 0,4 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν. 

Τα αποτελέσματα του δευτέρου τρίμηνου αντικατοπτρίζουν έναν στόλο από 42 πλοία έναντι 52,2 πλοίων πέρυσι. 

Τα έσοδα για το πρώτο εξάμηνο του 2019 ανήλθαν στα 72,5 εκατ. δολ. μειωμένα κατά 10,6 εκατ. δολ. ή 12,8% σε σύγκριση με τα έσοδα των 83,1 εκατ. δολ. του πρώτου εξαμήνου του 2018. Τα μειωμένα έξοδα ταξιδιών και οι μειωμένες αποσβέσεις οδήγησαν στην καταγραφή κερδών ύψους 1,8 εκατ. δολ στο πρώτο εξάμηνο του 2019 έναντι ζημιών 6,2 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Η StealthGas ελέγχει τώρα ένα στόλο από 50 πλοία. Εξ αυτών τα 46 είναι LPG carriers και τα τέσσερα (τρία M.R. product tankers και ένα Aframax) δεξαμενόπλοια.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ", 24/08/2019)