Διατεθειμένη να ενισχύσει τους μακρόχρονους δεσμούς με projects στην Ελλάδα, συμμετέχοντας στα μελλοντικά έργα εκσυγχρονισμού του ελληνικού δικτύου σταθερής τροχιάς και συντήρησης του τροχαίου υλικού, δηλώνει η Alstom, μέσω της «Ν», με συνέντευξη που παραχώρησε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στην Ελλάδα, Σταύρος Βλάχος

Η εταιρεία προτίθεται να συμμετέχει, όπως αναφέρει ο κ. Βλάχος, στους διαγωνισμούς για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες, στην ανακατασκευή των παλαιών συρμών του ΗΣΑΠ, αλλά και στην προμήθεια νέων για το μετρό. Παράλληλα θεωρεί ότι τα τρένα υδρογόνου, τα οποία ήδη κινούνται στην κεντρική Ευρώπη, είναι ιδανικά για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, κυρίως για το τμήμα χωρίς ηλεκτροκίνηση.

Ο κ. Βλάχος, αναφερόμενος στη συμμετοχή της Alstom Transport στο σχήμα για το μεγάλο κομβικό, όπως το χαρακτηρίζει, έργο του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του μετρό της πρωτεύουσας, δηλώνει ενθουσιασμένος και αναμένει την υπογραφή της σχετικής σύμβασης για να ξεκινήσει. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στην Ε.Ε. και πολύ σημαντικό για την Ελλάδα, τονίζει, καθώς συμβάλλει στη δημιουργία αναβαθμισμένων υποδομών, εναρμονισμένων με τα πιο σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Αναλυτικότερα, ο διευθύνων σύμβουλος της Alstom, με τη συνέντευξη που παραχώρησε στη «Ναυτεμπορική», ανέφερε:

Αυτή την περίοδο όλοι κάνουν λόγο για το Ταμείο Ανάκαμψης. Σε ποιο βαθμό θα βοηθήσει την οικονομία της Ελλάδας και ειδικότερα την αναβάθμιση του τομέα των συγκοινωνιών;

«Το ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης αποτελεί την ιδανική ευκαιρία για την ελληνική οικονομία, ιδιαίτερα έπειτα από μία μακρά οικονομική κρίση, και πιστεύουμε ότι θα συμβάλει σε ένα βιώσιμο μέλλον, επιταχύνοντας, μεταξύ άλλων, την πράσινη μετάβαση σε ένα υψηλότερο βιοτικό επίπεδο μέσω της καινοτομίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η Alstom έχει ήδη δεσμευτεί να στηρίξει τη συγκεκριμένη προσπάθεια σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αναπτύσσοντας διαρκώς νέες τεχνολογίες με σκοπό την ανάδειξη μιας γενιάς περισσότερο έξυπνων και φιλικών προς το περιβάλλον λύσεων στον τομέα των συγκοινωνιών. Με τον κατάλληλο και έγκαιρο προγραμματισμό, δίνεται στη χώρα μια μοναδική ευκαιρία να προχωρήσει άμεσα και να συμμετάσχει στον αναπτυξιακό σχεδιασμό που έχει καθοριστεί για την υπόλοιπη Ευρώπη.

Η Ευρώπη, για παράδειγμα, έχει αρχίσει να αντιλαμβάνεται πραγματικά τη μεγάλη ευκαιρία που προσφέρουν τα τρένα υδρογόνου: η Γερμανία και η Ιταλία έχουν ήδη παραγγείλει τέτοια τεχνολογία, ενώ η Αυστρία και η Ολλανδία έχουν δοκιμάσει αυτά τα τρένα με επιτυχία και έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι είναι κατάλληλα για τις ανάγκες τους. Το τρένο Coradia iLint της Alstom είναι η μοναδική επιβατική αμαξοστοιχία ήδη σε λειτουργία παγκοσμίως, η οποία τροφοδοτείται από μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου, που παράγει ηλεκτρική ενέργεια με σκοπό την πρόωση. Η αμαξοστοιχία αυτή, πλήρως απαλλαγμένη από εκπομπές, είναι αθόρυβη και παράγει μόνο ατμό και νερό, γεγονός που την καθιστά ιδανική για την αναβάθμιση, συντήρηση και επέκταση γραμμών χωρίς ηλεκτροκίνηση, καθώς επίσης για την αναβίωση της λειτουργίας παλαιών σιδηροδρομικών γραμμών».

Η Alstom ενδιαφέρεται να συμμετέχει στους διαγωνισμούς για τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία των αστικών συγκοινωνιών;

«Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αποτελούν ένα μεγάλο μέρος των καινοτόμων συστημάτων συγκοινωνιών, και τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία υιοθετούνται πλέον σε ευρεία κλίμακα. Το ηλεκτροκίνητο λεωφορείο μας Aptis έχει ήδη παραγγελθεί στη Γαλλία (σε Στρασβούργο και Παρίσι), καθώς και στην Ισπανία. Ενδιαφερόμαστε ιδιαιτέρως να εφαρμόσουμε τέτοιου είδους νέες και σύγχρονες λύσεις και, κατά συνέπεια, προσδοκούμε να συμμετάσχουμε στους διαγωνισμούς για τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία».

Πρόσφατα ανακοινώθηκε η αναβάθμιση 15 συρμών της γραμμής 1 του μετρό της Αθήνας και θα ακολουθήσει η προμήθεια 7 νέων συρμών για τις γραμμές 2 και 3. Η Alstom θα συμμετέχει σε αυτούς τους διαγωνισμούς;

«Η Alstom διαθέτει τεράστια εμπειρία στον εκσυγχρονισμό και στην αναβάθμιση συρμών, με περίπου 5.000 εκσυγχρονισμένους συρμούς παγκοσμίως και 10.000 εκσυγχρονισμένα συστήματα έλξης σε πολλές πόλεις. Όσον αφορά τους νέους συρμούς μετρό, οι συρμοί της σειράς Metropolis βρίσκονται σε λειτουργία σε όλο τον κόσμο για περισσότερα από 20 έτη, από το Παρίσι και το Άμστερνταμ έως τη Νέα Υόρκη και το Ντουμπάι. Αναμένουμε να δούμε πρώτα τις συγκεκριμένες απαιτήσεις των διαγωνισμών αυτών, αλλά γενικότερα επιδιώκουμε πάντα να προσφέρουμε μια κατάλληλη και ανταγωνιστική λύση όποτε και όπου αυτό είναι δυνατόν».

Η Alstom προμηθεύει το τραμ με τελευταίας γενιάς συρμούς για την Αθήνα και τον Πειραιά. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το έργο αυτό;

«Τα 25 σύγχρονα τραμ Citadis X05, χωρητικότητας 294 επιβατών, θα συμπληρώσουν τον υφιστάμενο στόλο για χρήση στο δίκτυο της Αθήνας και του Πειραιά. Επί του παρόντος, ολοκληρώνονται οι δοκιμές για τα 11 πρώτα οχήματα τραμ, προκειμένου να παραδοθούν στην εταιρεία πριν από το τέλος του έτους».

Συνεργασία 40 χρόνων

Με παρουσία άνω των 40 ετών στη χώρα μας, η Alstom έχει συμμετάσχει στα μεγαλύτερα έργα κατασκευής υποδομών στην Ελλάδα, με τελευταίο την ανάδειξη της Κ/Ξ (Άβαξ, Ghella, Alstom) ως προσωρινού αναδόχου στον δημόσιο διαγωνισμό για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, με το αντικείμενο της γαλλικής εταιρείας στο έργο να ανέρχεται στα 300 εκατ. ευρώ.

Μεταξύ των σημαντικότερων έργων που έχει φέρει σε πέρας έως τώρα η εταιρεία είναι η κατασκευή των γραμμών 2 & 3 του μετρό της Αθήνας (που εγκαινιάστηκε το 2000), ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Αθήνας και η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό ως τον Πειραιά. Επιπλέον, τον Σεπτέμβριο της φετινής χρονιάς η Alstom ξεκίνησε την παράδοση των πρώτων τραμ Citadis X05 για την Αθήνα.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")