Το μεγαλύτερο αλιευτικό σκάφος της Γερμανίας θα ταξιδέψει από την Ολλανδία αυτή την εβδομάδα ρυμουλκούμενο από έναν τεράστιο χαρταετό με τη βοήθεια των ανέμων από τη Νότια Αμερική, γεγονός που θα το βοηθήσει να μειώσει την κατανάλωση του σε καύσιμα σχεδόν κατά ένα τρίτο.

Το μεγαλύτερο αλιευτικό σκάφος της Γερμανίας θα ταξιδέψει από την Ολλανδία αυτή την εβδομάδα ρυμουλκούμενο από έναν τεράστιο χαρταετό με τη βοήθεια των ανέμων από τη Νότια Αμερική, γεγονός που θα το βοηθήσει να μειώσει την κατανάλωση του σε καύσιμα σχεδόν κατά ένα τρίτο.

Το 15.000 τόνων «Maartje Theadora» είναι το πρώτο αλιευτικό που θα χρησιμοποιήσει αυτό το σύστημα, το οποίο αποτελείται από έναν μπλε και άσπρο χαρταετό μεγέθους 160 τετραγωνικών μέτρων που θα τραβάει το πλοίο με ένα σκοινί μήκους 300 μέτρων, βοηθώντας τη μηχανή του πλοίου.

«Η πρόκληση για εμάς είναι να δούμε πώς θα λειτουργήσει αυτό το σύστημα κατά τη διάρκεια της αλιείας, διότι τότε το πλοίο δεν κινείται από ένα σημείο προς ένα άλλο, αλλά στρίβει και κινείται κυκλικά», δήλωσε ο Ντίτερικ Παρλεβλίτ, διευθυντής της αλιευτικής εταιρείας Parlevliet&Van στην οποία ανήκει το πλοίο.

Η εταιρεία εκτιμά ότι θα μειώσει την κατανάλωση καυσίμων στο «Maartje Theadora» κατά 10% στην πρώτη φάση του πιλοτικού αυτού συστήματος, που χρηματοδοτείται με 780.000 ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ενωση και τη Γερμανία.

Κάποια φορτηγά πλοία χρησιμοποιούν ήδη το σύστημα με τον χαρταετό, που δημιουργήθηκε το 2005, όμως αναμένεται ότι θα είναι ιδιαίτερα συμβατό με τα αλιευτικά πλοία, που ταξιδεύουν αργά.

Τα επόμενα δύο χρόνια η εταιρεία Parlevliet αναμένει χάρη σε αυτό το σύστημα να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων ως και 30%.