Η συμμετοχή των βιοκαυσίμων στις μεταφορές σε ποσοστό άνω του 5,6% μπορεί να βλάψει το περιβάλλον, υποστηρίζει μελέτη η οποία δημοσιεύθηκε στις 25 Μαρτίου και υποδεικνύει πως ο στόχος της Ε.Ε. είναι μετά βίας βιώσιμος.

Η συμμετοχή των βιοκαυσίμων στις μεταφορές σε ποσοστό άνω του 5,6% μπορεί να βλάψει το περιβάλλον, υποστηρίζει μελέτη η οποία δημοσιεύθηκε στις 25 Μαρτίου και υποδεικνύει πως ο στόχος της Ε.Ε. είναι μετά βίας βιώσιμος.

Η μελέτη συντάχθηκε από το International Food Policy Institute ( IFPRI), το οποίο καταλήγει στο ότι η έμμεση χρήση της γης συνεπάγεται «σημαντικές επιδράσεις για την περιβαλλοντική απόδοση των βιοκαυσίμων». Οι συντάκτες της μελέτης τονίζουν ότι αν το ποσοστό συμμετοχής των βιοκαυσίμων στις μεταφορές παραμείνει χαμηλό, δεν θα υπάρξουν συνέπειες. Η Ε.Ε. όμως έχει θέσει ως στόχο το 10% μέχρι το έτος 2020. Το IFPRI εκτιμά πως το 5,6% αυτής της ποσότητας θα είναι βιοκαύσιμα πρώτης γενιάς.

Η Επιτροπή απάντησε στις αιτιάσεις αυτές, δηλώνοντας πως «η έμμεση χρήση γης αντισταθμίζει πράγματι μέρος του οφέλους, αλλά δεν αποτελεί κίνδυνο στο ποσοστό του 5,6% που απαιτείται για τον στόχο του 2020».