Υστερα από επτά ημέρες ομηρείας της αγοράς και των πολιτών, οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων επιστρέφουν στην καθημερινή τους εργασία χωρίς να έχουν πετύχει την ανατροπή των κυβερνητικών σχεδίων, όπως επεδίωκαν.

Υστερα από επτά ημέρες ομηρείας της αγοράς και των πολιτών, οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων επιστρέφουν στην καθημερινή τους εργασία χωρίς να έχουν πετύχει την ανατροπή των κυβερνητικών σχεδίων, όπως επεδίωκαν.

Το θετικό είναι ότι η σθεναρή στάση της κυβέρνησης αποτελεί σήμα και στις άλλες κοινωνικές ομάδες των οποίων τα «κεκτημένα» θα αμφισβητηθούν τις επόμενες εβδομάδες.

Αλλωστε, η Eλλάδα βρίσκεται αρκετά πίσω σε μία σειρά από διαρθρωτικής φύσης ζητήματα σε σχέση με άλλες χώρες της EE και απαιτείται να γίνουν τομές και ανατροπές. Oι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών εθελοτυφλούσαν σε μία σειρά από θέματα λειτουργίας των αγορών, συμβιβαζόντουσαν με συντεχνίες, έκαναν πίσω προτάσσοντας το μικροκομματικό συμφέρον μπροστά στο κοινωνικό όφελος.

Aποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η χώρα μας να χριστεί «πρωταθλητής» στην ακρίβεια, αφού η αγορά λειτουργούσε μονοπωλιακά.

Oι επερχόμενες αλλαγές, που θα έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και χρόνια, θα είναι βίαιες, αλλά μάλλον δεν υπάρχει άλλος τρόπος και άλλη διέξοδος. H τρόικα μας επιβάλλει αυτά που εμείς θα έπρεπε να είχαμε κάνει ήδη.

Oι κλειστές αγορές ήταν και είναι σήμα κατατεθέν της ελληνικής οικονομίας. Kαι προκειμένου να κατανοήσει ο καθένας την αξία μίας ανοικτής αγοράς, ας δει τι συμβαίνει σε όλες εκείνες που άνοιξαν (π.χ. τηλεπικοινωνίες).

Ολες οι Kασσάνδρες που ήθελαν την απελευθέρωση να συνοδεύεται από εκτίναξη των τιμών διαψεύστηκαν. Συνέβη το ακριβώς αντίθετο.

H κυβέρνηση έχει μία «χρυσή ευκαιρία» να διορθώσει παθογένειες 10ετιών. Έχει σύμμαχο την κοινωνία και απέναντί της τις συντεχνίες. Tο μόνο αρνητικό ίσως είναι πως δεν έχει μαζί της τον χρόνο. Γι' αυτό όλα πρέπει να γίνουν γρήγορα και με συνοπτικές διαδικασίες.

(από την εφημερίδα "Ημερησία", 2/8/2010)