Σε 350 με 500 εκατ. ευρώ ετησίως υπολογίζει την απώλεια για το Δημόσιο από τη μη καταβολή ΦΠΑ και ειδικού φόρου κατανάλωσης λόγω του λαθρεμπορίου καυσίμων ο ΣΕΕΠΕ, ενώ υπογραμμίζει τις εκτεταμένες διαστάσεις που έχει λάβει το φαινόμενο της καταδολίευσης στα πρατήρια, το οποίο απειλεί την ίδια τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων του κλάδου. Αυτά επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, κ. Γιάννης Ψυχογιός, που μετείχε σε εκδήλωση ενημέρωσης Τύπου, χθες στη Θεσσαλονίκη, κατά την οποία ζήτησε από την Πολιτεία την αυστηρή εφαρμογή της νομοθεσίας με αφαιρέσεις αδειών

Σε 350 με 500 εκατ. ευρώ ετησίως υπολογίζει την απώλεια για το Δημόσιο από τη μη καταβολή ΦΠΑ και ειδικού φόρου κατανάλωσης λόγω του λαθρεμπορίου καυσίμων ο ΣΕΕΠΕ, ενώ υπογραμμίζει τις εκτεταμένες διαστάσεις που έχει λάβει το φαινόμενο της καταδολίευσης στα πρατήρια, το οποίο απειλεί την ίδια τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων του κλάδου.

Αυτά επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, κ. Γιάννης Ψυχογιός, που μετείχε σε εκδήλωση ενημέρωσης Τύπου, χθες στη Θεσσαλονίκη, κατά την οποία ζήτησε από την Πολιτεία την αυστηρή εφαρμογή της νομοθεσίας με αφαιρέσεις αδειών. Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι η καταδολίευση αποτελεί αθέμιτο ανταγωνισμό εις βάρος των ευσυνείδητων επαγγελματιών, καθώς, όπως τόνισε, όσο η αγορά λειτουργεί με στρεβλώσεις και αθέμιτες πρακτικές, αυτοί που θα φεύγουν θα είναι οι καλοί επιχειρηματίες. Επικαλούμενος, μάλιστα, εκτιμήσεις της αγοράς σημείωσε πως ειδικά στην Αττική οι ποσότητες καυσίμων που πωλούνται μέσα από πρατήρια με «πειραγμένες» αντλίες ενδέχεται να φθάνει και στο 30% του συνολικού διακινούμενου όγκου.

Θεωρεί, ωστόσο, «εξόχως απίθανο» το ενδεχόμενο η τιμή της αμόλυβδης να προσεγγίσει το καλοκαίρι ή και να υπερβεί τα 2 ευρώ το λίτρο, διευκρινίζοντας ότι οι υψηλές σημερινές τιμές στα καύσιμα οφείλονται στη φορολογία κι ότι η επιβολή πλαφόν δημιουργεί στρεβλώσεις στην αγορά επιτείνοντας, αντί να λύνει, τα προβλήματα και οδηγεί σε λουκέτα.

«Για να πλησιάσει η αμόλυβδη στα επίπεδα των 2 ευρώ, το λίτρο, πρέπει η τιμή στο αργό να φθάσει στα 160 δολάρια το βαρέλι, το αμερικανικό νόμισμα να ανατιμηθεί έναντι του ευρώ, φθάνοντας για παράδειγμα στο 1,20 και οι φόροι στην Ελλάδα να αυξηθούν εκ νέου. Αλλά κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφή», εξήγησε ο κ. Ψυχογιός Θύμισε δε, πως σήμερα από τα περίπου 1,70 ευρώ ανά λίτρο, που είναι η μέση τιμή στην αμόλυβδη, το μεγαλύτερο μέρος αφορά φόρους, οι οποίοι αυξήθηκαν 93%, σε έναν χρόνο, «αθωώνοντας» τις εταιρείες εμπορίας, αλλά και τα πρατήρια, αφού «το μεικτό περιθώριο κέρδους μας είναι στο 4%, που σημαίνει ότι ακόμη κι αν πωλούσαμε σήμερα σε τιμές κόστους, η τιμή της αμόλυβδης, δεν θα έπεφτε κάτω από το 1,60 ευρώ το λίτρο».

Αναφερόμενος στη μείωση 15% του όγκου της κατανάλωσης στα καύσιμα, ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ εκτίμησε ότι η ψαλίδα θα κλείσει στα επόμενα τρίμηνα του έτους, αλλά θα παραμείνει σε αρνητικό έδαφος. Ανέφερε ακόμη ότι «η αγορά είναι χάλια» και συνεπεία αυτού, τα κέρδη των εταιρειών πετρελαιοειδών (που έδωσαν στοιχεία στη δημοσιότητα) μειώθηκαν περίπου 45% σε σχέση με το 2009, περί τα 800 πρατήρια ήδη έχουν κλείσει, ενώ υπάρχουν και άλλα που βρίσκονται σε δύσκολη θέση κι απειλούνται με λουκέτο, αφού συν τοις άλλοις υπάρχει το πρόβλημα με τις υψηλές επισφάλειες (σε κάποια πρατήρια η πώληση «βερεσέ» φθάνει το 50% του τζίρου) και τη δυσκολία πρόσβασης σε δανεισμό, όταν η ανάγκη για κεφάλαια κίνησης έχει διπλασιαστεί.