Σε επίμαχο πολιτικό ζήτημα εξελίσσεται η εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, αφού απασχόλησε ιδιαίτερα την κυβέρνηση χθες, κατά το υπουργικό συμβούλιο. Αρκετοί βουλευτές και στελέχη του κυβερνητικού σχήματος θεωρούν το εν λόγω μέτρο ως υπερβολικό και αντιτίθενται στην εφαρμογή του.

Σε επίμαχο πολιτικό ζήτημα εξελίσσεται η εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, αφού απασχόλησε ιδιαίτερα την κυβέρνηση χθες, κατά το υπουργικό συμβούλιο. Αρκετοί βουλευτές και στελέχη του κυβερνητικού σχήματος θεωρούν το εν λόγω μέτρο ως υπερβολικό και αντιτίθενται στην εφαρμογή του.

Η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο θέρμανσης από τα 21 ευρώ που είναι σήμερα στο ύψος του φόρου για το κίνησης, ήτοι 412 ευρώ, μεταφράζεται σε μια τιμή λιανικής πώλησης από τα περίπου 900 ευρώ τα 1.000 λίτρα στα 1.600 ευρώ, ενώ αν ακολουθηθεί το εναλλακτικό σενάριο της επιβολής μιας ενδιάμεσης τιμής φόρου στα 340 ευρώ τότε η τιμή πώλησης θα ανεβεί στα 1.300 ευρώ.

Παράγοντες του υπουργείου προτείνουν την διατήρηση του μειωμένου ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και την επαναφορά του συστήματος πληρωμής του αυξημένου φόρου των 412 ευρώ από τους πρατηριούχους, οι οποίοι θα συνεχίσουν να πωλούν στα 21 ευρώ και η διαφορά θα τους επιστρέφεται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος ΔΗΠΕΘΕ. Με τον τρόπο αυτό, θα εμφανίζονται ετήσια έσοδα 400 εκατ. ευρώ, τα οποία στη συνέχεια θα διαγράφονται.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Οικονομικών προχώρησε στη σύσταση ειδικής ομάδας ηλεκτρονικής παρακολούθησης τόσο του πετρελαίου θέρμανσης όσο και του ναυτιλίας, λόγω του μειωμένου Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου και παραγόντων της αγοράς, το λαθρεμπόριο στο πετρέλαιο θέρμανσης προσεγγίζει τα 500 εκατ. ευρώ σε μια αγορά με ετήσιο κύκλο άνω των 2 δισ. ευρώ.

Η αρμόδια ομάδα εργασίας αναλαμβάνεται την πιλοτική παρακολούθηση των καυσίμων και συγκεκριμένα:

*Αποτυπώνει τις λειτουργίες και τις απαιτήσεις που αφορούν τη διακίνηση του πετρελαίου θέρμανσης και ναυτιλίας σε όλα τα στάδια.

* Το επόμενο βήμα είναι η διασύνδεσή του με το υπάρχον πληροφοριακό σύστημα.

* Πρόκειται για την πιλοτική καθημερινή παρακολούθηση της διακίνησης του πετρελαίου θέρμανσης και ναυτιλίας σε όλα τα στάδια, από τα διυλιστήρια μέχρι τον τελικό καταναλωτή.

* Το σύστημα θα ενημερώνεται από τα περίπου 6.500 μέλη, για όλες τις κατηγορίες διακινητών πετρελαίου θέρμανσης και ναυτιλίας.

Η εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος καταγραφής εισροών - εκροών στις αποθήκες δεξαμενών των πρατηρίων αποσκοπεί στην καταγραφή των καυσίμων που εισέρχονται στο πρατήριο. Τέλος, τα τιμολόγια πωλήσεων θα ελέγχονται από τις ειδικές ελεγκτικές ομάδες του ΣΔΟΕ και του συναρμόδιου υπουργείου Οικονομίας. Παράλληλα, θα ξεκινήσουν και θαλάσσιες περιπολίες σε 24ωρη βάση κυρίως στον Σαρωνικό, όπου έχει διαπιστωθεί επανειλημμένως λαθρεμπόριο καυσίμων. Ενεργοποιούνται δε και οι διατάξεις του τελευταίου φορολογικού νόμου βάσει του οποίου οι λαθρέμποροι απειλούνται με κάθειρξη για υποθέσεις λαθρεμπορίας αξίας άνω των 150.000 ευρώ, καθώς και με ποινές φυλάκισης 10 ετών για δημοσίους υπαλλήλους που θα εντοπιστούν να εμπλέκονται στις υποθέσεις αυτές.