Πετρελαιοκίνηση με Κοινωνικό Χαρακτήρα Προωθεί η Κυβέρνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Πετρελαιοκίνηση με Κοινωνικό Χαρακτήρα Προωθεί η Κυβέρνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
energia.gr
Δευ, 13 Ιουνίου 2011 - 00:16
Ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο να αρθεί η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από το Σεπτέμβριο, καθώς τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Υποδομών επεξεργάζονται σχέδιο. Η κυβέρνηση μάλιστα, εκτιμά ότι το μέτρο αυτό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως κοινωνικού χαρακτήρα, δεδομένου του ότι το πετρέλαιο σαν καύσιμο είναι σημαντικά φθηνότερο από τη βενζίνη. Παράλληλα, χαμηλότερο είναι και το κόστος συντήρησης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο να αρθεί η απαγόρευση της πετρελαιοκίνηση ς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από το Σεπτέμβριο , καθώς τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Υποδομών επεξεργάζονται σχέδιο . Η κυβέρνηση μάλιστα, εκτιμά ότι το μέτρο αυτό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως κοινωνικού χαρακτήρα, δεδομένου του ότι το πετρέλαιο σαν καύσιμο είναι σημαντικά φθηνότερο από τη βενζίνη. Παράλληλα, χαμηλότερο είναι και το κόστος συντήρησης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Στο θέμα έχει θέση και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία αναμένεται να παρέμβει υπέρ της άρσης, πράγμα που έχει κάνει και στο παρελθόν. Η Ε.Ε. δέχεται ότι οι νέας γενιάς πετρελαιοκινητήρες είναι περισσότερο φιλικοί με το περιβάλλον. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η αγορά ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων αγγίζει το 50% ενώ στην Ελλάδα, που είναι η μόνη χώρα που απαγορεύονται τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. αυτοκίνητα, ήταν μόλις 1,6% και αυτά ήταν κυρίως ταξί .

Τα ντιζελοκίνητα κοστίζουν ακριβότερα από τα βενζινοκίνητα, ωστόσο το κόστος χρήσης τους είναι έως και 50% μικρότερο αφού και η τιμή του καυσίμου είναι φτηνότερη από την αμόλυβδη. Επιπλέον, το πρώτο σέρβις ενός πετρελαιοκινητήρα γίνεται στα 50.000 χλμ. ενώ ενός βενζινοκινητήρα στα 20.000 χλμ. Το κόστος της τακτικής συντήρησης για τον πρώτο είναι μικρότερο έως και 50%. Ακόμη ένα στοιχείο με σημασία είναι ότι το βενζινοκίνητο όχημα έχει μέση κατανάλωση 6,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ το πετρελαιοκίνητο χρειάζεται μόλις 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.


Αγκάθι αποτελεί πάντως το ζήτημα της νοθείας σε περίπτωση που επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση στις πόλεις, αφού το παράδειγμα της επαρχίας είναι μάλλον αρνητικό υπό αυτή την άποψη. Εκεί, αρκετοί οδηγοί χρησιμοποιούν πετρέλαιο θέρμανσης, αν και από τη στιγμή που θα εξισωθούν οι φόροι στο κίνησης και θέρμανσης, αναμένεται να σταματήσει η πρακτική αυτή.

Στο ρυθμιστικό σκέλος, ήδη έχει συσταθεί Επιτροπή με στελέχη των δύο υπουργείων και επεξεργάζονται το όλο ζήτημα. Αυτό που απομένει είναι να δοθεί και το πράσινο φως από την υπουργό Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη, η οποία ακόμη διατυπώνει επιφυλάξεις για το ζήτημα, που έχουν να κάνουν κυρίως με τη νοθεία, προκειμένου να γίνει επεξεργασία νομοθετικής ρύθμισης και δημοσίευσή της από το φθινόπωρο.