Ως τη χειρότερη – την τελευταία 20ετία – για τον κλάδο των πετρελαιοειδών χαρακτηρίζει την περυσινή χρονιά ο δ/νων σύμβουλος της ΕΛΙΝ, Γιάννης Αληγιζάκης, ο οποίος σε συνέντευξη του στην Ειρήνη Θεοφανίδου στην «Αξία» της 25/6 αναφέρει πως η πτώση ξεπέρασε το 10%, αγγίζοντας το 11%. Εξίσου όμως ανησυχητική είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, η εικόνα που παρουσιάζει η αγορά και φέτος. «Ενώ πιστεύαμε ότι είχαμε δει τα χειρότερα, τουλάχιστον τους πρώτους πέντε μήνες του 2011, συνεχίζεται η ίδια αρνητική προοπτική» επισημαίνει χαρακτηριστικά

Ως τη χειρότερη – την τελευταία 20ετία – για τον κλάδο των πετρελαιοειδών χαρακτηρίζει την περυσινή χρονιά ο δ/νων σύμβουλος της ΕΛΙΝ, Γιάννης Αληγιζάκης, ο οποίος σε συνέντευξη του στην Ειρήνη Θεοφανίδου στην «Αξία» της 25/6 αναφέρει πως η πτώση ξεπέρασε το 10%, αγγίζοντας το 11%. Εξίσου όμως ανησυχητική είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, η εικόνα που παρουσιάζει η αγορά και φέτος. «Ενώ πιστεύαμε ότι είχαμε δει τα χειρότερα, τουλάχιστον τους πρώτους πέντε μήνες του 2011, συνεχίζεται η ίδια αρνητική προοπτική» επισημαίνει χαρακτηριστικά και καταλογίζει την ευθύνη για την κάμψη της κατανάλωσης στο κράτος που με τις διαδοχικές αυξήσεις του ΕΦΚ πυροδοτεί την ακρίβεια. «Στην Ελλάδα, τα δύο τελευταία χρόνια παρατηρείται μια σημαντική αύξηση των τιμών καυσίμων εξαιτίας του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ), καθώς από τον Ιούνιο του 2009 ο ΕΦΚ στις βενζίνες αυξήθηκε από 35,9 λεπτά ανά λίτρο σε 67,0 λεπτά, δηλαδή είχαμε μια αύξησή του κατά 86,6%. Εάν προστεθεί σε αυτό και η αύξηση του ΦΠΑ από 19% σε 23%, τότε φτάνουμε στη σημερινή εικόνα όπου οι φόροι αποτελούν το 60% της τιμής αντλίας».

 

Ο κ. Αληγιζάκης ξεκαθαρίζει πως ο μόνος τρόπος για να πέσουν οι τιμές σε ποσοστό τέτοιο που θα αποτελεί σοβαρή ελάφρυνση για τον καταναλωτή είναι είτε να υπάρξει μια πολύ σημαντική μείωση στις διεθνείς τιμές του «μαύρου χρυσού» είτε νε προχωρήσει το κράτος σε δραστική περικοπή των φόρων. Η μείωση της φορολογίας, πάντως, πέρα από την ανακούφιση στα νοικοκυριά σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, προσθέτει, θα έδινε σημαντική «ανάσα» και στις επιχειρήσεις, καθώς «ο έντονος ανταγωνισμός αναγκάζει τις περισσότερες να πουλάνε πολύ φθηνά ή ακόμη και κάτω από το κόστος απορροφώντας οι ίδιες την αύξηση του ΕΦΚ, προκειμένου να μην κλείσουν».

 

Όσον αφορά στην εξίσωση των ειδικών φόρων πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης , ο δ/νων σύμβουλος της ΕΛΙΝ τονίζει ότι είναι ο πλέον σίγουρος τρόπος για να χτυπηθεί η λαθρεμπορία που γίνεται στο πετρέλαιο θέρμανσης, καθώς, όπως εξηγεί, όταν δεν υπάρχει διαφορά στον φόρο, δεν υπάρχει και κίνητρο για λαθρεμπορία. «Ωστόσο, το συγκεκριμένο μέτρο μπορεί να έχει και μεγάλες κοινωνικές επιπτώσεις και αν εφαρμοστεί τελικά στο μέλλον θα πρέπει να έχει γίνει σημαντική προεργασία, ώστε να ενισχυθούν τα χαμηλότερα εισοδήματα και να μην υπάρξουν κοινωνικές αδικίες και ανισότητες» λέει.

 

Το επιχειρηματικό σχέδιο

Αναλύοντας το επιχειρηματικό πλάνο ανάπτυξης της η ΕΛΙΝ, ο κ. Αληγιζάκης διευκρινίζει πως προτεραιότητα της εταιρείας είναι η ελαχιστοποίηση των επισφαλειών και η διατήρηση της υγιούς ανάπτυξής της . Σε αυτό το πλαίσιο, η διοίκηση παρακολουθεί και αξιολογεί καθημερινά τις συνεργασίες της με σκοπό να διασφαλίσει τα έσοδά της. Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΙΝ, «ακόμη και εν μέσω της μεγάλης κρίσης που περνάμε, το να βρεις πελάτες για να πουλήσεις ένα τόσο βασικό προϊόν όπως είναι τα καύσιμα δεν είναι απίθανο, το πόσοι από αυτούς θα μπορέσουν να εκπληρώσουν τις οικονομικές υποχρεώσεις τους απέναντί σου είναι το θέμα».

 

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πως η εταιρεία θα κάνει εκπτώσεις ως προς την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει. Έτσι, αναπτύσσει νέες υπηρεσίες με έμφαση στην εξυπηρέτηση του πελάτη και την ελάφρυνσή του με διάφορους τρόπους, όπως για παράδειγμα με την δυνατότητα άτοκων δόσεων για αγορά πετρελαίου θέρμανσης, την παροχή προωθητικών δώρων στα πρατήρια και μια σειρά από άλλες κινήσεις που έχουν ήδη δρομολογηθεί. «Σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε τη δέσμευσή μας για άριστη ποιότητα και άρτια εξυπηρέτηση, χαρακτηριστικά που αποτελούν στρατηγική επιλογή για κάθε μας δραστηριότητα. Με αυτό το σκεπτικό έχουμε επεκτείνει τη συνεργασία μας με το ΕΜΠ, προκειμένου να προστατέψουμε τους πελάτες που επιλέγουν το σήμα ΕΛΙΝ, εκτός από τη νοθεία, η οποία αποτελεί παθογένεια της ελληνικής αγοράς καυσίμων εδώ και χρόνια και από το νέο φαινόμενο εξαπάτησης, αυτό της καταδολίευσης των αντλιών» τονίζει ο δ/νων σύμβουλος της εταιρείας. Την ίδια ώρα, η επέκταση στο εξωτερικό και στις βαλκανικές χώρες εξακολουθεί να βρίσκεται στο «στόχαστρο» της ΕΛΙΝ, χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο εξαγορών. «Για να γίνει όμως κάποια εξαγορά θα είμαστε σίγουροι ότι θα γίνει σε συμφέρουσες τιμές και με business plan που θα έχει όλες τις προϋποθέσεις να πετύχει και να συνεισφέρει στην κερδοφορία της εταιρείας» σπεύδει να ξεκαθαρίσει. Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, τέλος, η ΕΛΙΝ θέλει να διατηρήσει σε ικανοποιητικά επίπεδα την κερδοφορία και τις πωλήσεις σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά. Πέρυσι, κατάφερε να τα έχει πάει λίγο καλύτερα από την υπόλοιπη αγορά, περιορίζοντας την πτώση σε περίπου 7%.