Αντίθετος παραμένει ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών στη μη εξίσωση των ειδικών φόρων στα καύσιμα, για την πάταξη του λαθρεμπορίου. «Σε μία περίοδο που σε όλες τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών οι επισφάλειες έχουν αυξηθεί σημαντικά και οι πωλήσεις σε όγκο συρρικνώνονται -το α' εξάμηνο του χρόνου η πτώση υπολογίζεται σε 9-11%- χρειάζονται μέτρα ελέγχου του λαθρεμπορίου και περιορισμού της νοθείας, ώστε να προστατευτούν οι υγιείς επιχειρήσεις», δήλωσε κορυφαίο στέλεχος εταιρίας εμπορίας καυσίμων, υποστηρίζοντας οτι όσο περισσότερες είναι οι διαφοροποιήσεις στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης τόσο αυξάνεται το λαθρεμπόριο

Αντίθετος παραμένει ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών στη μη εξίσωση των ειδικών φόρων στα καύσιμα, για την πάταξη του λαθρεμπορίου. «Σε μία περίοδο που σε όλες τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών οι επισφάλειες έχουν αυξηθεί σημαντικά και οι πωλήσεις σε όγκο συρρικνώνονται -το α' εξάμηνο του χρόνου η πτώση υπολογίζεται σε 9-11%- χρειάζονται μέτρα ελέγχου του λαθρεμπορίου και περιορισμού της νοθείας, ώστε να προστατευτούν οι υγιείς επιχειρήσεις», δήλωσε κορυφαίο στέλεχος εταιρίας εμπορίας καυσίμων, υποστηρίζοντας οτι όσο περισσότερες είναι οι διαφοροποιήσεις στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης τόσο αυξάνεται το λαθρεμπόριο.

Το Μεσοπρόθεσμο προβλέπει για τις επιχειρήσεις εξίσωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης και για τις κατοικίες αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης στα 61 από 21 ευρώ/χιλιόλιτρο, αναβάλλοντας για τον Οκτώβριο του 2013 την εξίσωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, που προβλεπόταν για φέτος.

Η μεγάλη αύξηση του ΕΦΚ στα πετρελαιοειδή το 2010 και η οικονομική κρίση είχαν ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις καυσίμων να μειωθούν σχεδόν 20% το 2010. Η πτώση φαίνεται ότι συνεχίζεται το 2011. Οι εταιρείες εκτιμούν ότι το α' εξάμηνο οι πωλήσεις βενζινών παρουσιάζουν μείωση της τάξης του 7-9% και του ντίζελ κίνησης πάνω από 10-11%.

Η μεγάλη πτώση στο ντίζελ οφείλεται στο σοβαρό περιορισμό της βιομηχανικής δραστηριότητας και των μεταφορών. Σημειώνεται ότι στη Βόρειο Ελλάδα η κατανάλωση πετρελαίου έχει μειωθεί γύρω στο 30-40% ποσοστό πολύ μεγαλύτερο από ό,τι ο μέσος όρος της χώρας, εξέλιξη που αποδίδεται στη λαθραία εισαγωγή πετρελαίου ντίζελ και βενζινών από τις γειτονικές χώρες που έχουν πολύ χαμηλότερους φόρους στα καύσιμα.

«Μηχανάκια»
Ενα άλλο σημαντικό πρόβλημα είναι τα πρατήρια που εξαπατούν τους καταναλωτές με «στημένα μηχανάκια» που παραποιούν τις ποσότητες του καυσίμου που αγοράζουν οι καταναλωτές. «Τα παράνομα μέσα οδηγούν τις τιμές σε μη εύλογα χαμηλά επίπεδα και νοθεύουν τον ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα να κλείνουν ?καλές? επιχειρήσεις που δεν χρησιμοποιούν αθέμιτες πρακτικές», δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ κ. Γ. Ψυχογιός. Στην κρίση αλλά και στον αθέμιτο ανταγωνισμό απέδωσε πολλά κλεισίματα πρατηρίων και ο αντιπρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γ. Αληγιζάκης, ενώ χαρακτήρισε τις επισφαλείς απαιτήσεις από τους πελάτες ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι εταιρείες. Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις το ποσοστό των επισφαλών απαιτήσεων μπορεί να έχει φθάσει ανάμεσα στο 13% και στο 15% των πιστώσεων που δίνουν οι εταιρείες στους πελάτες τους, από 3% που κυμαινόταν προ κρίσης.

Πρόστιμα
Πρόστιμα συνολικού ύψους 47.500 ευρώ στις εταιρείες εμπορίας καυσίμων EKO και AVIN, καθώς και στο διυλιστήριο της Motor Oil για υλοποίηση επενδύσεων χωρίς προηγούμενη εξασφάλιση των απαιτούμενων αδειών, επέβαλε το υπουργείο Περιβάλλοντος Eνέργειας και Kλιματικής Aλλαγής. Συγκεκριμένα επέβαλε πρόστιμο: 23.902 ευρώ στην EKO, 12.489 ευρώ στη Mότορ Οϊλ και 11.197 ευρώ στην AVIN.

(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", 29/06/2011)