Ο υπουργός ΠΕΚΑ, κ. Παπακωνσταντίνου έχει στραφεί υπέρ του να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τη σχετική ρύθμιση να αναμένεται στα τέλη του καλοκαιριού – αρχές φθινοπώρου. Κατά τη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ αυτή την εβδομάδα, αποκάλυψε τον τρόπο με τον οποίο θα προωθηθεί το μέτρο αυτό.

Ο υπουργός ΠΕΚΑ, κ. Παπακωνσταντίνου έχει στραφεί υπέρ του να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τη σχετική ρύθμιση να αναμένεται στα τέλη του καλοκαιριού – αρχές φθινοπώρου. Κατά τη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ αυτή την εβδομάδα, αποκάλυψε τον τρόπο με τον οποίο θα προωθηθεί το μέτρο αυτό.

Ο κ. Παπακωνσταντίνου περιορίστηκε να πει ότι η άρση της απαγόρευσης θα γίνει «μετά τον Αύγουστο», ενώ στην παρούσα φάση οι υπηρεσίες του υπουργείου προετοιμάζουν τις εισηγήσεις τους. Μέχρι σήμερα, η πολιτική ηγεσία εμφανιζόταν διστακτική απέναντι στην απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης, λόγω των περιβαλλοντικών ζητημάτων που θα προκαλούσε. Πιο συγκεκριμένα, οι πετρελαιοκινητήρες εκλύουν περισσότερα σωματίδια ρύπων σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται η ατμόσφαιρα στα αστικά κέντρα.

Πλέον όμως, οι τεχνικές ανακαλύψεις των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν επιτρέψει την παραγωγή οχημάτων που καταναλώνουν ντίζελ και δεν μολύνουν σε τέτοιο βαθμό, με αποτέλεσμα να είναι δυνατή η χρήση τους στις μεγάλες πόλεις, δίχως προβλήματα. Βασικό πλεονέκτημα βεβαίως για το πετρέλαιο παραμένει η μικρότερη κατανάλωση, με την διαφορά να κυμαίνεται σε 30% όταν πρόκειται για ένα όχημα με κυβισμό 1.300-1.600 κ.εκ. και στο 50% για ακόμη πιο μεγάλα οχήματα, άνω των 2.000 κ.εκ.

Βεβαίως, η πετρελαιοκίνηση έχει και τα αρνητκά της, όπως η φθορά που προκαλεί το καύσιμο στην αντλία τροφοδοσίας, η οποία είναι ευαίσθητη σε κακής ποιότητας καύσιμο. Παρόλα αυτά, η κυβέρνηση αναμένεται να προωθήσει το μέτρο, καθώς θα δώσει τη δυνατότητα στους οδηγούς να πληρώνουν λιγότερα για τις μετακινήσεις τους, αλλά και στις εταιρείες τη δυνατότητα να πουλήσουν περισσότερα αυτοκίνητα στις δύο μεγαλύτερες πόλεις.