Μετά τον Αύγουστο θα επανεξεταστεί η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπως δήλωσε την περασμένη Πέμπτη ο νέος υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ενώ πηγές του Υπουργείου θεωρούν ώριμες της συνθήκες ώστε να επιτραπεί η κυκλοφορία σε πετρελαιοκίνητα οχήματα νέας τεχνολογίας

Μετά τον Αύγουστο θα επανεξεταστεί η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπως δήλωσε την περασμένη Πέμπτη ο νέος υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ενώ πηγές του Υπουργείου θεωρούν ώριμες της συνθήκες ώστε να επιτραπεί η κυκλοφορία σε πετρελαιοκίνητα οχήματα νέας τεχνολογίας.

 

Είχαν προηγηθεί ευνοϊκές προς την πετρελαιοκίνηση δηλώσεις του κ. Παπακωνσταντίνου στη Βουλή, στις 21 Ιουνίου, όπου τόνισε ότι «οι σύγχρονες τεχνολογίες πετρελαιοκίνησης έχουν οδηγήσει όλες τις πρωτεύουσες σε αυτήν την κατεύθυνση».

Η απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ανάγεται σε μία εποχή κατά την οποία τα οχήματα αυτά εξέπεμπαν σωματίδια αιθάλης, με αποτέλεσμα σήμερα να επιτρέπεται η πετρελαιοκίνηση μόνο σε στρατιωτικά οχήματα, βαρέα οχήματα και φορτηγά κάτω των 4 τόνων για παραγωγούς, καθώς και σε πωλητές σε λαϊκές αγορές. Ωστόσο, σήμερα, πάνω από 80.000 πετρελαιοκίνητα όμως, κυρίως παλιάς τεχνολογίας, κυκλοφορούν στους δρόμους των δύο πόλεων επιβαρύνοντας την ατμόσφαιρα.

 

Σήμερα, τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα διαθέτουν προηγμένα αντιρρυπαντικά συστημάτων, όπως παγίδες αιθάλης που παρακρατούν τα μικροσκοπικά σωματίδια της κάπνας. Αν και τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στοιχίζουν 8% έως 10% περισσότερο σε σύγκριση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα, θα πρέπει να συνεκτιμηθεί ότι ένα μεγάλο SUV διανύει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα κάθε χρόνο, σε σχέση με ένα μικρό ΙΧ που καλύπτει λίγα χιλιόμετρα.

Σημαντικό ρόλο παίζουν η τιμή του πετρελαίου κίνησης (το λίτρο ντίζελ είναι 20 λεπτά φθηνότερο από τη βενζίνη), τα διαστήματα και το κόστος σέρβις (το πετρελαιοκίνητο απαιτεί σέρβις ανά αραιότερα διαστήματα).