Σημαντική Αύξηση του Τζίρου για τα Πετρελαιοειδή το 2010 – Ποιες Εταιρείες Πρωταγωνίστησαν

Σημαντική Αύξηση του Τζίρου για τα Πετρελαιοειδή το 2010 – Ποιες Εταιρείες Πρωταγωνίστησαν
energia.gr
Δευ, 25 Ιουλίου 2011 - 07:09
Σε τροχιά ανάπτυξης βρέθηκε το 2010 ο ελληνικός κλάδος πετρελαιοειδών, παρά την οικονομική κρίση που έχει χτυπήσει το σύνολο της ελληνικής οικονομίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέλυσε η Directio Business Reports, ο τζίρος των δεκατριών ομίλων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, σημείωσε αύξηση κατά 29,87%, αγγίζοντας τα 13 δις ευρώ. Πρωταγωνιστές αναδείχτηκαν τα ΕΛΠΕ με κύκλο εργασιών 7,681 δις, η Motor Oil με 4,879 δις και η Cyclon με 476 εκατ. ευρώ.

Σε τροχιά ανάπτυξης βρέθηκε το 2010 ο ελληνικός κλάδος πετρελαιοειδών, παρά την οικονομική κρίση που έχει χτυπήσει το σύνολο της ελληνικής οικονομίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέλυσε η Directio Business Reports, ο τζίρος των δεκατριών ομίλων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, σημείωσε αύξηση κατά 29,87%, αγγίζοντας τα 13 δις ευρώ. Πρωταγωνιστές αναδείχτηκαν τα ΕΛΠΕ με κύκλο εργασιών 7,681 δις, η Motor Oil με 4,879 δις και η Cyclon με 476 εκατ. ευρώ.

Παρόλα αυτά, στον τομέα των κερδών, παρατηρείται μια αναντιστοιχία ανάμεσα στον κλάδο της διΰλισης και των εμπορικών επιχειρήσεων. Στην πρώτη περίπτωση, υπήρξε μεγέθυνση των περιθωρίων, ενώ στη δεύτερη συρρίκνωση των κερδών. Πάντως, οι ακριβές τιμές του πετρελαίου διεθνώς έδρασαν θετικά για το σύνολο των πετρελαιοειδών, όπως τονίζεται, με τα διϋλιστήρια να βλέπουν το περιθώριό τους να σκαρφαλώνει στο 2,88%.

Στον κλάδο εμπορίας καυσίμων και λιπαντικών, ο τζίρος αυξήθηκε κατά 24,44% στα 13,678 δις ευρώ, αλλά τα κέρδη προ φόρων ουσιαστικά κατέρρευσαν, αφού υποχώρησαν κατά 95,66% πέρυσι, στα 3,015 εκατ. ευρώ, από 69,549 εκατ. το 2009.

Όσον αφορά τις επιμέρους εταιρείες, η Coral είχε πωλήσεις 1,9 δις (+24,78% σε ετήσια βάση), η ΕΚΟ είχε 1,908 δις (+18,53%) και η Mamidoil Jetoil 1,324 δις (+26,39%).

Για φέτος, είναι μάλλον δύσκολες οι προβλέψεις, καθώς από τη μια παρατηρούνται ιδιαίτερα υψηλές διεθνείς τιμές στο πετρέλαιο και από την άλλη, η οικονομική κρίση και η ακριβή βενζίνη έχουν πλήξει σημαντικά τη ζήτηση για καύσιμα, αν κρίνουμε από την εικόνα του α’ εξαμήνου.