Εγκρίθηκε από το αλβανικό Κοινοβούλιο, τον Ιούλιο τ.έ., νομοσχέδιο που επεξεργάστηκε το Υπουργείο Οικονομικών της χώρας και στο οποίο προβλέπονται τροποποιήσεις, από 1.9.2011, στο ισχύον καθεστώς φορολόγησης για την μπύρα, τα πετρελαιοειδή – καύσιμα και τα αυτοκίνητα, οι σημαντικότερες από τις οποίες, σύμφωνα με τον αλβανικό τύπο (το τελικό κείμενο του νόμου δεν έχει ακόμη δημοσιοποιηθεί) είναι :

Ε γκρίθηκε από το αλβανικό Κοινοβούλιο, τον Ιούλιο τ.έ., νομοσχέδιο που επεξεργάστηκε το Υπουργείο Οικονομικών της χώρας και στο οποίο προβλέπονται τροποποιήσεις, από 1.9.2011, στο ισχύον καθεστώς φορολόγησης για την μπύρα, τα πετρελαιοειδή – καύσιμα και τα αυτοκίνητα, οι σημαντικότερες από τις οποίες, σύμφωνα με τον αλβανικό τύπο ( το τελικό κείμενο του νόμου δεν έχει ακόμη δημοσιοποιηθεί) είναι :

-Μειώνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης ( excise tax ) της μπύρας από 30,00 αλβ. λεκ/λίτρο (που προβλέπονται για αλβανικές και ξένες μονάδες με παραγωγή κάτω των 200.000 εκατόλιτρων – αφορά κυρίως εγχώριους παραγωγούς) στα 12,00 αλβ. λεκ ανά λίτρο και από 40,00 αλβ. λεκ/λίτρο (που προβλέπονται για τις εν λόγω μονάδες με ετήσια παραγωγή άνω των 200.000 εκατόλιτρων – αφορά κυρίως ξένους παραγωγούς) στα 30,00 αλβ. λεκ/λίτρο .

-Αυξάνεται ο επιβαλλόμενος φόρος διοξειδίου του άνθρακα ( carbon tax ) από 3,00 στα 8,00 αλβ. λεκ/λίτρο για πετρέλαιο κίνησης ντίζελ και στα 6,50 αλβ. λεκ/λίτρο για βενζίνη.

- Παραμένει σε ισχύ ο ΦΠΑ, ύψους 20%, που είναι καταβλητέος κατά την εισαγωγή για πρώτη φορά στη χώρα και τον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων , αυτοκίνητα των τριών τελευταίων ετών κατασκευής απαλλάσσονται από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, ενώ ο εισαγωγικός ( import tax ) και ο φόρος μεταβίβασης – πώλησης τ ων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αντικαθίστανται.

- Αλλάζουν o ι τύποι υπολογισμού των ετήσιων τελών κυκλοφορίας και ταξινόμησης και ανάλογα με τον κυβισμό, την παλαιότητα από τον εκτελωνισμό τους και το είδος του καυσίμου του οχήματος, καθιερώνονται προοδευτικοί συντελεστές, με έτος βάσης το 2008, που αρχίζουν από 0,18 (για αυτοκίνητα έτους κατασκευής 2008) και αυξάνονται κατά 0,01 για κάθε χρόνο μέχρι τη 10ετία και 0,04 για κάθε προηγούμενο. Οι εν λόγω συντελεστές πολλαπλασιάζονται επί σταθερής τιμής 25,00 λεκ για τα πετρελαιοκίνητα και 20,00 αλβ. λεκ για τα βενζινοκίνητα οχήματα.

Στόχος των αλλαγών, όσον αφορά τα αυτοκίνητα είναι η τόνωση της αγοράς των μεταχειρισμένων, οι πωλήσεις των οποίων –με την τυπική τουλάχιστον διαδικασία γιατί οι ιδιοκτήτες κατέφευγαν συχνά σε εξουσιοδοτήσεις ή δωρεές– είχαν ως συνέπεια την πτώση των σχετικών φορολογικών εσόδων του κράτους στα 2,6 δις λεκ ή 7,1% το 2010, εξέλιξη που συνεχίστηκε και το τρέχον έτος, με το ποσοστό να διαμορφώνεται στο 22,2%, σε ετήσια βάση, μεταξύ Απριλίου 2010 και Απριλίου 2011.

Σημειώνεται, ότι η ως άνω αύξηση του φόρου διοξειδίου του άνθρακα προκάλεσε αντίδραση της εδώ επιχειρηματικής κοινότητας που θεωρεί ότι η τιμή της βενζίνης στην Αλβανία, διαμορφούμενη στα 170,00 αλβ.λεκ/λίτρο (1,4 €) είναι η υψηλότερη της περιοχής.