Αυτή την εβδομάδα πρόκειται να συζητηθεί στην Ε.Ε. η νέα νομοθεσία για την κατανάλωση καυσίμων των οχημάτων, με μια σχετική έρευνα να υποστηρίζει ότι τα μέτρα μπορούν να δημιουργήσουν έως 400.000 θέσεις εργασίας ως το 2030 και να εξοικονομήσουν δισεκατομμύρια ευρώ σε κόστη ετησίως.

Αυτή την εβδομάδα πρόκειται να συζητηθεί στην Ε.Ε. η νέα νομοθεσία για την κατανάλωση καυσίμων των οχημάτων, με μια σχετική έρευνα να υποστηρίζει ότι τα μέτρα μπορούν να δημιουργήσουν έως 400.000 θέσεις εργασίας ως το 2030 και να εξοικονομήσουν δισεκατομμύρια ευρώ σε κόστη ετησίως.

Οι προτάσεις αυτές θα τεθούν σήμερα, Τρίτη, σε αρχική ψηφοφορία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αλλά οι αναλυτές θεωρούν ότι θα υπάρξει στη συνέχεια διχασμός ανάμεσα στη Γερμανία και την Κομισιόν. Η Γερμανία παράγει αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού και κατά συνέπεια θα ζητήσει να μετριαστούν κάπως οι νέες προδιαγραφές για την κατανάλωση καυσίμου.

Όσον αφορά την έρευνα, συντάχθηκε από τις βρετανικές Cambridge Econometrics και Ricardo- AEA. Υποστηρίζει ότι τα πιο ενεργειακά αποδοτικά αυτοκίνητα και μικρά φορτηγά θα εξοικονομήσουν σε ετήσια βάση 57-79 δις. ευρώ σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

«Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι μια αποδοτική μετάβαση σε πιο οικονομικά αυτοκίνητα μπορεί να γίνει πράξη και να δημιουργήσει θέσεις εργασίας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει την αγοραστική δύναμη των Ευρωπαίων καταναλωτών», τονίζει ο Φιλ Σάμερτον, συντονιστής έρευνας της Cambridge Econometrics. «Επίσης, θα περιορίσει την εξάρτηση της Ευρώπης από τις εισαγωγές πετρελαίου και την ευαισθησία της σε πιθανές μελλοντικές ανατιμήσεις», συμπληρώνει.

Τέλος, σημειώνεται ότι η ιρλανδική προεδρία θα επιδιώξει να περάσει το νομοσχέδιο μέχρι τον Ιούνιο.