Η Κομισιόν υπέβαλε νέες προτάσεις χθές (15 Απριλίου) για τον σχεδιασμό των φορτηγών, ώστε να γίνουν όχι μόνο πιο «φιλικά» για τους ποδηλάτες και τους πεζούς σε περίπτωση τροχαίου, αλλά και καθαρότερα και πιο αποδοτικά στη κατανάλωση καυσίμων, αναφέρουν οι υποστηρικτές της εκστρατείας.

Η Κομισιόν υπέβαλε νέες προτάσεις χθές (15 Απριλίου) για τον σχεδιασμό των φορτηγών, ώστε να γίνουν όχι μόνο πιο «φιλικά» για τους ποδηλάτες και τους πεζούς σε περίπτωση τροχαίου, αλλά και καθαρότερα και πιο αποδοτικά στη κατανάλωση καυσίμων, αναφέρουν οι υποστηρικτές της εκστρατείας.

Οι προτεινόμενες αλλαγές στην οδηγία για το βάρος και τις διαστάσεις των οχημάτων, σύμφωνα με την EurActiv, θα επιτρέψουν μεγαλύτερες καμπίνες και την έξυπνη σχεδίαση του μπροστινού μέρους του φορτηγού, με έναν στρογγυλό προφυλακτήρα και ένα κουτί συντριβής ή μία ζώνη παραμόρφωσης.

Αυτό βελτιώνει την αεροδυναμική του φορτηγού και παράλληλα αποτρέπει τα ατυχήματα. Από την οπτική ενός καλού οδηγού, θα δούμε πως μειώνει τις επιπτώσεις μιας μετωπικής σύγκρουσης και βοηθάει στη πρόληψη ατυχημάτων με πεζούς ή ποδηλάτες.

Ο προηγούμενος ευρωπαϊκός νόμος για το μέγεθος των φορτηγών υποχρέωνε το εμπρόσθιο άκρο των καμπινών στα ευρωπαϊκά φορτηγά να αμβλύνεται. Σύμφωνα με δηλώσεις των ΜΚΟ Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Οδικής Κυκλοφορίας (FEVR) και Μεταφορών και Περιβάλλοντος, αυτή η αλλαγή στο μέγεθος ήταν αναποτελεσματική και επικίνδυνη.

Οι καινούριες αλλαγές μπορούν σώσουν τις ζωές εκατοντάδων ποδηλατών, πεζών και οδηγών αυτοκινήτου, καθώς και να εξοικονομήσουν δισεκατομμύρια λίτρα diesel κάθε χρόνο, αναφέρουν οι 2 παραπάνω ΜΚΟ. Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της FEVR, Jeannot Mersch «Τα φορτηγά έχουν κακή φήμη ως προς την οδική ασφάλεια και

«Μέχρι τώρα, μία μετωπική σύγκρουση με φορτηγό ήταν σαν να χτυπάς σε ένα τοίχο. Οι σχεδιαστικές αλλαγές όμως, στο μπροστινό μέρος του φορτηγού θα βοηθήσουν στο να αποφευχθούν σοβαροί τραυματισμοί και να σωθούν εκατοντάδες ζωές κάθε χρόνο. Αυτές οι αλλαγές θα πρέπει να είναι υποχρεωτικές για όλα τα φορτηγά το συντομότερο δυνατό» επισημαίνει ο Πρόεδρος της FEVR.

Η βιομηχανία αλουμινίου συμφώνησε πως η νέα βελτιωμένη σχεδίαση θα είναι μια σημαντική βελτίωση στους όρους ασφάλειας.

«Επιτρέποντας μια πιο έξυπνη σχεδίαση της καμπίνας του φορτηγού, επιτρέπουμε στους κατασκευαστές φορτηγών να κάνουν τις καμπίνες ασφαλέστερες και πιο αεροδυναμικές», δήλωσε ο Gerd Götz, γενικός διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αλουμινίου (ΕΕΑ).

Σπατάλη Καυσίμων

Τα φορτηγά αντιπροσωπεύουν το 3% του συνόλου των οχημάτων αλλά συμβάλλουν στο 25% των εκπομπών των οδικών μεταφορών και εμπλέκονται στο 18% των θανατηφόρων συγκρούσεων όπου σκοτώνονται περίπου 7.000 άτομα ετησίως.

Ένα στρογγύλεμα στο μπροστινό μέρος του φορτηγού θα μπορούσε να μειώσει την αντίσταση του αέρα κατά 12% και να αυξήσει την εξοικονόμηση καυσίμου κατά 3-5% - η οποία με βάση τις σημερινές τιμές καυσίμων και οι οδηγοί θα έχουν κέρδος 1.500 € ανά φορτηγό ετησίως. Αυτή η εξοικονόμηση καυσίμου μεταφράζεται σε μια μείωση της τάξεως των 5 εκατομμυρίων τόνων στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Ο William Todts, αξιωματικός αστυνομίας ειδικευμένος σε θέματα μεταφορών και περιβάλλοντος, δήλωσε ότι τα ευρωπαϊκά φορτηγά έχουν κολλήσει στο παρελθόν και αυτό κοστίζει στην Ευρώπη δισεκατομμύρια ευρώ σε σπατάλη καυσίμων.

«Η πρόταση είναι ένα μικρό βήμα προς την εφαρμογή των εμπορευματικών μεταφορών για τον 21ο αιώνα», δήλωσε ο Todts.

Ο Γενικός Διευθυντής της ΕΕΑ, Götz, πρόσθεσε ότι το αλουμίνιο είναι ένας βασικός καταλύτης για την παροχή καινοτόμων λύσεων και αυτό θα βοηθήσει την ΕΕ στην επίτευξη των στόχων της.

«Αυτό ισχύει ιδιαίτερα στον τομέα των μεταφορών, όπου το αλουμίνιο μπορεί να αυξήσει την ασφάλεια των οχημάτων, περισσότερο από τις μέχρι τώρα γνωστές δυνατότητες, και είναι ένας από τους πιο απλού τρόπους για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και τις εκπομπές ρύπων», δήλωσε ο Götz.