project για το κυκλοφοριακό, αφού δεν είναι θέμα ενός υπουργείου μόνο. Όπως εξήγησε ο κ. Καραγιάννης, το κυκλοφοριακό δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, αλλά παγκόσμιο και παρατηρείται σε όλες τις μεγαλουπόλεις.
«Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρακολουθήσαμε την κατάσταση όπως διαμορφώθηκε, εργαστήκαμε πάνω σε ένα πλέγμα μέτρων και ο υπουργός ανακοίνωσε τον "Καθαρό Δακτύλιο". Που ναι μεν θα υπάρχουν τα μονά-ζυγά ΙΧ, αλλά θα κλείσουν και "παραθυράκια" που τώρα υπάρχουν».
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, θα κινούνται ελεύθερα τα ηλεκτρικά οχήματα εντός του Δακτυλίου, ενώ παράλληλα ανακοινώθηκε και το Παρατηρητήριο Μεταφορών. «Να καθίσουν όλοι οι αρμόδιοι, ο δήμος, η περιφέρεια, οι συγκοινωνιολόγοι, τα υπουργεία, να αποφασίσουν τα μέτρα που χρειάζονται για να αλλάξουμε τις λειτουργίες της πόλης. Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι όποιες παρεμβάσεις γίνουν θα είναι δίκαιες και θα υπηρετούν τη λογική του μέτρου».
Μάλιστα, όπως ανέφερε, στις προτάσεις που επεξεργάζεται το υπουργείο είναι και η σωστή εφαρμογή του «carpooling» και του «car sharing».
Ξεκινάει το τραμ στον Πειραιά τον Νοέμβριο
Στη συνέχεια, ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στη λειτουργία του Τραμ προς τον Πειραιά, επισημαίνοντας ότι από το Νοέμβριο θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια Νέο Φάληρο-Πειραιάς.
«Παρά το ότι ήταν μια υπόθεση που είχε πολλά προβλήματα, την λύσαμε και, όπως είχαμε δεσμευτεί, το Τραμ ξεκινάει τα δρομολόγιά του προς τον Πειραιά το Νοέμβριο. Θα κάνει μια κυκλική διαδρομή από το Νέο Φάληρο, με 12 νέους σταθμούς. Ουσιαστικά θα εξυπηρετείται όλος ο Πειραιάς».
Το καλοκαίρι του 2022 Πειραιάς- Αεροδρόμιο σε 50 λεπτά
Ερωτηθείς για το Μετρό, ο κ. Καραγιάννης είπε: «Το καλοκαίρι του '22, τον Ιούλιο, θα είναι έτοιμοι και οι τρεις εναπομείναντες σταθμοί, ο Πειραιάς, το Δημοτικό Θέατρο και τα Μανιάτικα. Άρα, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας θα συνδέεται με το αεροδρόμιο σε 50 λεπτά. Ουσιαστικά θα αποσυμφορήσουμε την κίνηση, γιατί οι μακροπρόθεσμες ενέργειες που κάνουμε σε επίπεδο υποδομών, σ' αυτό ουσιαστικά αφορούν, στο να αποσυμφορείται όλη η κίνηση, να έχουμε καλύτερη ποιότητα ζωής και πιο φιλοπεριβαλλοντικά μέσα».
Η ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, έργο εθνικής σημασίας
Κατόπιν ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και στις παρεμβάσεις που γίνονται στη Δυτική Αττική, όπως η επέκταση του Προαστιακού Δυτικής Αττικής, η ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, η επέκταση του Μετρό προς το Ίλιον. Μάλιστα, όπως τόνισε, το έργο της Ολοκλήρωσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω χαρακτηρίζεται σήμερα έργο «εθνικής σημασίας» και θα γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις στην περιοχή για να αποσυμφορηθεί η κίνηση. Δηλαδή, εξήγησε ο κ. Καραγιάννης, «θα ολοκληρώσουμε το έργο της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, το τελευταίο 1,5 χιλιόμετρο, γιατί κάποια στιγμή ο δρόμος σταματάει στη μέση του πουθενά. Επιπλέον, θα κατασκευάσουμε τον ανισόπεδο κόμβο στον Σκαραμαγκά, που δεν υπάρχει και δημιουργεί ένα τεράστιο μποτιλιάρισμα σε εκείνη την περιοχή, θα κατασκευάσουμε τον ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή των ναυπηγείων και θα αναβαθμίσουμε τον ανισόπεδο κόμβο Σχιστού. Επίσης, θα αναβαθμίσουμε και την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου στην ευρύτερη περιοχή».
Προχωράμε τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και της λεωφόρου Κύμης, ο υφυπουργός είπε: «Ξέρουμε το πρόβλημα που υπάρχει με την Αθηνών-Λαμίας στην άνοδο και στην κάθοδο, για αυτό προχωράμε την λεωφόρο Κύμης, ώστε να τη δημοπρατήσουμε μέχρι τα τέλη του χρόνου για να ξεκινήσει ως έργο. Και από εκεί και πέρα, εντός του 2022 θα ανακοινώσει η κυβέρνηση τι ακριβώς θα κάνει και με τις επεκτάσεις της Αττική Οδού. Σημασία έχει να σχεδιάζονται σωστά, να δημοπρατούνται σωστά και να κατασκευάζονται σωστά. Και είμαστε εδώ πέρα για να το κάνουμε αυτό», κατέληξε ο υφυπουργός.
Η Γραμμή 4 θα αλλάξει τις κυκλοφοριακές συνήθειες στην Αττική
Για τη Γραμμή 4 του Μετρό, ο κ Καραγιάννης σημείωσε ότι ήδη «καταλαμβάνουμε εργοταξιακούς χώρους για να ξεκινήσουν τις πρόδρομες εργασίες. Ξεκινάμε ένα τεράστιο έργο, που θα αλλάξει όλες τις κυκλοφοριακές συνήθειες στην Αθήνα και στην Αττική. Υπολογίζουμε ότι 340.000 άνθρωποι θα χρησιμοποιούν καθημερινά τη γραμμή 4».
Σύμφωνα με τον υφυπουργό το συγκεκριμένο είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο αυτή τη στιγμή, με 15 νέους σταθμού.
«Η κατασκευή της Γραμμής 4 θα είναι ουσιαστικά ένα έναυσμα για να παρέμβουμε στις πλατείες μας, για να ενισχύσουμε το πράσινο στην Αθήνα και στην Αττική. Όπως αντιλαμβάνονται οι πολίτες, τα έργα αυτά δεν γίνονται μόνο για το 2030, αλλά και για τις επόμενες γενιές. Οι κάτοικοι να δείξουν υπομονή για να προχωρήσουμε ένα τεράστιο έργο. Το κέντρο της Αθήνας θα πρέπει να το κάνουμε κέντρο μιας ευρωπαϊκής πόλης. Να πυκνώσουμε τους σταθμούς του Μετρό και ο κόσμος να χρησιμοποιεί, ως ένα βαθμό περισσότερο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το Μετρό και το Τραμ και τα λεωφορεία».
Σημαντικό ο ρόλος του ιδιωτικού τομέα για την Κυβέρνηση
Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι «το επόμενο διάστημα θα κατεβάσει η κυβέρνηση ένα νομοσχέδιο σχετικά με τις πρότυπες προτάσεις. Προτάσεις καινοτομίας, όπου ο ιδιώτης θα ωριμάζει το έργο και θα το καταθέτει στο υπουργείο. Ο ιδιώτης θα φέρνει έτοιμες τις μελέτες, έτοιμη την ανάλυση κόστους-οφέλους, έτοιμη την περιβαλλοντική μελέτη. Θα εκμεταλλευτούμε την τεχνογνωσία του ιδιωτικού τομέα ώστε να προχωρήσουμε πολύ πιο γρήγορα τα έργα υποδομών».
Μάλιστα, όπως τόνισε, για πρώτη φορά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί 20 έργα Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού φορέα. «Είμαστε πολύ υπερήφανοι για αυτό. Γιατί ουσιαστικά αλλάζει όλη η αντίληψη, το τι σημαίνουν έργα, υποδομές στη χώρα μας και δεν περιμένουμε πλέον, το μεγάλο κράτος να τα σχεδιάσει και να τα κατασκευάσει, αλλά έχει πλέον ουσιαστικό και ενεργό ρόλο ο ιδιωτικός τομέας».