Η έλευση του φυσικού αερίου στην Πάτρα βρίσκεται στο επίκεντρο των διαβουλεύσεων στελεχών της κυβέρνησης με τοπικούς φορείς. Την Τετάρτη,ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης είχε συνάντηση με με τη Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) και ενημερώθηκε για την συμμετοχή του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ στο Διακρατικό πρόγραμμα "Poseidon MED II"

Η έλευση του φυσικού αερίου στην Πάτρα βρίσκεται στο επίκεντρο των διαβουλεύσεων στελεχών της κυβέρνησης με τοπικούς φορείς. Την Τετάρτη,ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης είχε συνάντηση με με τη Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) και ενημερώθηκε για την συμμετοχή του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ στο Διακρατικό πρόγραμμα "Poseidon MED II", που στοχεύει στην εγκατάσταση σε λιμάνια της Μεσογείου μονάδων υποδοχής υγροποιημένου φυσικού Αερίου για ναυτιλιακό καύσιμο, στα πλαίσια των Ευρωπαϊκών πολιτικών για χρήση φιλικότερων για το περιβάλλον καυσίμων και της προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος.

Αν και το POSEIDON MED II εστιάζει στη ναυτιλιακή χρήση, η μονάδα που θα δημιουργηθεί προβλέπεται να είναι επεκτάσιμη με κατεύθυνση την ΒΙΠΕ για χρήση από εγκατεστημένες μονάδες.

Σημειώνεται ότι η ενίσχυση της καινοτομίας και της σύνδεσης της έρευνας με την παραγωγή, η ενίσχυση των χρηματοδοτικών εργαλείων για τις επενδύσεις στη βιομηχανία και η προοπτική μεταφοράς φυσικού αερίου στην Δυτική Ελλάδα, με σκοπό τη μείωση του ενεργειακού κόστους στις επιχειρήσεις, ήταν από τα βασικά θέματα που απασχόλησαν πριν από λίγο καιρό τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκο Παππά σε συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας, Κλεομένη Μπάρλο.

Όπως ανέφερε ο κ. Παππάς «η ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών, λιμενικών και σιδηροδρομικών έργων στην Αχαΐα, αλλά και ευρύτερα στην Πελοπόννησο, ενεργοποιούν τις συνδυασμένες μεταφορές, ενισχύουν το εμπόριο, τις εμπορευματικές, αποθηκευτικές και μεταφορικές υπηρεσίες, διευκολύνουν το επιβατικό κοινό και τονώνουν τις δραστηριότητες όλων των τουριστικών επιχειρήσεων»

Από 1η Ιανουαρίου 2020 η οδηγία για τα ναυτιλιακά καύσιμα

Από 1η Ιανουαρίου 2020 ξεκινά η εφαρμογή της οδηγίας για τη χρήση ναυτιλιακού καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο 0,5%, για όλα ανεξαιρέτως τα πλοία.

Σύμφωνα με στελέχη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, IMO, η χρήση καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο 0,5% από το 2020 μπορεί να επηρεάσει μέχρι και 70.000 πλοία. Στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών ανέφεραν ότι πλοιοκτήτριες εταιρείες που δεν θα θελήσουν να χρησιμοποιήσουν ως χρήση το συγκεκριμένο καύσιμο, θα πρέπει να τοποθετήσουν ειδικούς καταλύτες στις εξόδους καυσαερίων των πλοίων η να προχωρήσουν σε μετατροπές για τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Επενδύσεις στην Ελλάδα για το LNG

Οι επενδύσεις στον τομέα του υγροποιημένου φυσικού αερίου εντάσσονται σε ευρωπαϊκά προγράμματα όπως είναι το POSEIDON MED II. Πρόκειται για το πρώτο ευρωπαϊκό διασυνοριακό έργο το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του LNG ως κύριο καύσιμο για την ναυτιλιακή βιομηχανία και στην ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου υποδομών ανεφοδιασμού LNG και Φυσικού Αερίου.

Συντονιστής του προγράμματος είναι η ΔΕΠΑ και το έργο λήγει στο τέλος του 2020. Συμμετέχουν η Ελλάδα, η Ιταλία και η Κύπρος και τα λιμάνια τα οποία συμμετέχουν είναι του Πειραιά, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Ηγουμενίτσας και της Λεμεσού. Στο έργο συμμετέχει και ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 53.279.405 ευρώ και συγχρηματοδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή («Συνδέοντας την Ευρώπη») ενώ το υπόλοιπο 50% καλύπτεται από τους 26 εταίρους του προγράμματος που αφορούν σε επιχειρήσεις σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία.

Στοχεύει στο σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας λιμανιών για τη χρήση LNG ως καύσιμο στα πλοία, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός δικτύου για τη μεταφορά και διανομή LNG, καθώς και τη δημιουργία μιας σωστά οργανωμένης και βιώσιμης αγοράς. Στα πλαίσια του POSEIDON MED II διεξάγονται μελέτες για την εισαγωγή και χρήση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου ως ναυτιλιακό καύσιμο στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, στοχεύοντας στον ευρύτερο σχεδιασμό του δικτύου προμήθειας υγροποιημένου φυσικού αερίου αλλά και των σχετικών υποδομών.

Νέα έργα για το φυσικό αέριο σε όλη την Ελλάδα

Όσον αφορά στην επέκταση δικτύου φυσικού αερίου, το 10ετές πλάνο της ΔΕΠΑ, περιλαμβάνονται τα εξής σημεία-ορόσημα:

•Επέκταση της προμήθειας σε 16 πόλεις πρωτεύουσες νομών σε συνολικά 4 περιφέρειες της χώρας: Ανατολική Μακεδονία – Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Στερεά Ελλάδα και Δυτική Ελλάδα με την κατασκευή 850 χιλιομέτρων νέου δικτύου που μαζί με τα υφιστάμενα 460 χιλιόμετρα θα φτάσει συνολικά στα 1.300 χιλιόμετρα.

•140 χιλιάδες νέες οικιακές συνδέσεις.

•19 χιλιάδες εμπορικοί πελάτες.

•350 μεγάλοι βιομηχανικοί πελάτες.

•Νέες θέσεις εργασίας για την προμήθεια αερίου σε νέες περιοχές και πόλεις (ενδεικτικά ανέφερε ως τυχαία παραδείγματα την Τρίπολη, την Κόρινθο, το Καρπενήσι, την Άμφισσα).

Παράλληλα, τα επόμενα 15 χρόνια η κατανάλωση θα αυξηθεί στα 8 δισ. κυβικά μέτρα, δηλαδή θα αυξάνεται κατά 0,6 δισ. κυβικά ετησίως, που μεταφράζεται σε ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 20% σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα των 3 δισ. κυβικών μέτρων.

Νέα δίκτυα φυσικού αερίου σε Θεσσαλία και Θεσσαλονίκη

Επένδυση περίπου 90,7 εκατ. ευρώ μέσα στην πενταετία 2017-2021, προκειμένου να πάει το αέριο σε όλες σχεδόν τις πόλεις και κωμοπόλεις της Θεσσαλίας και της Θεσσαλονίκης θα υλοποιήσουν οι ΕΠΑ.

(από insider.gr)