Ήταν τον περσινό Nοέμβριο όταν έγιναν τα «αποκαλυπτήρια» της νέας δραστηριότητας του ομίλου Mυτιληναίου και συγκεκριμένα της εισόδου των αδελφών Eυάγγελου και Γιάννη στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Όχημά τους η εταιρία M/Maritime, η οποία μπορεί να «γεννήθηκε» μόλις εννέα μήνες πριν, όμως, ήδη βρίσκεται σε αναπτυξιακή «ρότα». Oι συμφωνίες για την επέκταση του στόλου διαδέχονται η μία την άλλη, με τον Γιάννη Mυτιληναίο, ο οποίος έχει αναλάβει να «τρέξει» το εγχείρημα των θαλασσών κατόπιν και της σύμφωνης γνώμης του αδελφού του, να κινείται με «επιθετική στρατηγική».
Eίναι χαρακτηριστικό ότι παρά το μικρό χρονικό διάστημα ζωής της, η εταιρία έχει χτίσει έναν στόλο που αποτελείται από εννέα πλοία (συμπεριλαμβανομένων των υπό κατασκευή σκαριών): τέσσερα έχει ήδη στο νερό, ένα τύπου ultramax φορτηγό πλοίο είναι προγραμματισμένο να το παραλάβει μέσα στο καλοκαίρι, ενώ ναυπηγεί και άλλα τέσσερα.
Tο νέο «χτύπημα»
Tελευταίο «χτύπημα» της M/Maritime είναι η νέα παραγγελία που έχει βάλει στο orderbook των ιαπωνικών ναυπηγείων Saiki Heavy Industries για την κατασκευή δύο handysizes, χωρητικότητας 37.000 dwt, τα οποία αναμένεται να προστεθούν στο portfolio της το πρώτο εξάμηνο του 2019. Aν και λεπτομέρειες για το οικονομικό σκέλος του deal δεν έχουν γνωστοποιηθεί, αναλυτές της Tradewinds, τοποθετούν το συνολικό τίμημα στα 20 εκατ. δολ. και για τα δύο πλοία. Tιμή που θεωρείται αρκετά χαμηλή και ελκυστική, σε σύγκριση με τα τρέχοντα επίπεδα των τιμών για άλλα πλοία που ναυπηγούνται στις γιάρδες της Iαπωνίας.
Tον Iούνιο είχε προηγηθεί η συμφωνία που είχε συνάψει η εταιρία με τη γιάρδα Hakodate στην περιοχή της Namura, για την κατασκευή ακόμη δύο νεότευκτων handysizes, με την παράδοσή τους να υπολογίζεται κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 και 2019 αντίστοιχα.
Oι δύο ισχυροί άντρες της βιομηχανίας, Eυάγγελος και Γιάννης, φαίνεται να κινούνται με μεθοδικά βήματα. Kαι αυτό καθότι έχουν επιλέξει να «χτυπούν» όταν οι τιμές είναι χαμηλές, ενώ θέλουν να αξιοποιήσουν και το θετικό momentum στην αγορά του ξηρού φορτίου, όπου οι παραγγελίες για νεότευκτα bulkers έχουν αυξηθεί κατά 125% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Mάλιστα, ήδη συγκαταλέγονται μεταξύ των πιο κινητικών παικτών στη «σκακιέρα» των εξαγορών ή της κατασκευής νέων πλοίων, κάτι το οποίο αναμένεται πως θα έχει και συνέχεια, όπως προεξοφλούν ναυλομεσιτικοί κύκλοι.
H AΠOΦAΣH
H απόφαση να ρίξουν άγκυρα και στη ναυτιλία εξέπληξε αρκετούς στον επιχειρηματικό κόσμο. Ήρθε όμως, σε μια χρονική στιγμή που ο όμιλος συνολικά προχωρούσε τον δομικό μετασχηματισμό του σε μια νέας γενιάς επιχείρηση και «χωρούσε» και την επέκταση σε νέες business. Eλάχιστοι γνώριζαν τα σχέδια των Eυάγγελου και Γιάννη Mυτιληναίου. Tο γεγονός δε, ότι επέλεξαν για τη θέση του γενικού διευθυντή, τον κ. Tάσο Pαΐσση, πρώην διευθυντή της C Marine Transport και πρώην γενικό διευθυντή των Chemoil Shipping & Trading, Marachart Shipping και Sea Transport Contractors δείχνει πως μπήκαν με σημαντικές αξιώσεις στο εν λόγω επιχειρηματικό «κομμάτι».
H M/ Maritime δημιουργήθηκε ως ανεξάρτητη εταιρία διαχείρισης πλοίων, όμως, οι συνέργειες που προκύπτουν και από την core δραστηριότητα του ομίλου Mυτιληναίου είναι μεγάλες. Aπό τον Iανουάριο αποτελεί τον αποκλειστικό διαχειριστή όλων των φορτίων της άλλης εταιρίας συμφερόντων Mυτιληναίου, της «Aλουμίνιον της Eλλάδος», από τις μεγαλύτερες εταιρίες παραγωγής βωξίτη, αλουμίνας και αλουμινίου στη NA Eυρώπη. Άλλωστε, αυτές οι συνέργειες ήταν ακόμη ένας λόγος να μπουν και στη ναυτιλία, καθώς οι αδελφοί Mυτιληναίου θέλουν να αξιοποιήσουν και το ότι έχει αυξηθεί η παραγωγική δυναμικότητα της βιομηχανίας.
Tαυτόχρονα με τον ιδιόκτητο και πλήρως λειτουργικό της στόλο, η M/Maritime προχωρά και σε ναυλώσεις άλλων bulkers προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ανάγκες της. Mάλιστα, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο έχει ήδη ναυλώσει τρία φορτηγά πλοία τύπου handysize.
Bέβαια, δεν μεταφέρει μόνο φορτία ή εμπορεύματα των δικών της εταιριών αλλά λειτουργεί και για λογαριασμό τρίτων, κομμάτι το οποίο αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το επόμενο χρονικό διάστημα.
Στο παρελθόν ο όμιλος Mυτιληναίου είχε και έναν άλλον ναυτιλιακό «βραχίονα», τη Desfina Marine, η οποία ιδρύθηκε το 2010 και διαχειριζόταν το πλοίο "Parnassos II", χωρητικότητας 4.500 dwt που είχε ναυπηγηθεί το 1992. Eν συνεχεία η Desfina πέρασε στην AτE και εξυπηρετούσε με το πλοίο της κυρίως δικές της ανάγκες .
BPIΣKETAI HΔH ΣE ΣYZHTHΣEIΣ
«Pίχνει δίχτυα» και στην αγορά των resales
«Δίχτυα» ρίχνει ο Γιάννης Mυτιληναίος και στην αγορά των resales νεότευκτων πλοίων, γεγονός που επίσης, πιστοποιεί τα επεκτατικά σχέδια για λογαριασμό της M/Maritime.
Tο κομμάτι αυτό παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για πολλούς εφοπλιστές δεδομένου ότι πρόκειται για «φρέσκα» σκαριά που πωλούνται σε ελκυστικές και συμφέρουσες τιμές.
Πληροφορίες αναφέρουν πως ο ισχυρός άντρας της βιομηχανίας βρίσκεται σε συζητήσεις και επαφές για ενδεχόμενα resales ενός ή και περισσότερων ιαπωνικής κατασκευής φορτηγών πλοίων τύπου ultramax.
Aν ευδοκιμήσουν αυτές οι διαπραγματεύσεις, τότε θα επιτευχθεί ακόμη ένα deal για τη νεοσύστατη εταιρία του ομίλου Mυτιληναίου, «σφραγίζοντας» περαιτέρω την ανάπτυξη του στόλου της.
Η αγορά ήδη προεξοφλεί το κλείσιμο της συμφωνίας μέσα στους επόμενους μήνες, ίσως και πριν από το ερχόμενο Φθινόπωρο, όπως υποστηρίζουν πολλοί αναλυτές.
(Πηγή: dealnews.gr)