Παράταση μέχρι τις 23 Οκτωβρίου έδωσε η κυβέρνηση της Σερβίας για την υποβολή προσφορών από τους πέντε υποψηφίους που έχουν περάσει στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για την 25ετή παραχώρηση του αεροδρομίου Βελιγραδίου «Nikola Tesla», μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR. Η αρχική προθεσμία έληγε την επόμενη Δευτέρα, αλλά θεωρήθηκε πως απαιτείται πρόσθετος χρόνος για την προετοιμασία των προσφορών.

Παράταση μέχρι τις 23 Οκτωβρίου έδωσε η κυβέρνηση της Σερβίας για την υποβολή προσφορών από τους πέντε υποψηφίους που έχουν περάσει στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για την 25ετή παραχώρηση του αεροδρομίου Βελιγραδίου «Nikola Tesla», μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR. Η αρχική προθεσμία έληγε την επόμενη Δευτέρα, αλλά θεωρήθηκε πως απαιτείται πρόσθετος χρόνος για την προετοιμασία των προσφορών.

Μένει, βέβαια, να αποδειχθεί αν η συγκεκριμένη παράταση θα είναι και η τελευταία καθώς έχει ήδη υπάρξει μία παράταση τον περασμένο Μάρτιο. Στη γειτονική Σόφια χρειάστηκαν 4-5 παρατάσεις και στο τέλος ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του αεροδρομίου της βουλγαρικής πρωτεύουσας. Στην περίπτωση του αεροδρομίου Καστελλίου Κρήτης, όπου επικράτησε η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με την GMR, ο διαγωνισμός είχε αναβληθεί περισσότερες από δέκα φορές.

Το σερβικό δημόσιο ελέγχει το 83,1% της εταιρείας «Aerodrom Nikola Tesla» που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο και μέσω της συμφωνίας παραχώρησης επιδιώκει την αναβάθμισή του, παράλληλα με την άντληση κεφαλαίων που προσεγγίζουν τα 400 εκατ. ευρώ. Πέρυσι η εταιρεία εξυπηρέτησε περί το ένα εκατομμύριο επιβάτες.

Η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με τους Ινδούς θα έχει πάντως εξαιρετικά ισχυρό ανταγωνισμό.

Τα άλλα τέσσερα σχήματα που πέρασαν στη δεύτερη φάση είναι μία κοινοπραξία της γαλλικής Meridiam Eastern Europe Investments με την ελβετική Zurich Airport AG (διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Ζυρίχης) και τον γαλλικό κατασκευαστικό όμιλο Eiffage, η κοινοπραξία της νοτιοκορεατικής Incheon International Airport Corporation με την τουρκική Yatirimlar ve isletme και τη ρωσική VTB Capital Infrastructure, η κοινοπραξία των κινεζικών ομίλων Hainan Air Travel Service, HNA και China National Aero Technology.

Αυτόνομα κατεβαίνει η γαλλική Vinci, η οποία έχει ισχυρή παρουσία στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους και ήθελε το αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου, αλλά δεν πρόλαβε να καταθέσει προσφορά.

 

(Πηγή: euro2day.gr)