Έως
το τέλος της χρονιάς αναμένεται να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες για
την υλοποίηση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο
(113+000 – 123+500), έργο του οποίου η σύμβαση υπογράφηκε αρχές του μήνα.
Σύμφωνα
με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή, ο ανάδοχος, η ιταλική GD Infrastrutture που
συνεργάζεται με την Μηχανική, ενημερώνεται από την ΕΡΓΟΣΕ, που αποτελεί τον
κύριο του έργου για την έως τώρα πορεία του έργου όσον αφορά τις μελέτες και
τις απαλλοτριώσεις οι οποίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.
Το
προσεχές διάστημα ο μειοδότης (προσέφερε 86,7 εκατ. με τον αρχικό προϋπολογισμό
να είναι 214 εκατ. χωρίς ΦΠΑ) θα
προχωρήσει στις απαιτούμενες προπαρασκευαστικές ενέργειες για την εγκατάσταση
των εργοταξίων, όπως και στην πρόσληψη του απαιτούμενου εργατοτεχνικού
προσωπικού.
Εξαιτίας
προσφυγών στη δικαιοσύνη από την αποκλεισθείσα Πόρτο Καρράς Α.Ε., το έργο θα
ξεκινήσει να υλοποιείται, με καθυστέρηση περίπου τριών χρόνων, όσο δηλαδή είναι
ο συμβατικός χρόνος (36 μήνες) αποπεράτωσής του.
Κομβικό έργο
Το
Ψαθόπυργος - Ρίο είναι κομβικής σημασίας για την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού
του σιδηροδρομικού δικτύου με προορισμό την Πάτρα. Ακόμη, σε επίπεδο αρχικού
-πριν από την προσφερθείσα έκπτωση- προϋπολογισμού το Ψαθόπυργος - Ρίο είναι το
μεγαλύτερο που έχει υπογραφεί από τον Σεπτέμβριο του 2014, οπότε
συμβασιοποιήθηκε η υλοποίηση των υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής,
σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο Κιάτο - Ροδοδάφνη,
αρχικού προϋπολογισμού 273 εκατ. ευρώ, με μέση έκπτωση 17,24%, και με ανάδοχο
την ΜΕΤΚΑ.
Σήμερα,
σε προχωρημένο στάδιο, βρίσκεται η κατασκευή από την κοινοπραξία J&P
Άβαξ-Άκτωρ-Intrakat της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 71 χλμ., από το
νέο Σ.Σ. Κιάτου μέχρι τη Ροδοδάφνη, μετά το σταθμό Αιγίου. Ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση
της συγκεκριμένης γραμμής θα αποτελέσει αντικείμενο νέας εργολαβίας.
Επίσης,
σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της υποδομής νέα διπλής σιδηροδρομικής γραμμής
από τη Ροδοδάφνη Αχαΐας (Χ.Θ. 91+500) έως τον Ψαθόπυργο (Χ.Θ. 113+000) (με
ανάδοχο το σχήμα Άκτωρ-J&P Άβαξ - Intrakat) που αφορά την υλοποίηση έργων
υποδομής και περιλαμβάνει τη σήραγγα Παναγοπούλας μήκους 4,5 χλμ.
Στο
τμήμα αυτό η προκήρυξη των έργων ηλεκτροκίνησης και επιδομής, προϋπολογισμού
130 εκατ. ευρώ, προγραμματίζεται για την επόμενη χρονιά.
Βέβαια,
το ζητούμενο είναι να συνδεθεί η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή με το λιμάνι
της Πάτρας, δηλαδή το τρένο να διέρχεται μέσα από τον αστικό ιστό της Πάτρας,
έργο που βρίσκεται στη φάση μελετών.
Μετά
την ολοκλήρωση των έργων, μέχρι το 2021, εκτιμάται ότι η διαδρομή από την Αθήνα
στην Πάτρα, μέσω τρένου, θα διαρκεί μία ώρα και 50 λεπτά.
(Πηγή:
capital.gr)