Από
το Δούναβη θα ξεκινάει και διαμέσου των λιμανιών Βάρνας και Μπουργκάς θα φτάνει
σε Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Θεσσαλονίκη το τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας
που θα δημιουργήσει ελληνοβουλγαρική κοινοπραξία, με τις υπογραφές να μπαίνουν
την Τετάρτη από τον Αλέξη Τσίπρα και τον Βούλγαρο ομόλογό του, όπως δήλωσε ο
Χρήστος Σπίρτζης «Στο Κόκκινο».
Σύμφωνα
με τον υπουργό Υποδομών θα περιλαμβάνει νέα χάραξη για σιδηροδρομική σύνδεση με
την Καβάλα και η επένδυση θα φτάσει τα 3,5-4 δισ. ευρώ.
Ο
υπουργός αναφέρθηκε στην προσπάθεια «να προχωρήσουμε υποδομές που είναι στενά
συνδεδεμένες με την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και γι' αυτό, την
επομένη των εγκαινίων της Ιονίας Οδού, την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου, ο
πρωθυπουργός στην Καβάλα μαζί με τον ομόλογό του της Βουλγαρίας ‘κλείνουν’ την
συμφωνία για να "τρέξουμε" ενιαία τη σιδηροδρομική σύνδεση τριών
λιμανιών της Βουλγαρίας (λιμάνι του Δούναβη, Βάρνα, Μπουργκάς) και τριών
λιμανιών της Ελλάδας και των αντίστοιχων εμπορευματικών κέντρων
(Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Θεσσαλονίκη), με γραμμή που θα υποστηρίζει
ηλεκτροκίνηση».
Σημείωσε
μάλιστα ότι «θα υπάρξει νέα χάραξη μεταξύ Θεσσαλονίκης και Καβάλας, που όλα
αυτά τα χρόνια το λιμάνι της (όπως και της Θεσσαλονίκης) δεν συνδέεται με
σιδηρόδρομο, ούτε με την Εγνατία».
«Πρόκειται για ένα μεγάλο μέρος της
σιδηροδρομικής Εγνατίας. Στη συνέχεια, ακολουθούν η δεύτερη σύνδεση που έχει
προγραμματιστεί με Βουλγαρία, Ρουμανία και τα διευρωπαϊκά δίκτυα, η αναβάθμιση
της γραμμής με τη Σερβία και η σύνδεση με την Αλβανία. Σε όλα, θα υπάρχει
ηλεκτροκίνηση», όπως είπε ο υπουργός.
Γεωπολιτική αναβάθμιση και προσέλκυση
επενδύσεων
Η
γεωπολιτική θέση της Ελλάδας, μέσα από δράσεις συνδυασμένων μεταφορών, αλλάζει,
τόνισε ο κ. Σπίρτζης, προσθέτοντας ότι ο προϋπολογισμός για την ελληνική πλευρά
του έργου φτάνει τα 3,5-4 δισ. ευρώ. Το έργο θα υλοποιηθεί με κοινή ελληνοβουλγαρική
εταιρεία, ένα μοντέλο που προωθείται σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή
Επιτροπή. «Δεν έχουμε πλέον κοινοπραξίες εταιρειών, αλλά στενή συνεργασία
κρατών, που δίνουν και τις εγγυήσεις για να ολοκληρωθεί το έργο με τη ‘βούλα’
της Κομισιόν».
Τελικός
σκοπός, όπως είπε, δεν είναι μόνο οι συνδυασμένες μεταφορές, αλλά και η
προσέλκυση νέων επενδύσεων στην μεταποίηση και την παραγωγή, σε εμπορευματικά
κέντρα στη βόρεια Ελλάδα, που αναβαθμίζουν γεωπολιτικά τόσο τη χώρα μας όσο και
τα Βαλκάνια.
Ανέφερε
ότι «ήδη το τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο είναι σε φάση υλοποίησης, όπως και
άλλα τμήματα μέχρι το Νέστο. ‘Ωριμάζουν’ επίσης οι μελέτες της σύνδεσης του
λιμανιού της Καβάλας και της νέας χάραξης μέχρι τη Θεσσαλονίκη, καθώς η
υφιστάμενη γραμμή κάνει ένα μεγάλο κύκλο ως τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα... αυτό
πρέπει να αλλάξει αν θέλουμε γρήγορες ταχύτητες και σύγχρονο σιδηρόδρομο».
(Πηγή:
euro2day.gr)