«Η συμφωνία με τη Βουλγαρία για τη σιδηροδρομική σύνδεση
τριών λιμανιών της Βουλγαρίας, του Ρούσε στο Δούναβη ποταμό, της Βάρνας και του
Μπουργκάς στον Εύξεινο Πόντο, με τα τρία λιμάνια μας στη Βόρεια Ελλάδα,
Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Θεσσαλονίκης, και την κατασκευή δύο σύγχρονων
εμπορευματικών κέντρων, ένα σε κάθε χώρα, δεν είναι ένα ακόμη μεγάλο έργο υποδομών.
Δεν είναι μόνο ένα έργο που αναβαθμίζει τις συνδυασμένες μεταφορές και τις
υποδομές στη χώρα μας, που προσελκύει νέες παραγωγικές μονάδες και στηρίζει τις
υπάρχουσες. Είναι ένα έργο γεωπολιτικής σημασίας, που συμβάλλει στη συνεργασία
των βαλκανικών και παρευξείνιων χωρών. Ένα έργο που δίνει στην Ελλάδα τη
σύνδεση με την ενδοχώρα των Βαλκανίων και στη Βουλγαρία και τις Βαλκανικές και
παρευξείνιες χώρες άμεση πρόσβαση στο Αιγαίο».
Ο υπουργός Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης,
μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, επεσήμανε ότι το έργο αυτό «είναι ένα ακόμη μεγάλο βήμα,
ώστε οι βαλκανικές χώρες, η γειτονιά μας, να μετατραπεί σε έναν ασφαλή χώρο
οικονομικής συνεργασίας. Σε ένα ενιαίο χώρο παραγωγικών δραστηριοτήτων που θα
ξεπερνά τα σύνορα κάθε χώρας και τα κατάλοιπα των ψυχροπολεμικών διαιρέσεων των
παρελθόντος. Με τη συμφωνία που θα υπογραφεί την Τετάρτη στην Καβάλα, μεταξύ
των δύο χωρών, προβλέπεται η ίδρυση ενός διακρατικού φορέα για την ενιαία
υλοποίηση του έργου. Επιλέγεται, για πρώτη φορά στην περιοχή μας και για
δεύτερη φορά στην Ευρώπη, αυτή η διαδικασία υλοποίησης ενός έργου υποδομής και
έχει μια ξεχωριστή βαρύτητα και σημασία, μιας και θα υλοποιηθεί από κοινό φορέα
των δύο χωρών και όχι από την κάθε χώρα ξεχωριστά στο δικό της έδαφος».
«Για να φτάσουμε σε
αυτό το αποτέλεσμα», συνεχίζει, «υλοποιήθηκαν πολλές τεχνικές συναντήσεις και
πολιτικές διαβουλεύσεις. Ο ρόλος της Επιτρόπου Μεταφορών της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής, κ.Violeta Bulc, υπήρξε καθοριστικός για την ωρίμανση της συμφωνίας
και θα συνεχίσει να είναι για την υλοποίηση της.
Είναι προφανές ότι η χώρα μας ανακτά αυτά που έπρεπε να έχει
πάντα: όραμα, ένα συγκεκριμένο εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό υποδομών και
ανθρώπους που θα υλοποιούν αυτόν τον σχεδιασμό, με σκληρή δουλειά».
«Όταν μιλήσαμε για τη
σιδηροδρομική Εγνατία, οι εκπρόσωποι της αντίληψης της μικρής και εξαρτημένης
Ελλάδας μας ειρωνεύτηκαν. Προχωράμε υλοποιώντας το όραμα του Πρωθυπουργού,
Αλέξη Τσίπρα, για μια Ελλάδα που θα στέκεται στα δικά της πόδια, με εθνική στρατηγική
και ενεργό συμμετοχή στην ευρωπαϊκή πολιτική και στα διεθνή δρώμενα. Μια Ελλάδα
που θα ανακτήσει τη χαμένη της κυριαρχία και την αξιοπρέπεια της, στον τελικό
δρόμο για την έξοδο από τα μνημόνια», κατέληξε ο κ. Σπίρτζης.