Δεύτερο επενδυτικό σχήμα που ενδιαφέρεται για
την απόκτηση των Ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου ανακοινώθηκε επισήμως τη
Δευτέρα μία μέρα μετά την αποκάλυψη της «Κ» για την πρόταση εξαγοράς
τους από την ONEX Shipyards, ένα ελληνοαμερικανικό επενδυτικό σχήμα
συμφερόντων Πάνου Ξενοκώστα.
Ο πρωτοεμφανιζόμενος επενδυτής είναι η αμερικανική Postlane Partners,
διευθύνων σύμβουλος της οποίας είναι ο Ελληνοαμερικανός Δημήτρης
Τομαράς. Ο εκπρόσωπος της Postlane Ανδρέας Τομαράς σε επικοινωνία του με
την «Κ» υπογραμμίζει ότι το ενδιαφέρον είναι τουλάχιστον ενός έτους,
αλλά είχε αρχικά εκδηλωθεί προς τον σημερινό ιδιοκτήτη των προβληματικών
ναυπηγείων Νίκο Ταβουλάρη.
Τώρα η Postlane αποκαλύπτει πως προ ημερών υπέβαλε ολοκληρωμένη πρόταση
και στην κυβέρνηση. Η πρόταση, συνεχίζει ο Ανδ. Τομαράς, έχει
κοινοποιηθεί στα αρμόδια υπουργεία Αμυνας, Οικονομίας, Οικονομικών,
Ναυτιλίας και Μεταφορών, καθώς και στο γραφείο του πρωθυπουργού. Σύμφωνα
με τον ίδιο θα χρηματοδοτηθεί υπό προϋποθέσεις από την επενδυτική
τράπεζα J. Aron, θυγατρική της Goldman Sacks. «Αναμένουμε πλέον τις
αποφάσεις της κυβέρνησης αναφορικά με τη διαδικασία επιλογής επενδυτή
για το Νεώριο», αναφέρει στην «Κ» ο εκπρόσωπος της Postlane.
Οπως αποκάλυψε η «Κ», η κυβέρνηση επεξεργάζεται νομοθετική ρύθμιση
ώστε να μπορέσει να προχωρήσει η εξυγίανση του Ναυπηγείου Νεώριου Σύρου
και να μη χαθούν θέσεις εργασίας. Η ρύθμιση θα επιτρέψει την ένταξη του
ναυπηγείου, που βαρύνεται με υποχρεώσεις της τάξης των 60 εκατομμυρίων
ευρώ –το μεγαλύτερο μέρος εκ των οποίων προ το Δημόσιο και τoυς
ασφαλιστικούς οργανισμούς– στη διαδικασία του άρθρου 106 του πτωχευτικού
κώδικα.
Ομως προβάδισμα στη σχετική διαδικασία φέρεται να είχε πάρει,
τουλάχιστον μέχρι στιγμής, η πρόταση της ONEX Shipyards. Τόσο η ONEX όσο
και η Postlane στην προσφορά τους μιλούν για αποπληρωμή του συνόλου των
απαιτήσεων των εργαζομένων της τάξης των 10 εκατ. ευρώ περίπου. Ενώ η
ΟΝΕΧ μιλάει περί δέσμευσης για επενδύσεις επιπλέον 20 εκατ. ευρώ ώστε να
αναβαθμιστεί ο εξοπλισμός του ναυπηγείου και να εκπληρωθούν υποχρεώσεις
περιβαλλοντικής συμμόρφωσης, η Postlane κάνει λόγο για 15 εκατ. ευρώ.
Επίσης, η ΟΝΕΧ μιλάει για την καταβολή άλλων 10 εκατ. ευρώ για την
αποπληρωμή άλλων απαιτήσεων του Δημοσίου, των ταμείων και των πιστωτριών
τραπεζών, ενώ η Postlane εμφανίζεται να περιμένει να διαπιστώσει την
έκταση της απομείωσης των απαιτήσεων του Δημοσίου και των ταμείων που
μπορεί να επιτευχθεί πριν δεσμευθεί.
Σημειώνεται ότι η συνολική απαίτηση των τραπεζών υπολογίζεται πως
είναι της τάξης των 6,5 εκατ. ευρώ· όπως και ότι αμφότεροι οι
ενδιαφερόμενοι δεσμεύονται για τη διατήρηση του αριθμού των εργαζομένων
και την αύξησή τους στο μέλλον. Σε κάθε περίπτωση για να «δουλέψει» η
συγκεκριμένη διαδικασία απαιτείται να συναινέσει και ο σημερινός
μέτοχος, που εκπροσωπείται από τον επικεφαλής των Ναυπηγείων Σύρου και
Ελευσίνας, Νίκο Ταβουλάρη.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")