Την καλύτερη επίδοση στη μέχρι τώρα πορεία της στο λιμάνι
του Πειραιά πέτυχε η Cosco τον φετινό Αύγουστο, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες
της εταιρείας, διακινήθηκαν συνολικά 344.000 εμπορευματοκιβώτια, ξεπερνώντας
μάλιστα κατά 4,2% το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε επίσης σημειωθεί τον
αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους (329,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια).
Πρόκειται για μέγεθος που είναι σχεδόν το μισό από τη συνολική ετήσια
δραστηριότητα των κοντέινερ που προσέλκυε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας τα
χρόνια πριν παραχωρηθεί η εκμετάλλευση του Προβλήτα ΙΙ και ΙΙΙ στον κινεζικό
όμιλο, δείγμα της τεράστιας ανάπτυξης που έχει συντελεστεί έκτοτε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την περίοδο από τις αρχές του
έτους (Ιανουάριος – Αύγουστος), από τον Πειραιά έχουν διακινηθεί 2,4 εκατ.
εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος αυξημένο κατά 2,55% σε σχέση με το αντίστοιχο
οκτάμηνο του 2016. Σύμφωνα με τον κ. Τάσο Βαμβακίδη, εμπορικό διευθυντή του
ΣΕΠ, της θυγατρικής της Cosco, η άνοδος του φετινού Αυγούστου οφείλεται στο
γεγονός ότι πλέον έχει αρχίσει να γίνεται εμφανής η θετική επίδραση των
πρόσφατων συμμαχιών που δημιουργήθηκαν μεταξύ των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών
(και στις οποίες συμμετέχει η Cosco), με αποτέλεσμα να ενισχύονται τα
δρομολόγια προς τον Πειραιά. «Οι νέες γραμμές ξεκίνησαν κατά το διάστημα από το
τέλος Απριλίου μέχρι τα μέσα Μαΐου και πλέον τα φορτία έχουν αρχίσει να
καταγράφουν ανοδική τάση, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και στο μέλλον»,
σημειώνει ο κ. Βαμβακίδης. Σημαντικό ρόλο στην περαιτέρω άνοδο της
δραστηριότητας διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, αναμένεται να
διαδραματίσει και η πρόσφατη γραμμή China-Europe Sea-Land Express Cargo που
εγκαινίασε η Cosco Shipping Lines και η οποία πρόκειται να μειώσει τον χρόνο
που απαιτείται για τη μεταφορά εμπορευμάτων από την Ασία στην Ευρώπη κατά 7-10
μέρες, σε σχέση με τα λιμάνια της Β. Ευρώπης.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Πειραιάς βρίσκεται στο επίκεντρο της
νέας αυτής γραμμής, επιβεβαιώνοντας την πρόθεση του κινεζικού ομίλου να
αναδείξει το ελληνικό λιμάνι ως το μεγαλύτερο της Μεσογείου. Ο ΣΕΠ έχει προβεί
σε ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα τους τελευταίους μήνες, ολοκληρώνοντας,
μεταξύ άλλων, την πρώτη φάση του νέου Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, μέσω του οποίου
έχει ήδη αυξηθεί η ετήσια δυναμικότητα του λιμανιού κατά 1,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια,
σε 5,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια συνολικά. Η εν λόγω εξέλιξη, σε συνδυασμό με
πρόσθετες επενδύσεις σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό και υποδομές, θα ενισχύσει ακόμα
περισσότερο την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού λιμανιού, επιτρέποντας ακόμα
ταχύτερη ανάπτυξη στο άμεσο μέλλον, αρχής γενομένης από το διάστημα που
μεσολαβεί μέχρι το τέλος του έτους.
Το εκτεταμένο επενδυτικό πρόγραμμα έχει ήδη απορροφηθεί
οικονομικά, με την εταιρεία να καταγράφει μείωση της κερδοφορίας της.
Ειδικότερα, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, η ελληνική θυγατρική κατέγραψε πτώση
της κερδοφορίας της κατά σχεδόν 40% σε 9 εκατ. ευρώ, έναντι 15 εκατ. ευρώ κατά
το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Τον τελευταίο χρόνο ολοκληρώθηκε η ανατολική
πλευρά του Προβλήτα ΙΙΙ, ενώ παράλληλα ξεκίνησε η λειτουργία της πρώτης φάσης
του νέου Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, με αποτέλεσμα να αυξηθούν τα έξοδα τόκων και οι
αποσβέσεις.
(Πηγή: «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»)