Σειρά Αποκαλύψεων για τη Λειτουργία του Ιδιωτικού ΟΑΣΘ Από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Σειρά Αποκαλύψεων για τη Λειτουργία του Ιδιωτικού ΟΑΣΘ Από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
energia.gr
Τετ, 13 Σεπτεμβρίου 2017 - 16:39
Σε σειρά αποκαλύψεων για τη λειτουργία του ιδιωτικού ΟΑΣΘ, προχώρησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, καλώντας εκ νέου την αξιωματική αντιπολίτευση και κυρίως τον αντιπρόεδρο της ΝΔ Κωστή Χατζηδάκη, που την "επίμαχη περίοδο" ήταν αρμόδιος υπουργός, να απαντήσει σε τρία ερωτήματα, που όπως είπε χαρακτηριστικά δεν θα κουραστεί να "υποβάλλει"

Σε σειρά αποκαλύψεων για τη λειτουργία του ιδιωτικού ΟΑΣΘ, προχώρησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, καλώντας εκ νέου την αξιωματική αντιπολίτευση και κυρίως τον αντιπρόεδρο της ΝΔ Κωστή Χατζηδάκη, που την "επίμαχη περίοδο" ήταν αρμόδιος υπουργός, να απαντήσει σε τρία ερωτήματα, που όπως είπε χαρακτηριστικά δεν θα κουραστεί να "υποβάλλει".

Αυτά είναι τα εξής: Γιατί όταν υπογράφηκε η επέκταση της σύμβασης του ΟΑΣΘ με το ελληνικό δημόσιο το 2008 έγινε σε αόριστο χρόνο; Γιατί δεν πέρασε αυτή από το Ελεγκτικό Συνέδριο; Γιατί η ακίνητη και κινητή περιουσία του οργανισμού δεν περιήλθε στο ελληνικό δημόσιο το 2010, αλλά το 2017;

Μιλώντας με αριθμούς, βάσει των επίσημων ισολογισμών του ΟΑΣΘ, που σύμφωνα με τον υπουργό θα ελεγχθούν και από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου, με την προοπτική εάν προκύψουν ποινικές ευθύνες αυτές να αποδοθούν, ο κ. Σπίρτζης είπε: «την περίοδο 1990-2016, οι μέτοχοι πήραν επιχειρηματικό κέρδος ύψους 324.454.000 ευρώ», την ίδια περίοδο δηλαδή -όπως εξήγησε ο ίδιος- που «η απολογιστική αντισταθμιστική καταβολή του κράτους, δηλαδή η ζημία που προκλήθηκε στο κράτος να πληρώσει, ανερχόταν σε 2,054 δισ. ευρώ».

«Συνεπώς, οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ την περίοδο 1990-2016 πήραν επιχειρηματικό κέρδος όχι επειδή πέτυχαν κέρδη, αλλά επειδή επιβάρυναν το ελληνικό δημόσιο» είπε χαρακτηριστικά.