Στο τέλος του 2018 ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες για τις
δύο επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης προς της δυτικές συνοικίες, όπως
προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στη διάρκεια συνέντευξης
Τύπου στη Θεσσαλονίκη.
Μεταξύ άλλων, ο ίδιος επανέλαβε ότι είναι «πρωτόγνωροι» οι
ρυθμοί με τους οποίους «τρέχουν» οι εργασίες κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης,
τόσο στη βασική γραμμή όσο και στην επέκταση στην Καλαμαριά και σημείωσε ότι
μέχρι τις αρχές του 2019 αναμένεται η δοκιμαστική λειτουργία του και το 2020 θα
δοθεί κανονικά στο επιβατικό κοινό της πόλης.
Με τη φράση «το μετρό έπαψε να είναι το ανέκδοτο και
ανέκδοτο έγιναν αυτοί που το σταμάτησαν», ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ,
Γιάννης Μυλόπουλος χαρακτήρισε «ανιστόρητο» το δίλημμα «αρχαία ή μετρό» και
τόνισε ότι «κάνουμε αυτή τη συνέντευξη σε βαγόνι του μετρό εντός της 82ης ΔΕΘ,
γιατί έχουμε εκπληρώσει τις προϋποθέσεις που απαιτούνταν, θέτοντας για πρώτη
φορά σαφή χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης του πρότζεκτ».
Προτού δε αναφερθεί σε στοιχεία για το μετρό Θεσσαλονίκης,
που αφορούν την πορεία υλοποίησής του και είναι γνωστά, ο κ. Μυλόπουλος
διερωτήθηκε «εάν συνδέεται με κάποιο θαύμα ή είναι τυχαίο το γεγονός, ότι όταν
υπογράφηκε η επέκταση της σύμβασης του ιδιωτικού ΟΑΣΘ (που η λήξη της συνδέθηκε
με τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης), το τελευταίο σταμάτησε να
εκτελείται».
Αναφερόμενος ειδικότερα στον σταθμό «Βενιζέλου», ο κ.
Μυλόπουλος επισήμανε ότι όταν ανέλαβε καθήκοντα, «το μόνο που είδαμε ήταν τα
αρχαία. Δεν είχε γίνει καμία εργασία μέχρι το 2016» και συμπλήρωσε «στο πλαίσιο
αυτό, οι εργασίες ουσιαστικά τώρα ξεκινούν στον συγκεκριμένο σταθμό και για
αυτό δεν μπορούμε να είμαστε ακόμη σίγουροι εάν θα παραδοθεί ταυτόχρονα με τη
βασική γραμμή και την επέκταση Καλαμαριάς ή θα καθυστερήσει ελαφρά».
Για το αμαξοστάσιο Πυλαίας, τόνισε ότι θα απαιτηθεί
τουλάχιστον ένας χρόνος δοκιμαστικής λειτουργίας του, ενώ συνολικά για τις
εργασίες στο μετρό Θεσσαλονίκης, είπε ότι «πάμε μέχρι και τρεις φορές πιο
γρήγορα έναντι του παρελθόντος». Προανήγγειλε δε, ότι ήδη μελετώνται οι δύο
επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες, ενώ για την
επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», είπε ότι «μελετούμε τη λύση του
υπέργειου έργου».