Σε σκληρή κόντρα μεταξύ Ναυπηγείων Ελευσίνας και Οργανισμού
Λιμένος Πειραιώς, ο οποίος εμφανίζεται για πρώτη φορά να διεκδικεί έργο ως
ναυπηγοεπισκευαστικός φορέας, εξελίχθηκε η επισκευή του Blue Star «Patmos».
Τα ναυπηγεία Ελευσίνας, συμφερόντων Νίκου Ταβουλάρη και ο
ΟΛΠ, που ελέγχεται πλειοψηφικά από την Cosco, κατέθεσαν αμφότερα όπως και άλλες
ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες από τρίτες χώρες προσφορές σε σχετικό ανοικτό
διαγωνισμό της πλοιοκτήτριας Attica Group.
Μέχρι αργά το απόγευμα της Τρίτης, η πλοιοκτήτρια δεν είχε
λάβει επίσημες αποφάσεις και σε σχετική ερώτηση της «Κ» απάντησε αρμοδίως πως
συνεχίζει να διερευνά την αγορά για τη βέλτιστη προσφορά. Από την πλευρά του
ομίλου Ναυπηγείων Ελευσίνας, ο επικεφαλής τους δήλωσε στην «Κ» αισιόδοξος για
την υποψηφιότητά του, αλλά σημείωσε χαρακτηριστικά πως «πριν μπουν οι υπογραφές
και δω το πλοίο να ανεβαίνει στις δεξαμενές της Ελευσίνας, δεν μπορώ να είμαι
ποτέ βέβαιος». Αισιοδοξία όμως υπήρχε και στις τάξεις του ΟΛΠ, κύκλοι του
οποίου υπενθύμιζαν πως ήδη οι πρώτες κρίσιμες μελέτες και εργασίες έγιναν στη
δεξαμενή του. Αλλες ανταγωνιστικές προσφορές από την Τουρκία και τη Μάλτα
βρίσκονται σύμφωνα με τρίτες πηγές εκτός ραντάρ της εργοδότριας εταιρείας.
«Τρόπαιο» για τον
κλάδο
Η διεκδίκηση του έργου της επισκευής του πλοίου, που
προσάραξε σε ξέρα στα ανοιχτά του λιμανιού της Ίου στα τέλη Αυγούστου, έχει
αναδειχθεί πέρα από ένα μεγάλο έργο πολλών εκατομμυρίων και σε «τρόπαιο» για
τον κλάδο. Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θέλουν να επιβεβαιώσουν τη θέση τους ως η
μεγαλύτερη εν Ελλάδι μονάδα που μπορεί να χτυπήσει δουλειές παρά τα όποια
οικονομικά της προβλήματα και ο υπό κινεζικό έλεγχο ΟΛΠ να μπει στον χάρτη της
αγοράς με ένα μεγάλο έργο αναφοράς.
Ανεξαρτήτως, πάντως, των αποφάσεων της Attica Group, στη
λήψη των οποίων συμμετέχει από τις πρώτες μέρες του συμβάντος και κλιμάκιο
επιτελών της ξένης ασφαλιστικής εταιρείας που καλύπτει το πλοίο για τέτοιες
ζημιές, γεγονός είναι πως ο ΟΛΠ για πρώτη φορά στην ιστορία του εμφανίζεται ως
ναυπηγοεπισκευαστική μονάδα αξιώσεων. Δεν προσφέρει δηλαδή μόνο την πλωτή
δεξαμενή αλλά και το σύνολο των υπηρεσιών και συνεργείων που απαιτούνται για
τις εργασίες. Για να το επιτύχει αυτό συνέστησε κοινοπραξία με δύο
εξειδικευμένες εταιρείες διεθνούς αναγνώρισης που έχουν την τεχνογνωσία και τα
συνεργεία για να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις του έργου.
Υπενθυμίζεται πως το Blue Star «Patmos» βρίσκεται από το
Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου στην πλωτή δεξαμενή Πειραιάς Ι του ΟΛΠ όπου και
πραγματοποιήθηκαν εκτενείς έλεγχοι για να καταγραφεί το σύνολο των εργασιών που
απαιτούνται. Το Blue Star «Patmos» φέρει τμηματικό ρήγμα κατά μήκος της μιας
πλευράς του αλλά και σε άλλα σημεία κάτω από την ίσαλο γραμμή από την
πρόσκρουσή του με την ξέρα στην Ίο. Κάποιες εκτιμήσεις ανεβάζουν τον όγκο της
εργασίας σε επίπεδο λαμαρίνας στους 500 τόνους κάτι που δεν επιβεβαιώνει αλλά
ούτε και διαψεύδει η εταιρεία.
(Πηγή: «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»)