GIE: Το LNG θα Αντιπροσωπεύει Σχεδόν το 90% της Αύξησης του Εμπορίου Φυσικού Αερίου έως το 2040

GIE: Το LNG θα Αντιπροσωπεύει Σχεδόν το 90% της Αύξησης του Εμπορίου Φυσικού Αερίου έως το 2040
energia.gr
Τρι, 19 Δεκεμβρίου 2017 - 16:04
«Το φυσικό αέριο αποτελεί το ορυκτό καύσιμο με τις χαμηλότερες εκπομπές και ταυτόχρονα το καλύτερο συμπλήρωμα των μεταβλητών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (αιολική, ηλιακή), χάρη στην υψηλή ευελιξία των σταθμών ηλεκτροπαραγωγής με αέριο».

«Το φυσικό αέριο αποτελεί το ορυκτό καύσιμο με τις χαμηλότερες εκπομπές και ταυτόχρονα το καλύτερο συμπλήρωμα των μεταβλητών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (αιολική, ηλιακή), χάρη στην υψηλή ευελιξία των σταθμών ηλεκτροπαραγωγής με αέριο».

Αυτά ανέφερε η Gas Infrastructure Europe (GIE) στην έκθεσή της LNG Map and Database 2018, προσθέτοντας ότι «ο τομέας της ενέργειας βρίσκεται σε μία πρωτοφανή μετάβαση προς ένα μέλλον με χαμηλότερη συμμετοχή του. Οι πολιτικές που καταρτίζονται επικεντρώνονται στην ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα, τις παγκόσμιες εκπομπές και την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης μετά τη Συμφωνία του Παρισιού».

Το φυσικό αέριο μπορεί να προσφέρει λύσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και να καταστήσει πραγματικότητα το στόχο για ένα καθαρό μέλλον, καθώς παράγει τουλάχιστον 40% λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά την ηλεκτροπαραγωγή σε σύγκριση με τον άνθρακα.

Το LNG είναι απαραίτητο για τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια, ενώ, μετά την αεριοποίησή του, αποτελεί καθαρό καύσιμο για τις θαλάσσιες και οδικές μεταφορές, υπογράμμισε η GIE.

Η GIE σημείωσε ότι το LNG έχει μηδενική περιεκτικότητα σε θείο, σχεδόν μηδενική συγκέντρωση σωματιδίων και περίπου 90% λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου.

«Σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (ΙΕΑ), στο LNG αναμένεται να αποδοθεί σχεδόν το 90% της αύξησης του εμπορίου φυσικού αερίου έως το 2040. Τα μέλη της Gas LNG Europe ( GLE) χαιρέτισαν τη συμφωνία του Παρισιού και είναι πεπεισμένα ότι η βιομηχανία LNG μπορεί να συμβάλλει στο να περάσουμε από τα λόγια στις πράξεις και να τηρήσουμε τις δεσμεύσεις της Συμφωνίας», κατέληξε η GIE.

 

Η Τουρκία πρώτη στην αύξηση της δυναμικότητας αεριοποίησης LNG το 2019

Η έκθεση αναφέρει ότι σήμερα λειτουργούν 32 τερματικοί σταθμοί LNG στην Ευρώπη, εκ των οποίων οι 27 βρίσκονται σε εδάφη των 28 κρατών μελών της ΕΕ. Οι τερματικοί σταθμοί αυτοί απαντώνται στις ακτές 15 διαφορετικών χωρών.

Οι στατιστικές της GIE αναφέρουν ότι οι εν λόγω τερματικοί σταθμοί προσφέρουν συνολική ικανότητα αεριοποίησης 228 δισ. κυβικών μέτρων LNG ετησίως, εκ των οποίων τα 211 δισ. κυβικά μέτρα/ έτος αναφέρονται στα 28 κράτη μέλη της ΕΕ.

Παράλληλα, υποδομές δυναμικότητας 5 δισ. κυβικών μέτρων/έτος βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή στην Ευρώπη, ενώ προγραμματίζονται αρκετά άλλα έργα, σημειώνει η GIE.

Σε ότι αφορά την Τουρκία, η έκθεση αναφέρει ότι η σημερινή δυναμικότητα αεριοποίησης ανέρχεται σε 17 δισ. κυβικά μέτρα/ έτος, ενώ σε αυτή αναμένεται να προστεθεί επιπλέον δυναμικότητα 21 δισ. κυβικά μέτρα/ έτος ως το 2019 από τα έργα FSRU στο Iskenderun και τον κόλπο Saros.

Χάρη στα έργα αυτά, που πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία ως το 2019, η Τουρκία θα καταστεί η χώρα με τη μεγαλύτερη αύξηση νέας δυναμικότητας αεριοποίησης στην Ευρώπη, ακολουθούμενη από Ηνωμένο Βασίλειο με πρόσθετη δυναμικότητα 17 δισ. κυβικών μέτρων ετησίως η οποία θα προστεθεί στην υπάρχουσα των 48 δισ. κυβικών μέτρων ετησίως.

Τέλος, την τρίτη θέση στην αύξηση της δυναμικότητας αεριοποίησης θα καταλάβουν η Πολωνία και η Γαλλία, παρουσιάζοντας αμφότερες αύξηση 11 δισ. κυβικών μέτρων ετησίως.