Ο πόλεμος των τεχνικών εταιριών για το
μεγαλύτερο δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας έχει πλέον ξεκινήσει. Οι
δύο από τις τέσσερις κοινοπραξίες που συμμετέχουν στην Α’ φάση του
διαγωνισμού (προεπιλογή) για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό της
Αθήνας ήδη κατέθεσαν ενστάσεις έναντι του αποτελέσματος, ενώ εξαιρετικά
πιθανό θεωρείται να ακολουθήσουν μέσα στην ημέρα και οι άλλες δύο.
Η εξέλιξη αυτή είναι επόμενο ότι θα έχει επίπτωση στο
χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού, μεταθέτοντας κατά μερικούς μήνες τη
β’φάση του. Η κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας (13 χλμ
σήραγγα, 15 σταθμοί) έχει προϋπολογισμό 1,45 δισ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ και
είναι, κατά την Αττικό Μετρό, το μεγαλύτερο έργο υποδομής που προωθείται
σήμερα στην Ε.Ε.
Όπως αναμενόταν το μέγεθος του έργου έχει προκαλέσει το
ενδιαφέρον των ξένων και ελληνικών τεχνικών εταιριών, που θα
«κονταροχτυπηθούν» τους επόμενους μήνες για το έργο. Η πρώτη φάση του
διαγωνισμού (η διαδικασία της προεπιλογής) ξεκίνησε τον περασμένο
Αύγουστο με τη συμμετοχή τεσσάρων κοινοπραξιών: «ΤΕΡΝΑ- Vinci- Siemens»,
«J&P ΑΒΑΞ- Ghella- Alstom», «ΑΚΤΩΡ- Ansaldo- Hitachi Rail» και
«FCC- Archirodon- Μυτιληναίος».
Η Αττικό Μετρό ενημέρωσε προ ημερών τις τέσσερις
κοινοπραξίες ότι θα «περνούσαν» και οι τέσσερις στη δεύτερη φάση του
διαγωνισμού, δίνοντας προθεσμία για την υποβολή ενστάσεων τη σημερινή
ημέρα κατά την οποία διατυπώθηκαν οι αντιρρήσεις των εταιριών.
Η κατάθεση των ενστάσεων έχει ως αποτέλεσμα ότι θα καθυστερήσει μερικούς
μήνες το δεύτερο και πιο ουσιαστικό κομμάτι, η υποβολή οικονομικών και
τεχνικών προσφορών.
Επομένως, το σενάριο ανάδειξης αναδόχου μέχρι το τέλος του
έτους (και υπογραφής της σύμβασης στις αρχές του 2019) δείχνει να
μετατίθεται κατά μερικούς μήνες. Ενώ η κατάθεση ενστάσεων ήδη από αυτό
το πρώιμο στάδιο δίνει μια πρόγευση για τον «πόλεμο» που θα ακολουθήσει
στη συνέχεια ανάμεσα στις κατασκευαστικές εταιρίες.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")