Ξαναπιάνουν δουλειά τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) καθώς πριν από λίγες μέρες ο υπουργός ΠΕΝ Γιώργος Σταθάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης με κοινή τους απόφαση επανέφεραν τις αμοιβές των υπαλλήλων που συμμετέχουν σε αυτά.

Ξαναπιάνουν δουλειά τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) καθώς πριν από λίγες μέρες ο υπουργός ΠΕΝ Γιώργος Σταθάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης με κοινή τους απόφαση επανέφεραν τις αμοιβές των υπαλλήλων που συμμετέχουν σε αυτά.

Η διακοπή της έξτρα χρηματοδοτικής παροχής ήταν και ο κύριος λόγος για τον οποίο οι έλεγχοι των ΚΕΔΑΚ για νοθεία και λαθρεμπορία υγρών καυσίμων είχαν μειωθεί δραματικά, όπως είχε αποκαλύψει και ο ίδιος ο κ. Σταθάκης κατόπιν ερώτησης στη Βουλή από τον βουλευτή της ΔΗΣΥ Γιάννη Μανιάτη.

Με πιο απλά λόγια οι υπάλληλοι του υπουργείου ΠΕΝ δεν είχαν κίνητρο να συμμετάσχουν στους ελέγχους που γίνονται με τα ειδικά εξειδικευμένα βαν. Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με στοιχεία που είχε δώσει στη Βουλή το υπουργείο ΠΕΝ από το 2014 έως το 2016 οι έλεγχοι είχαν μειωθεί κατά 53% και κατά 90% τα πρόστιμα. Σε μία περίοδο κατά την οποία λόγω της οικονομικής ύφεσης η νοθεία και η παράνομη διακίνηση καυσίμων έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.

Σύμφωνα με την κοινή απόφαση των κ. Σταθάκη και Χουλιαράκη ο επικεφαλής του Κλιμακίου Κ.Ε.Δ.Α.Κ. θα αμείβεται με 97,15 ευρώ και το μέλος 77,72 ευρώ ανά έλεγχο. Οι αμοιβές αυτές προσαυξάνονται κατά 20% για συμμετοχή σε Κ.Ε.Δ.Α.Κ. που διενεργούν ελέγχους κατά τις νυκτερινές ώρες (πέραν της 22:00), καθώς και τις Κυριακές και τις εξαιρέσιμες ημέρες.

Στις αμοιβές υπάρχει πλαφόν, καθώς σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση δεν μπορεί να ξεπερνούν τα 300 ευρώ μηνιαίως ανά ελεγκτή. Επίσης αυτές παρέχονται πέραν της ημερήσιας αποζημίωσης και των οδοιπορικών εξόδων που καταβάλλονται σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.

Η απόφαση των δύο υπουργών έχει αναδρομική ισχύ από τις 6 Νοεμβρίου του 2017.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε κάνει γνωστά στη Βουλή το υπουργείο ΠΕΝ το 2014 είχαν ελεγχθεί 4.018 πρατήρια και εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων. Το 2015 ο αριθμός υποχώρησε στα 3.240 και το 2016 ο αριθμός των ελέγχων συρρικνώθηκε στους 1.875. Πρόκειται για μία μεγάλη πτώση της τάξης του 53% από το 2014 έως και το 2016.

Τα δείγματα βενζίνης που ελήφθησαν το 2014 ήταν 7.335, την επόμενη χρονιά καταμετρήθηκαν σε 5.987 για να υποχωρήσουν θεαματικά στα 3.608.

Μειωμένα ήταν και τα δείγματα πετρελαίου που πήραν τα ΚΕΔΑΚ για να τα ελέγξουν. Το 2014 ήταν 5.072, το 2015 έπεσαν στα 4.681 και το 2016 ήταν μόλις 3.082.

Αποτέλεσμα της μείωσης των ελέγχων των συνεργείων του υπουργείου ήταν και οι λιγότερες παραβάσεις που εντοπίστηκαν. Το 2014 εκδόθηκαν 40 αποφάσεις με πρόστιμα συνολικού ύψους 1,7 εκατ. ευρώ. Το 2015 οι αποφάσεις υποχώρησαν στις 12 με πρόστιμα μόλις 13.921 ευρώ, ενώ το 2016 οι σχετικές αποφάσεις ήταν 10 με πρόστιμα ύψους 178.191 ευρώ. Η μείωση ξεπέρασε το 90%.

Τι απέγινε όμως με τα ποσά; Εισπράχθηκαν; Τα στοιχεία είναι άκρως απογοητευτικά. Από το 1,7 εκατ. ευρώ του 2014 οι αρμόδιες ΔΟΥ έβαλαν στα ταμεία μόλις 125.543 ευρώ!

Ο κ. Σταθάκης είχε αποδώσει τη βουτιά των ελέγχων των ΚΕΔΑΚ και των προστίμων στο ό,τι από την 1η Ιανουαρίου του 2016 με κοινή υπουργική απόφαση καταργήθηκε η αμοιβή των ελεγκτών.

 

(Πηγή: euro2day.gr)