«Η πανδημία του κορωνοϊού άλλαξε πολλά, όμως, ευτυχώς, στο επίκεντρο παρέμεινε ο βασικός στόχος της Ε.Ε., η εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας προς μια κλιματικά ουδέτερη ήπειρο. Και στη χώρα μας έχουν ληφθεί, ήδη, σημαντικές πρωτοβουλίες από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την υλοποίηση των φιλόδοξων περιβαλλοντικών στόχων που αυτή θέτει.

Οι νέες ρυθμίσεις για την ηλεκτροκίνηση και άλλα περιβαλλοντικά θέματα κινούνται σήμερα προς τη σωστή κατεύθυνση. Σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο έργο, το Green C Ports, εντάσσεται και αυτό στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας για καθαρότερες μεταφορές.

Η διεθνής του αναγνώριση, μάλιστα, έδειξε ότι η ελαχιστοποίηση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που προκαλούν τα λιμάνια αποτελεί, όχι μόνο βασικό ζητούμενο στη νέα “πράσινη” ευρωπαϊκή ατζέντα, αλλά και παγκόσμια προτεραιότητα. Η κεντρική ιδέα είναι πώς θα καταφέρουμε χωρίς να χάσουμε θέσεις εργασίας, χωρίς να μειώσουμε την ανταγωνιστικότητα της Ε.Ε., να οδηγηθούμε σε μια κλιματικά ουδέτερη και παράλληλα ανταγωνιστική και βιώσιμη ευρωπαϊκή οικονομία, σημαντικός πυλώνας της οποίας είναι οι μεταφορές και η εφοδιαστική αλυσίδα, που εκτιμάται ότι ευθύνονται σήμερα για το 25% της συνολικής ρύπανσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο», σημειώνει ο δρ Αμδίτης.

Για τον διακεκριμένο ειδικό στη χρήση νέων τεχνολογιών στις μεταφορές, η τρέχουσα υγειονομική κρίση σχετίζεται «ώς ένα βαθμό με το αποτύπωμά μας στη φύση και μπορεί να θεωρηθεί και αποτέλεσμα της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης. Πιστεύω ότι η τρέχουσα κρίση αποτελεί μια πολύ σοβαρή προειδοποίηση ότι πρέπει να κάνουμε κάτι πολύ σύντομα».

(Από την Καθημερινή)