Με τον κορωνοϊό να ...ζει και να βασιλεύει σε όλο τον πλανήτη, η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη δεν θα ξέφευγε των αρνητικών συνεπειών που δημιουργούν τα περιοριστικά μέτρα που λαμβάνονται για τον περιορισμό του. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων της ΕΕ σημείωσε ισχυρή πτώση κατά 18,9%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Με μοναδική εξαίρεση την Κύπρο (+ 14,1%), όλες οι άλλες χώρες της ΕΕ είχαν απώλειες σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2019.

 Η Ιταλία είχε τις καλύτερες επιδόσεις, με ελαφρά πτώση 0,4%, ενώ οι ισχυρότερες μειώσεις παρατηρήθηκαν στη Γερμανία (-20,0%) και στη Γαλλία (-19,8%).

Οι ευρωπαϊκές ταξινομήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, αλλά όχι τόσο απότομα όσο τους προηγούμενους μήνες, δείχνοντας μια αργή ανάκαμψη στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης που επλήγη σοβαρά από την κρίση του κορονοϊού.

Τους πρώτους οκτώ μήνες του 2020, η ζήτηση στην ΕΕ για επιβατικά αυτοκίνητα μειώθηκε κατά 32,0%. Συνολικά, 6.123.852 νέα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, σχεδόν 2,9 εκατομμύρια λιγότερα από ό,τι κατά την ίδια περίοδο πέρσι.

Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-40,6%) μέχρι στιγμής φέτος, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-38,9%), τη Γαλλία (-32,0%) και τη Γερμανία (-28,8%).

Τον Ιούλιο του 2020, οι εγγραφές νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν σχετικά μικρή μείωση 5,7% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Επτά από τα 27 κράτη μέλη σημείωσαν αύξηση τον Ιούλιο, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας (+ 3,9%) και της Ισπανίας (+ 1,1%). Εκτός της περιμέτρου της ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 11,3%), η Ισλανδία (+ 44,5%) και η Νορβηγία (+ 6,5%) παρουσίασαν επίσης τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης.

Τα στοιχεία αφορούν την ΕΕ των «27», χωρίς τη Βρετανία.

Οι πωλήσεις της VW μειώθηκαν κατά 24,2% τον Αύγουστο, ενώ οι Renault και PSA ανέφεραν πτώση 22,8% και 19% αντίστοιχα.

Η πολυτελής αυτοκινητοβιομηχανία BMW σημείωσε αύξηση 6,3% στις εγγραφές, ενώ οι πωλήσεις της αντιπάλου Daimler μειώθηκαν κατά 17,4%.