Με πτώση 20% σε ετήσια βάση κινήθηκαν οι πωλήσεις της Coral το 9μηνο, φτάνοντας το ποσό των 1.378 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 354 εκατ. ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2019

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται από την εταιρεία, που ανήκει στην οικογένεια Βαρδινογιάννη και έχει στο χαρτοφυλάκιό της, μεταξύ άλλων, και το σήμα της Shell με πάνω 750 πρατήρια και το 25% της αγοράς όντας ο μεγαλύτερος «παίκτης», η μείωση του κύκλου εργασιών οφείλεται συνδυαστικά στην πτώση του όγκου πωλήσεων, λόγω των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις τα οποία έλαβε η ελληνική κυβέρνηση και οι κυβερνήσεις των χωρών στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος, στο πλαίσιο της αποτροπής εξάπλωσης του Covid-19, και στην συνεπακόλουθη πτώση των τιμών των τελικών προϊόντων υγρών καυσίμων.

Κατά συνέπεια το μικτό περιθώριο κέρδους του ομίλου διαμορφώθηκε το εννεάμηνο 2020 σε 111 εκατ. ευρώ, έναντι 145 εκατ. ευρώ της συγκριτικής περιόδου, παρουσιάζοντας μείωση ίση με 23%.

Τα αποτελέσματα μετά από φόρους στο εννεάμηνο διαμορφώθηκαν σε ζημίες 11 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 17,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Το τρίτο τρίμηνο 2020 ο όμιλος, σύμφωνα με τη διοίκηση, αξιοποιώντας τις συνθήκες επανεκκίνησης της οικονομίας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, πέτυχε ικανοποιητικές και απόλυτα συγκρίσιμες οικονομικές επιδόσεις έναντι αυτών του τρίτου τριμήνου 2019 (EBITDA 24,7 εκατ. ευρώ έναντι 24,4 εκατ. ευρώ, EBIT 16,6 εκατ. ευρώ έναντι 16,1 εκατ. ευρώ,

Κέρδη προ Φόρων 14,5 εκατ. ευρώ έναντι 15,6 εκατ. ευρώ, Κέρδη μετά από Φόρους 11,3 εκατ. ευρώ έναντι 12,1 εκατ. ευρώ).

Να σημειωθεί ότι η διοίκηση του ομίλου έχει εξασφαλίσει γραμμές χρηματοδότησης περίπου 300 εκατ. ευρώ που διασφαλίζουν, όπως αναφέρεται, την απρόσκοπτη λειτουργία του και την υλοποίηση των κεφαλαιουχικών επενδύσεων όπως αυτές έχουν ήδη προγραμματισθεί.

Επίσης, η διοίκηση του ομίλου έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα με γνώμονα την προστασία της υγείας των εργαζομένων του, των πελατών του και των προμηθευτών του.

Ο όμιλος έχει παρουσία έχει παρουσία στα Βαλκάνια, όπου ποντάρει πολλά για την ανάπτυξή της σε επίπεδο λιανικής όπου και η μεγάλη της στόχευση με νέα προϊόντα και ανάπτυξη δικτύου.

Πιο συγκεκριμένα, βρίσκεται σε Σερβία, Μαυροβούνιο, Σκόπια και στην Κύπρο, έχει δραστηριότητα στον κλάδο των αεροπορικών και ναυτιλιακών καυσίμων, ενώ έχει αναπτυχθεί και στο ηλεκτρονικό εμπόριο μέσα από το allsmart.gr. Παράλληλα είναι ο βραχίονας εμπορίας του ομίλου της Μότορ Όιλ στο υγραέριο.

Σημειώνεται ότι η διοίκηση του Ομίλου Coral, η δράση του οποίου συνδέεται άμεσα με την πορεία της οικονομίας, εκτιμά ότι η σταδιακή επαναφορά σε συνθήκες κανονικότητας εντός των προσεχών τριμήνων, και οι αναληφθείσες πολιτικές, δημοσιονομικές και φορολογικές δράσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ελλάδα θα εξομαλύνουν σε μεγάλο βαθμό τις μέχρι σήμερα αρνητικές επιπτώσεις.

Να σημειωθεί ότι η πορεία των καυσίμων κίνησης το 11μηνο ήταν άκρως πτωτική συνολικά και άρα επηρεάστηκε καταλυτικά η εικόνα της εταιρείας.

Με βάση διαθέσιμα στοιχεία σε επίπεδο 10μήνου η βενζίνη κινήθηκε πτωτικά σε ποσοστό 13,5% και το πετρέλαιο κίνησης έγραψε ποσοστό -10,5%, ενώ τα διαδοχικά lockdowns αλλά και η στάση αναμονής για τα μεγάλα έργα έχουν παγώσει την κατασκευαστική δραστηριότητα, όπου τα προϊόντα κίνησης βασίζονται σε μεγάλο βαθμό.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")