Σημαντική αύξηση κερδών κατέγραψε στη χρήση 2020 η StealthGas, η ναυτιλιακή εταιρεία του Χάρη Βαφειά που δραστηριοποιείται κυρίως στη μεταφορά υγραερίου, μια αγορά που επηρεάστηκε το 2020 από την πανδημία, ενώ για το 2021 φαίνεται ότι μπορεί να σταθεροποιηθεί και να εμφανίσει τάσεις βελτίωσης

Πάντως, παρά τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας, η Stealthgas κατέγραψε κέρδη ύψους 11,9 εκατ. δολ. έναντι 2,09 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν, ενώ τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν ελαφρώς στα 145 εκατ. δολ. έναντι 144,2 εκατ. δολ. το 2019.

Τα έσοδα

Στο τέταρτο τρίμηνο του 2020 τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν στα 37,29 εκατ. δολ. έναντι 35,16 εκατ. δολ. το τέταρτο τρίμηνο του 2019, ενώ κατέγραψε ζημίες 0,74 εκατ. δολ. έναντι κερδών 0,53 εκατ. δολ. λόγω επιβάρυνσης των αποτελεσμάτων από απομείωση αξίας πλοίου το οποίο πουλήθηκε.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χάρης Βαφειάς, μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι καταγράφεται το τελευταίο διάστημα αυξανόμενη δραστηριότητα στις ναυλώσεις, κάτι που δημιουργεί αισιοδοξία για την πορεία του κλάδου, όμως «είναι ακόμη λίγο νωρίς να ανοίξουμε σαμπάνιες», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Είναι γεγονός ότι το τέταρτο τρίμηνο του 2020 καταγράφηκε άνοδος κατά 5,5% του TCE (time charter equivalent) σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους ως αποτέλεσμα υψηλότερου εισοδήματος που δημιουργήθηκε από τους χάρτες χρόνου LPG.

Ναυλώσεις τον Φεβρουάριο

Σημειώνεται ότι εντός του Φεβρουαρίου η εταιρεία ανανέωσε ναυλώσεις για εννέα πλοία της και επέκταση ναύλωσης για ένα ακόμη. Η αυξημένη δραστηριότητα στις ναυλώσεις μπορεί να αποδοθεί και σε εποχικούς παράγοντες, αλλά μπορεί να είναι και το πρώτο σημάδι μιας σταδιακής ανάκαμψης της αγοράς υγραερίου.

Επισημαίνεται ότι το 2020 το διά θαλάσσης εμπόριο υγραερίου μειώθηκε κατά 2,1%, στους 141,8 εκατομμύρια τόνους. Οι εισαγωγές στην Κίνα μειώθηκαν μόλις κατά 0,2%, στους 21 εκατ. τόνους, ενώ αντιθέτως στην Ευρώπη η μείωση έφτασε το 4%, στους 21 εκατ. τόνους, από 22 εκατ. τόνους έναν χρόνο πριν.

Για το 2021, από τις αρχές Φεβρουαρίου δυτικά του Σουέζ παρατηρείται αυξημένη δραστηριότητα και αν τα πράγματα συνεχίσουν να βελτιώνονται, ενδέχεται να δούμε ένα καλύτερο δεύτερο εξάμηνο το τρέχον έτος, εκτιμά η Stealthgas. Ανατολικά του Σουέζ η αγορά ήταν καλύτερη από ό,τι στην Ευρώπη. Η αύξηση των ναύλων στη spot αγορά είναι πιθανόν να οδηγήσει στους ναυλωτές να αποφασίσουν να στραφούν σε πιο μακροχρόνιες ναυλώσεις. Η Stealthgas έχει το μεγαλύτερο μέρος του στόλου της κατανεμημένο στην Ασία (16 πλοία) και στην Ευρώπη (15 πλοία). Σημειώνεται ότι διαχειρίζεται έναν στόλο 50 πλοίων, εκ των οποίων 46 είναι LPG carriers, τρία MR tankers και ένα aframax.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της εταιρείας, ο πρόεδρός της, Michael Jolliffe, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι το 2020 θα το θυμάται όλη η ναυτιλιακή βιομηχανία λόγω της ανασφάλειας που δημιούργησε, ενώ αναφορικά με την αγορά μεταφοράς υγραερίου πρόσθεσε ότι η ζήτηση υγραερίου σημείωσε πτώση και οι ναύλοι στις περισσότερες κατηγορίες των πλοίων μεταφοράς υγραερίου (PG Carriers) «μαλάκωσαν», ιδιαίτερα κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 και παραμένουν στα χαμηλά του ναυτιλιακού κύκλου. Ο πρόεδρος της Stealthgas συμπλήρωσε ακόμη ότι η εταιρεία επηρεάσθηκε και από το γεγονός ότι ένας από τους ναυλωτές της χρεοκόπησε, με αποτέλεσμα να παραδώσει νωρίτερα από την ημερομηνία λήξης των ναυλώσεων τα τέσσερα πλοία της Stealthgas που απασχολούσε.

Ισχυρός ισολογισμός

Ωστόσο, συνέχισε ο κ. Jolliffe, με προσαρμοσμένα κέρδη ύψους 17 εκατ. δολ. και προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή (EPS) 0,44 δολ. η εταιρεία αντιμετωπίζει θετικά το 2021.

Αναφερόμενος στο επόμενο διάστημα, ο πρόεδρος της Stealthgas εκτιμά ότι η αναταραχή στην αγορά λόγω της πανδημίας Covid-19 μπορεί να διαρκέσει ακόμη και ολόκληρη τη χρονιά, αλλά εμφανίζεται αισιόδοξος για την πορεία της εταιρείας λόγω του ισχυρού ισολογισμού και των σταθερών ταμειακών ροών. Ο ίδιος εκτίμησε ότι οι μετοχές της Stealthgas διαπραγματεύονται σε πολύ χαμηλή τιμή και πιθανώς είναι μια ευκαιρία για τους επενδυτές.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")