Το Πετρέλαιο Εκτίναξε στα 70 εκατ. δολ. τις Ζημίες της Delta Air Lines

Με απώλειες αποχαιρέτισε το 2007 η Delta Air Lines, καθώς η εκτίναξη της τιμής του πετρελαίου, που ώθησε το κόστος των καυσίμων κατά 28% υψηλότερα, κάθε άλλο παρά βοήθησε τον υπ’ αριθμόν 3 αερομεταφορέα των ΗΠΑ να απολαύσει την προ μηνών έξοδό του από το καθεστώς πτώχευσης.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Πεμ, 24 Ιανουαρίου 2008 - 00:12


Με απώλειες αποχαιρέτισε το 2007 η Delta Air Lines, καθώς η εκτίναξη της τιμής του πετρελαίου, που ώθησε το κόστος των καυσίμων κατά 28% υψηλότερα, κάθε άλλο παρά βοήθησε τον υπ’ αριθμόν 3 αερομεταφορέα των ΗΠΑ να απολαύσει την προ μηνών έξοδό του από το καθεστώς πτώχευσης. Η εταιρεία ανακοίνωσε χθες ζημίες 70 εκατ. δολαρίων για το τέταρτο τρίμηνο του έτους, αποτέλεσμα σύμφωνο με τις προβλέψεις της Γουόλ Στριτ. Η Delta είχε παρουσιάσει ζημίες 1,98 δισ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2006, εποχή κατά την οποία η μετοχή της δεν διαπραγματευόταν στο χρηματιστήριο και τα αποτελέσματά της συμπεριελάμβαναν έκτακτες δαπάνες αναδιάρθρωσης.


Σενάρια επιβίωσης


Μετά τις ζημίες που ανακοίνωσαν η μητρική της American Airlines, AMR Corp, και της United Airlines, UAL Corp, τα αποτελέσματα της Delta υπογραμμίζουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η αεροπορική βιομηχανία στον δρόμο για την ανάκαμψη. Η Delta σχεδιάζει μείωση της μεταφορικής δυνατότητάς της στις πτήσεις εσωτερικού κατά 4-5% για φέτος και δηλώνει έτοιμη «να προχωρήσει σε περαιτέρω προσαρμογές». Αλλωστε, σε περιβάλλον ακριβών καυσίμων και φόβων για την πορεία της αμερικανικής οικονομίας, οι αερομεταφορείς εξετάζουν διάφορα σενάρια επιβίωσης, μεταξύ των οποίων εκείνο των συγχωνεύσεων. Η Delta φέρεται να έχει εμπλακεί σε σχετικές διαπραγματεύσεις με τις Northwest Airlines και UAL.

 
Τα κέρδη της Southwest


Πάντως, κάποιες εταιρείες έχουν φροντίσει να καλυφθούν. Επίσης για το τέταρτο τρίμηνο του 2007, η χαμηλού κόστους Southwest ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 111 εκατ. δολαρίων, έναντι 57 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2006, χάρη στον υπερδιπλασιασμό των κερδών της από την τεχνική αντιστάθμισης κινδύνου (hedging), η οποία της εξασφάλισε δυνατότητα αγοράς πετρελαίου σε προσυμφωνημένες τιμές. Η κάλυψη της Southwest ήταν 90% το τέταρτο τρίμηνο, περίπου στα 51 δολάρια το βαρέλι. Για το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, η εταιρεία είναι καλυμμένη κατά 75%, επίσης στα 51 δολάρια, κάτι ωστόσο που της δίνει αξιόλογο πλεονέκτημα έναντι της τρέχουσας τιμής του αργού, η οποία κινείται στα επίπεδα των 88 δολαρίων το βαρέλι.


Τα λειτουργικά έσοδα της Southwest για το τέταρτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 9,5%, στα 2,49 δισ. δολάρια, χάρη στην αύξηση των τιμών κατά 5,5% και της χωρητικότητας κατά 5,6%. Αντίστοιχα, της Delta ενισχύθηκαν κατά 10%, στα 4,68 δισ. δολάρια, με τη βοήθεια της αύξησης των διεθνών πτήσεων, ιδίως προς Ευρώπη και Ασία.