Και σύμφωνα με τον OPEC η παραγωγή πετρελαίου αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,4 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα έως το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Εξέλιξη που σύμφωνα με την Euronav θα δώσει ώθηση στη ζήτηση για δεξαμενόπλοια, σημειώνοντας ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της θα χρειαστούν επιπλέον 80 VLCC μόνο για την εξυπηρέτηση των φορτίων στις γραμμές Μέσης Ανατολής-Κίνας.
Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις, τα έσοδα μπορεί να φτάσουν ακόμα και τα 35.000 δολάρια την ημέρα, όταν σήμερα στο συγκεκριμένο route οι ναύλοι είναι στα 8.500 δολάρια την ημέρα.
Παράλληλα η κατάσταση στη χρήση των VLCC's σαν πλωτές αποθήκες επιστρέφει στα δεδομένα των αρχών του 2020, ενώ η οικονομική ανάπτυξη, που εξαρτάται άμεσα από τους εμβολιασμούς για την αντιμετώπιση της πανδημίας, θα επιταχύνει τη ζήτηση αργού.
Από την άλλη πλευρά η εταιρεία σημειώνει ότι το κόστος για την τήρηση των νέων κανονισμών για τις εκπομπές αερίων ρύπων, καθώς και η ανησυχία για το πλοίο και το πράσινο καύσιμο του μέλλοντος, θα έχουν επιπτώσεις στην ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου, γεγονός που είναι θετικό για τη ναυλαγορά.
Όσον αφορά τα γεωπολιτικά δεδομένα, σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής μόλις δύο χώρες έχουν αυξήσει σημαντικά τις εισαγωγές πετρελαίου. Αυτές οι χώρες όμως είναι η Κίνα και η Ινδία, και σύμφωνα με τα στοιχεία έχουν αυξήσει τις εισαγωγές τους από τις ΗΠΑ, γεγονός που ενισχύει τον κλάδο σε επίπεδο τονομιλίων.
(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")