Μετρήσεις καυσαερίων και μεθανίου από την κυκλική διαδρομή του «GasLog Galveston»

Τα επίπεδα εκπομπών μεθανίου από πλοίο που μεταφέρει υγροποιημένο φυσικό αέριο, μετρήθηκαν για πρώτη φορά, από το πανεπιστήμιο του Queen Mary του Λονδίνου. Το πανεπιστημιακό ίδρυμα σε συνεργασία με το ερευνητικό κέντρο «The Collaboratory to Advance Methane Science (CAMS)» και την ισπανική εταιρεία Enagas, συγκέντρωσαν τα δεδομένα από ταξίδι του LNG carrier των 174.000 cbm «GasLog Galveston».

Το πλοίο βρισκόταν σε κυκλικό ταξίδι από τον τερματικό σταθμό Cheniere Corpus Christi στο Τέξας στο Zeebrugge του Βελγίου, όταν έγιναν οι μετρήσεις. Τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, περιελάμβαναν μετρήσεις καυσαερίων του κινητήρα, καθώς και των διαφυγών εκπομπών, με το CAMS να το περιγράφει ως μια «πρώτη του είδους» μελέτη.

Τα αποτελέσματα δεν έχουν ακόμη δημοσιευτεί, αλλά σύμφωνα με την CAMS: «Τα αποτελέσματα της μελέτης θα παράσχουν κρίσιμες πληροφορίες για τη βελτίωση της περιβαλλοντικής απόδοσης των πλοίων».

Στα μέλη της ερευνητικής ομάδας περιλαμβάνονται επίσης οι Cheniere, Chevron, Equinor, ExxonMobil, Pioneer Natural Resources, Sempra LNG και Shell.

Σημειώνεται ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο, έχει χαρακτηριστεί το μεταβατικό καύσιμο, αυτό δηλαδή που η χρήση του θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, έως ότου φτάσουμε στην εποχή της απανθρακοποίησης και τη χρήση πηγών ενέργειας με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Σύμφωνα με τον Paolo Enoizi, Chief Operating Officer της GasLog «θεωρούμε τις προσπάθειες που καταβάλλει η CAMS ως κρίσιμες για την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς LNG και την υποστήριξη της συνεχούς επιτυχίας και ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας LNG».

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")