Καταγγελίες στην ΕΕ αναφέρουν ότι οι πραγματικές εκπομπές C02 είναι έως και τέσσερις φορές υψηλότερες από τις επίσημες τιμές που αναφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπήκαν τα plug-in υβριδικά μοντέλα (PHEV) γιατί πληθαίνουν οι καταγγελίες για την ποσότητα των εκπεμπόμενων ρύπων και κυρίως του CO2.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να κάνει πιο αυστηρή τη μέθοδό της για τη μέτρηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, αναφέρει το Reuters.

Η αλλαγή της στάσης της ΕΕ σε αυτό το τόσο σημαντικό θέμα που αφορά τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τους οδηγούς και το περιβάλλον αναμένεται να είναι το πρώτο θέμα τους επόμενους μήνες στον κλάδο του αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ειδικότερα, οι καταγγελίες που έφθασαν στην ΕΕ αναφέρουν ότι οι τρέχουσες δοκιμές και το πρωτόκολλο που είναι υποχρεωμένες όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες να ακολουθούν για να λανσάρουν και να πουλάνε τα plug-in υβριδικά μοντέλα στην ΕΕ, δεν αποδίδουν τα πραγματικά αποτελέσματα στη κατανάλωση καυσίμου και στους ρύπους. Καθώς η ποσότητα των ρύπων εξαρτάται άμεσα από την ποσότητα του καύσιμου που καίγεται  στον κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνης είτε ντίζελ), όσο μεγαλύτερη είναι η κατανάλωση τόσο μεγαλύτερες είναι και οι εκπομπές ρύπων.

Έως και τέσσερις φορές υψηλότερες

Οι καταγγελίες στην ΕΕ, αναφέρουν ότι οι πραγματικές εκπομπές C02, είναι έως και τέσσερις φορές υψηλότερες από τις επίσημες τιμές που αναφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Ουσιαστικά ανοίγει ο ασκός του Αιόλου γιατί πλέον θα δημιουργηθεί μεγάλη αναταραχή και θα προκύψουν νέα δεδομένα αν η ΕΕ, προχωρήσει στην αναθεώρηση του πρωτοκόλλου που καθορίζει τις δοκιμές και τους ρύπους.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενδέχεται να απωλέσουν το πλεονέκτημα που προκύπτει από τις χαμηλές τιμές ρύπων CO2, για να πιάσουν το μέσο όρο στις εκπομπές CO2 που έχει καθορίσει η ΕΕ για να μην πληρώσουν εκατομμύρια ευρώ ίσως και δις ευρώ πρόστιμο, ανάλογα με την υπέρβαση του ορίου.



Απογοήτευση

 


Οι οδηγοί που εμπιστεύονται τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα γιατί πιστεύουν ότι είναι πιο οικονομικά στη κατανάλωση και πως εκπέμπουν σημαντικά λιγότερους ρύπους από τα αντίστοιχα μοντέλα που φέρουν μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης που καταναλώνει βενζίνη είτε ντίζελ, θα νοιώσουν οτι εξαπατήθηκαν.

Εκτιμάται ότι η νέα μεθοδολογία θα μπορούσε να δημιουργήσει μεγάλα οικονομικά προβλήματα σε ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες το 2021 πούλησαν σχεδόν την ίδια ποσότητα plug-in υβριδικά(PHEV) στην Ευρώπη και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV), για να αποφύγουν τα πρόστιμα. Πλέον θα πρέπει να πουλάνε πολλά περισσότερα BEV, σε σχέση με τα PHEV για να επιτύχουν τους στόχους εκπομπών της ΕΕ και να αποφύγουν σημαντικά πρόστιμα.

Από το 2025

Το αναθεωρημένο τεστ είναι πιθανό να εφαρμοστεί από το 2025 περίπου, ανέφεραν οι πηγές του Reuters. Δεδομένα από μετρητές κατανάλωσης καυσίμου - που σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ πρέπει να ενσωματωθούν σε νέα αυτοκίνητα από το 2021 - θα ενσωματωθούν στη δοκιμή. Αυτό θα δείξει μια πιο ρεαλιστική εικόνα για το πόσο τα υβριδικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να βασίζονται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης έναντι της ηλεκτρικής κίνησης με την βοήθεια της μπαταρίας.

Η νέα πρόταση για τις εκπομπές των ρύπων θα συζητηθεί στη Ομάδα Εργασίας Μηχανοκίνητων Οχημάτων, αποτελούμενη από ενδιαφερόμενα μέρη από τη βιομηχανία, τις κυβερνήσεις και τις ενώσεις καταναλωτών, στις 9 Φεβρουαρίου.

Η αλλαγή του πρωτοκόλλου ώστε να αντικατοπτρίζει καλύτερα τις πραγματικές εκπομπές CO2, υποστηρίζεται και από την συναίνεση μεταξύ περιβαλλοντικών ομάδων και ρυθμιστικών αρχών. Ουσιαστικά συμφωνούν ότι τα plug-in υβριδικά δεν είναι τόσο πράσινα όσο πιστεύαμε κάποτε και πως δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται εξίσου με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στη χάραξη της πολιτικής για την ενθάρρυνση της ηλεκτροκίνησης.



Σκάνδαλο Dieselgate του 2015

 


Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, που εξακολουθούν να ανακτούν την πληγείσα εικόνα τους μετά το σκάνδαλο Dieselgate του 2015, στο οποίο ορισμένες μάρκες χρησιμοποίησαν παράνομο λογισμικό για να εξαπατήσουν τις δοκιμές εκπομπών των ντιζελοκινητήρων, συχνά δημοσιεύουν τα αποτελέσματα των δοκιμών εκπομπών ρύπων στην αρχή του έτους. Τα επίσημα στοιχεία δημοσιεύονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αργότερα.

Η Volkswagen, η Mercedes-Benz, η BMW και η Renault δήλωσαν ότι πέτυχαν τους στόχους τους για το 2021, κυρίως λόγω των  πωλήσεων ρεκόρ ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι στόχοι για το 2021 ήταν περίπου 95 γραμ.CO2/χλμ. Ποικίλλουν ελαφρώς καθώς ο στόχος κάθε κατασκευαστή αυτοκινήτων προσαρμόζεται ανάλογα με το μέσο βάρος των οχημάτων του.

Η διαδικασία δοκιμών WLTP σχεδιάστηκε με βάση πραγματικά δεδομένα σχετικά με το πώς και πού τείνουν να οδηγούν οι άνθρωποι, από την απόσταση και την ταχύτητα έως τον τύπο του δρόμου - μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη δοκιμή που βασίστηκε αποκλειστικά σε θεωρητικά μοντέλα.

Όμως, μελέτες περιβαλλοντικών ομάδων όπως το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές (ICCT) δείχνουν ότι ακόμη και η δοκιμή WLTP απέχει πολύ από την πραγματικότητα, ιδιαίτερα για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία βασίζονται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, η απόκλιση είναι περίπου δύο φορές περισσότερο από ό,τι δείχνουν τα αποτελέσματα των δοκιμών.

Οι μελέτες ICCT χρησιμοποίησαν δεδομένα πραγματικών εκπομπών από περισσότερα από 100.000 plug-in υβριδικά. Τα δεδομένα πάρθηκαν από βάσεις δεδομένων εταιρικών αυτοκινήτων και από ιστότοπους παρακολούθησης κατανάλωσης καυσίμων.

Δεν τα φορτίζουν συχνά

Καθοριστικό ρόλο στην αύξηση των ρύπων έχει και το γεγονός ότι οι κάτοχοι των plug-in υβριδικών για διάφορους λόγους τα δεν τα φορτίζουν συχνά με αποτέλεσμα να λειτουργεί περισσότερο ο κινητήρας εσωτερικής καύσης άρα και να παράγει ρύπους σε σχέση με το ποσοστό που περιλαμβάνει η επίσημη δοκιμή. Επομένως, έχουν μικρότερη πλήρως ηλεκτρική αυτονομία από ό,τι υποθέτει η δοκιμή. Η πραγματική απόκλιση είναι ακόμη μεγαλύτερη για τα εταιρικά αυτοκίνητα, πιθανότατα επειδή οι οδηγοί δεν έχουν κανένα κίνητρο να χρεώσουν το όχημα με το κόστος των καυσίμων. Προτιμούν την κίνηση με τον κινητήρα ενεργοποιημένο καθώς δεν πληρώνουν οι ίδιοι το κόστος των καυσίμων.

«Οι εκπομπές εξακολουθούν να μειώνονται κάθε χρόνο, και αυτό είναι μια πραγματική επιτυχία», δήλωσε ο Peter Mock, διευθύνων σύμβουλος της ICCT για την Ευρώπη. «Αλλά το μεγάλο πρόβλημα είναι τα υβριδικά, τα οποία μας παραπλανούν».

(από in2life.gr)